Aivan kamalan runsaat kuukautiset synnytyksen jälkeen
Minulla on nyt menossa kolmannet kuukautiset synnytyksen jälkeen (lapsi 10kk) ja tämä vuodon runsaus on jotain aivan järkyttävää. Normaali tamponi pitää noin 15 minuuttia, super ehkä 30min. Side on hetkessä täynnä. En pysty lähtemään mihinkään tämän takia kun koko ajan täytyy olla vaihtamassa. Isoja verihyytymiä tulee paljon. Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen olivat jo runsaat, toiset runsaammat ja nämä edelleen vaan pahemmat. Lisäksi vielä ennen vuodon kunnollista alkamista tulee noin viikon verran ärsyttävää tiputteluvuotoa, eli käytännössä vuodan noin 2 viikkoa putkeen ensin vähemmän ja sitten kuin seula. Onko tämä normaalia kehon palautumista raskaudesta ja palautuuko vuoto joskus ennalleen? Ennen raskauksia menkat olleet ihan tavalliset, nykyistä paaaaljon niukemmat.
Kommentit (7)
Ohhoh. Kuulostaapa radikaalilta
Tuliko sinullekin ongelmia vasta synnytyksen/synnytysten jälkeen?
Ota ibuprofeenia kolme kertaa vuorokaudessa.
Mulla jäi kolmannen lapsen jälkeen runsaat kuukautiset. Normaalit suojat ei riitä.
Tää ibuprofeiini vuotoon olikin uus tuttavuus, kiitos vinkistä!
Premenopaussi. Vuotojen väli lisäksi tihenee. Lopulta koittaa vaihdevuodet, jolloin kierto alkaa pidetä ja vuotojen määrä vähentyä, mutta siihen voi mennä 10 vuotta.
Lääkäri voi määrätä vuotoa vähentävää lääkettä. Itsellä oli sama ongelma vuosia sitten, silloin lääkkeen nimi oli Cyklocapron.
Minulla oli sama juttu! Johti lopulta pahaan anemiaan ja loppui vasta kun kohtu poistettiin.
Kohdun poistaminen oli paras päätös ikinä! Jos et enää toivo lisää lapsia, niin suosittelen! Elämän laatu parani radikaalisti!