Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko päässyt tänä vuonna omalla 9-luokan todistuksellasi siihen lukioon, johon aikoinaan pääsit?

Vierailija
14.06.2018 |

Omassa lukiossani keskiarvo on noussut 18 vuodessa järkyttävästi yhden kokonaisen numeron! Oli silloin 8,2 ja nyt oli 9,2!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. 8.0 oli raja, mulla oli 9.4 (raja oli tuolloin 9.2. päästä sisään, eli taso laskenut huomattavasti). 

Vierailija
22/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. KA oli n 9,4 mutta tänä vuonna ei olisi riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kyseinen lukio kun on lakkautettu.

Vierailija
24/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KA 9.6, pääsee melkein kaikkialle aina ja tulevaisuudessa. Tosin nykyään saa helpommin hyviä arvosanoja, niin voi rajat noustakin,

Vierailija
25/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. Mulla oli päättötodistuksen keskiarvo 9.8, lukuaineiden 10.0. Eikä se lukiossa paljon siitä laskenut, vaikka olin laiska kuin mikä. Todiste siitä, kuinka voi oikeasti vetää koulut läpi miltei lukematta. Läksyjä en pahemmin tehnyt, kokeeseen luin yhtenä iltana pari tuntia lukiossakin. Koulu oli vaan aina niin helppoa, yliopisto vähän jo haastoikin, kun valitsin vaikean alan.

Vierailija
26/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysin päättötodistukseni oli muistaakseni 9,4. Kotikaupungissani on vain yksi lukio. Silloin ihmisikä sitten sisäänpääsyraja oli muistaakseni 7,3 ja viime vuonna näytti olevan 7,0. Oli erinomainen lukio. Oppilaita oli alta sata per vuosiluokka, kolme rinnakkaisluokkaa (kielilinja, matikkalinja ja tavislinja). Silloin ei vielä ollut eximiaa, ja kaikki kirjoitettiin yhdessä rytäkässä. Oli oma luokkakin, ei mitään luokatonta systeemiä.

Vierailija
27/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Olisin. 8.0 oli raja, mulla oli 9.4 (raja oli tuolloin 9.2. päästä sisään, eli taso laskenut huomattavasti). 

Opetuksen taso on varmaankin pysynyt samana mutta oppilasaineksen taso on laskenut. Kaksi eri asiaa.

- Ohis -

Vierailija
28/28 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pääsyni oli hieman tuuria jo silloin kun itse sinne hain, juuri sinä vuonna oli pieni notkahtaminen alaspäin minimikeskiarvossa.  Mulla oli ka muistaakseni jotain 8,25. Nyt Kuninkaantien lukioon on nähtävästi täytynyt olla ka vähintään 8,85.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän