Moniko on läpikäynyt leikkauksen?
Aloin tässä miettiin et oonko outolintu ku en kohta 40 ikään mennessä ole ollut leikattavana tai muuten sairaalahoidossa. Pl synnytys. Tuli mieleen ku lähipiirissä useita ollut juuri tai menossa. Miten on kertokaahan ikä ja onko teitä leikelty. Ja nyt ei lasketa keisarinleikkausta :)
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vähän päälle 30v ja kohdunulkopuolisen raskauden takia leikattu.
sama täällä.
Leikattu on moneen kertaan ja ihme että hengissä olen. 41-v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Aloin tässä miettiin et oonko outolintu ku en kohta 40 ikään mennessä ole ollut leikattavana tai muuten sairaalahoidossa. Pl synnytys. Tuli mieleen ku lähipiirissä useita ollut juuri tai menossa. Miten on kertokaahan ikä ja onko teitä leikelty. Ja nyt ei lasketa keisarinleikkausta :)
Olin 36v kun avosydänleikkaus, sitä ennen sepelvaltimoiden varjoainekuvaus missä koronaarit puhtaat leikkauksen syy vanha hiippaläppä vika sydäntulehduksen takia. Leikkaus kesti n. 3,5 tuntia ja sitten teholla 2 vrk sekä osastolla 6 vrk.
Kolosnokopia tehty kaksi kertaa verenvuodon takia perseestä.
Kaksi viisaudenhammasta poistettu.
Synnyttänyt en ole ja luultavasti en synnytä kun sellaiset elimet puuttuu.
32v. On leikattu. Syy sisäinen verenvuoto.
Ylä- ja alaleuka leikattu 29-vuotiaana, 5h leikkaus.
Mun kilpirauhasesta jouduttiin poistamaan osa, kun olin 4-vuotias, ja vuosi siitä leikattiin vielä vähän lisää, kun ekalla kerralla ottivat turhan varovasti.
Noiden jaksojen lisäksi olen ollut sairaalassa yhden yön parikymppisenä mystisten kovien vatsakipujen vuoksi, mutta silloin en joutunut leikkaukseen. Nyt ikää on 30 vuotta.
Viimeks tänään leikkauksessa, endometrioosin poistoa ja ylimääräisen kudoksen leikkausta. Sitä ennen alakerran väliseinän leikkaus joka piti tehdä puudutuksessa mut menikin nukutukseks jostain syystä kesken kaiken. Teininä sappirakon poisto ja lapsena umpilisäkkeen poisto. Mitähän sitä seuraavaks.
N. 5v sitten leikattiin sormen tukirakenteita (korjausleikkaus), jotka olivat hajonneet auto-onnettomuudessa. Ei nukutusta, mutta koko käsivarren puudutus, joka tuntui lähinnä idioottimaiselta kun tuntui että käsi ei tottele.. :D Mutta kiitos taitavan käsikirurgin, sormi toimii ja liikkuu, vaikka pelotti että jää suoraksi.
1,5v olin tulipalossa ja sen jälkeen on ollut lukuisia leikkauksia, tuon syyn lisäksi umpisuoli ja fess. Olen nyt 49v
Ainoa leikkaus silmäleikkaus 55-vuotiaana. Verkkokalvo repesi ja se piti kursia kokoon. Leikkaus ei ollut kivulias (melkein kuin joku olisi kutitellut silmääni, kaiken sen puuduttamisen jälkeen), mutta toipuminen vaati 8 vrk:n asentohoidon kotona. Kasvot oli pidettävä alaspäin, jotta silmään lisätty neste pysyy tasapainossa, ns. vatupassiasennossa. Kuuntelin musiikkia ja muitakin radio-ohjelmia. Lääkäri kehui omahoidon ja toipumisen onnistumista :D
Kolme leikkausta, ei hengenvaarallisia, sektio, silmäluomileikkaus Mehiläisessä.
Sektion korjausleikkauksia 6 ja 2 leikkausta vaikean nilkkamurtuman vuoksi. Ikä 45.
Nelikymppinen, yksi aikaisempi leikkaus (kystia vatsassa), tänä syksynä leikataan kasvain vatsasta.
Vierailija kirjoitti:
Kolme leikkausta, ei hengenvaarallisia, sektio, silmäluomileikkaus Mehiläisessä.
Eli näitä pieniä ihania leikkauksia millä yksityinen nettoaa? Ajattele jos olisit saanut kompilikaation? Missä olisit... No julkisessa yliopistollisessa sairaalassa.
35v, ei yhtään leikkausta. Ainoat sairaalassa olot on oma syntymä ja 2 kaksi synnytystä.
nuorempi lapsi 6v. Hänelllä on takana neljä isompaa leikkausta ja kaikkiaan yli 10 anestesiassa tehtyä toimenpidettä. Polikäyntejä, labroja, päiväkäyntejä osastolla, terapioita eri yksiköissä jne. on niin paljon, että ei mitään toivoa pysyä laskuissa mukana.
Olen vähän 40 v. Takana yhteensä 2+2+1+1+1=7 leikkausta. kaksi ensimmäistä jouduttiin uusimaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 45 mutta ikävuosien 28-38 välissä leikattu jalasta veritulppa ja tästä johtuen ihonsiirto reidestä sääreen yhteensä 4 leikkausta tässä yhteydessä.
Em. ihosiirron jälkeen säären arven korjausta kolmessa pienessä leikkauksessa.
Kuopuksen raskausaikana sitten sappileikkaus ensin tähystyksessä ja perään perinteisellä tyylillä (oikeanpuoli vatsasta 30 cm arpi) komplikaation vuoksi.
Yhteensä siis 9 kertaa leikkauspöydällä. Näistä vain kaksi viimeistä (sappihommat) nukutuksessa.
24, 3 leikkausta ja 1 tähystys.