Olisitko päässyt tänä vuonna omalla 9-luokan todistuksellasi siihen lukioon, johon aikoinaan pääsit?
Omassa lukiossani keskiarvo on noussut 18 vuodessa järkyttävästi yhden kokonaisen numeron! Oli silloin 8,2 ja nyt oli 9,2!!
Kommentit (28)
En. KA oli n 9,4 mutta tänä vuonna ei olisi riittänyt.
En, kyseinen lukio kun on lakkautettu.
KA 9.6, pääsee melkein kaikkialle aina ja tulevaisuudessa. Tosin nykyään saa helpommin hyviä arvosanoja, niin voi rajat noustakin,
Olisin. Mulla oli päättötodistuksen keskiarvo 9.8, lukuaineiden 10.0. Eikä se lukiossa paljon siitä laskenut, vaikka olin laiska kuin mikä. Todiste siitä, kuinka voi oikeasti vetää koulut läpi miltei lukematta. Läksyjä en pahemmin tehnyt, kokeeseen luin yhtenä iltana pari tuntia lukiossakin. Koulu oli vaan aina niin helppoa, yliopisto vähän jo haastoikin, kun valitsin vaikean alan.
Ysin päättötodistukseni oli muistaakseni 9,4. Kotikaupungissani on vain yksi lukio. Silloin ihmisikä sitten sisäänpääsyraja oli muistaakseni 7,3 ja viime vuonna näytti olevan 7,0. Oli erinomainen lukio. Oppilaita oli alta sata per vuosiluokka, kolme rinnakkaisluokkaa (kielilinja, matikkalinja ja tavislinja). Silloin ei vielä ollut eximiaa, ja kaikki kirjoitettiin yhdessä rytäkässä. Oli oma luokkakin, ei mitään luokatonta systeemiä.
age is just a number kirjoitti:
Olisin. 8.0 oli raja, mulla oli 9.4 (raja oli tuolloin 9.2. päästä sisään, eli taso laskenut huomattavasti).
Opetuksen taso on varmaankin pysynyt samana mutta oppilasaineksen taso on laskenut. Kaksi eri asiaa.
- Ohis -
En. Pääsyni oli hieman tuuria jo silloin kun itse sinne hain, juuri sinä vuonna oli pieni notkahtaminen alaspäin minimikeskiarvossa. Mulla oli ka muistaakseni jotain 8,25. Nyt Kuninkaantien lukioon on nähtävästi täytynyt olla ka vähintään 8,85.
Olisin. 8.0 oli raja, mulla oli 9.4 (raja oli tuolloin 9.2. päästä sisään, eli taso laskenut huomattavasti).