kaikille nyxille hyvää luettavaa, älä tuuppaudu juhliin!
Kommentit (35)
Erikoinen maailmankuva.
Olen eronnut, entisellä miehelläni on uusi vaimo.
Hän on osa myös lasteni perhettä, ja ilman muuta tervetullut heidän juhliinsa. Olen hänelle kiitollinen siitä, miten hyvin on heidät ottanut vastaan.
Aikuiset, joille elämän jatkuminen eron jälkeen on jotenkin mystinen ja ahditsava asia, voisivat hoidattaa ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen maailmankuva.
Hän on osa myös lasteni perhettä, ja ilman muuta tervetullut heidän juhliinsa. Olen hänelle kiitollinen siitä, miten hyvin on heidät ottanut vastaan.
Aikuiset, joille elämän jatkuminen eron jälkeen on jotenkin mystinen ja ahditsava asia, voisivat hoidattaa ongelmansa.
Kaikilla se ei noin suju vaikka kuinka toivoisit. Tässä oli hyvä ohje siihen miten silloin toimitaan.
Lapsi on minut kutsunut ja tehnyt selväksi, että sillä ei ole p****kaan väliä mitä hänen äitinsä siitä ajattelee. Käytti juurikin tuota p***a ilmaisua :D
Luin kolumnin. Itse olen avioliitossa lasteni isän kanssa, joten en osaa samastua kaikkiin uusperhekuvioiden kipuiluihin puolison näkökulmasta, mutta lapsen näkökulmasta kyllä. Omat vanhempani erosivat ollessani aivan pieni, eivätkä tulleet toimeen keskenään. Tämä johti siihen, että vain isäni on ollut tekemisissä kanssani.
Oma ohjeeni siis on exille: käyttäytykää. Kunnioittakaa molemmat toisianne, mutta ennen kaikkea LAPSIANNE! Tulkaa toimeen tai mikä parasta, luokaa asialliset välit toisiinne ja exänne uuteen kumppaniin, joka on mahdollisesti syytön kaikkeen. Nyxille: vetäytykää vähän taka-alalle. Nostakaa kädet pystyyn ja sanoutukaa irti konflikteista. Se on teidän oikeutenne.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen maailmankuva.
Komppaan täysin. Meillä miehen nyxä on yksi parhaista minulle sattuneista asioista. Ihanaa, kun lapsilla on lähellä kolme välittävää ja turvallista aikuista.
Juttu pistää miettimään kuinka eroavat eivät jaksa yhtään ajatella omien tunteidensa ulkopuolelle lapsiaan. Sekä exä että nyxä voisivat pohtia ensisijaisesti juhlittavia, eivät omia tunteitaan. Pahimmillaan erossa tukea on voimallisesti haettu suvulta jonka viha ei laannu välttämättä koskaan, siinä lapsenlapset yrittävät sitten juhlia kun isovanhemmat mulkoilevat, tiuskivat tai yrittävät olla näkemättä osaa juhlaväestä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on minut kutsunut ja tehnyt selväksi, että sillä ei ole p****kaan väliä mitä hänen äitinsä siitä ajattelee. Käytti juurikin tuota p***a ilmaisua :D
Mutta itse voisit vähän miettiä sitä, vaikka miehesi ja exvaimon rakkauden hedelmä noin vulgääristi käyttäytyykin.
Ai jollekin petturipariskunnalle pitäisi vielä pokkuroida ja hehkuttaa heidän ihanaa onneaan, joka hajotti perheen ja lapsilta kodin. Kyllä kyllä. Taitaa olla näitä nyksiä täällä vaan kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta itse voisit vähän miettiä sitä, vaikka miehesi ja exvaimon rakkauden hedelmä noin vulgääristi käyttäytyykin.
Taitaa olla lapsi isäänsä tullut, samanlaiset vulgaarit tavat. Kertoo jo paljon tässä vaiheessa ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on mietyttikin lapsen lasien läpi katsottuna. Aikuinen ihminen kiukutelkoon yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla lapsi isäänsä tullut, samanlaiset vulgaarit tavat. Kertoo jo paljon tässä vaiheessa ihmisistä.
Vaahtopallot suorastaan kuohuu siellä pöksyissä tuosta katkeruuden kitkerästä höttöstä.
Ihan järkevää puhetta (kerrankin). Parasta olisi, jos välit saataisiin kuntoon kaikkien kanssa, mutta jos näin ei ole, niin tapelkaa jossain muualla kuin lastenne juhlissa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3195636/kuinka-monet-juhlat-aiot-tana-k…
Taas pitää tehdä monta avausta samasta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Luin kolumnin. Itse olen avioliitossa lasteni isän kanssa, joten en osaa samastua kaikkiin uusperhekuvioiden kipuiluihin puolison näkökulmasta, mutta lapsen näkökulmasta kyllä. Omat vanhempani erosivat ollessani aivan pieni, eivätkä tulleet toimeen keskenään. Tämä johti siihen, että vain isäni on ollut tekemisissä kanssani.
Oma ohjeeni siis on exille: käyttäytykää. Kunnioittakaa molemmat toisianne, mutta ennen kaikkea LAPSIANNE! Tulkaa toimeen tai mikä parasta, luokaa asialliset välit toisiinne ja exänne uuteen kumppaniin, joka on mahdollisesti syytön kaikkeen. Nyxille: vetäytykää vähän taka-alalle. Nostakaa kädet pystyyn ja sanoutukaa irti konflikteista. Se on teidän oikeutenne.
Minä erolapsena kutsun juhliin vain vanhempani, en hänen uutta kumppaniaan. Yksin on tullut. Miksi haluaisin loukata tietoisesti toista vanhempaani kutsumalla epätoivotun henkilön juhliin.
Ei tulisi mieleenkään mennä juhliin kutsumatta, siis kenenkään juhliin. Outo neuvo minusta, että mene vain jos lapsi kutsuu ja exä hyväksyy. En kai menisi jos näin ei olisi?
Tosin en mene edes kutsuttuna katsomaan sitä teatteria, joten olen kohteliaasti kieltäytynyt kun kutsu on käynyt.
Voi kiesus, mikä lässytys tuo juttu oli. Täysin naurettava!
Toki tilanteita on erilaisia eikä niitä voi verrata. On eri asia, onko vanhempi vasta löytänyt uuden rakkautensa vai onko mahdollisesti oltu jo vuosia naimisissa ja on ehkä yhteisiä lapsiakin. Lähtökohtaisesti vanhempien tulisi silti olla aikuisia ja ajatella lapsiaan. Jos lapsen juhlat on kyseessä, mennään hänen ehdoillaan ja vanhemmat käyttäytyvät sen mukaisesti.
Ainoa asia mistä olen täysin samaa mieltä on, ettei perhejuhlat ole oikea paikka esitellä nyksää. Se tapahtuu henkilökohtaisesti ja hyvissä ajoin etukäteen. Jos uusi suhde on aivan tuore eikä vielä oikein tunneta, on viisasta pitää matalaa profiilia. Näin vältetään kiusallisia tilanteita.
Vaikea ymmärtää miksi uusi kumppani on jokin loukkaus.
Tietysti, jos on tullut pettäen jätetyksi, ja erosta on vaikka alle vuosi.
Mutta tunne pariskuntia, jotka ovat eronneet yli 10 vuotta sitten, ja toisen löydettyä uuden puolison >5 vuoden jällkeen erosta, tätä ei voida sietää.
Jos lapsi sen vaivan näkee, että erikseen askartalee minulle sen kutsun totta kai siihen vastaan yhtä kohteliaasi saapumalla paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Nolo perhe, jossa lapsi ei osaa arvostaa äitiään.
Toisaalta humaani lapsi, joka ymmärtää isän (kuudennen tai seitsemännen) harhasuhteen.
Kerrankin tolkun kirjoitus tältä naiselta ja mä en ole edes eronnut.