Olisitko päässyt tänä vuonna omalla 9-luokan todistuksellasi siihen lukioon, johon aikoinaan pääsit?
Omassa lukiossani keskiarvo on noussut 18 vuodessa järkyttävästi yhden kokonaisen numeron! Oli silloin 8,2 ja nyt oli 9,2!!
Kommentit (28)
Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu A-saksan linja 9,09.
Juuei. Taisi olla 8,3 silloin aikoinaan, kun itse pääsin 90-luvulla. Olin ihan viimeisiä, jotka otettiin sisään :D
Iltalukioon pääsee kaikki eli olisin, paitsi ettei tuota käymääni koulua enää ole olemassakaan :)
Olisin päässyt. Keskiarvoni oli 9, ja maalaislukioon pääsivät tuolloinkin kaikki.
En olisi päässyt eikä kukaan muukaan, koska kyseinen lukio on lakkautettu/sulautettu toiseen lukioon.
Olisin, mutta lukio ei kyllä ole enää "sama" vaan vaihtanut nimensä ja taso on kyllä kovempi.
Olisin. Pohjois-Haagan Yhteiskoulu oli silloin ihan vaan perushyvä lukio ja oma keskiarvoni oli 9,4.
En tiedä. Kyseistä lukiota ei enää ole.
En olisi. Kävin SYK:n ja mulla oli peruskoulun päästärin keskiarvo jotain ysin pintaan. Nyt rima on lähempänä kymppiä...
🇺🇦🇮🇱
Näinkö mä jossain että Ressu oli nyt 9,4? Ei paljoa olisi jäänyt, mulla oli aikoinaan 9,2. On toi ollut suurempikin toi railo jonain vuosina...
Vierailija kirjoitti:
Näinkö mä jossain että Ressu oli nyt 9,4? Ei paljoa olisi jäänyt, mulla oli aikoinaan 9,2. On toi ollut suurempikin toi railo jonain vuosina...
9,42 oli tänä vuonna. Mun lapsi pääsi sinne. Olisi päässyt ihan minne vaan, keskiarvo oli 9,8.
Omani oli "vain" 8,9.
En minä muista mikä keskiarvo oli tai mitä lukioon vaadittiin. On ollut elämässä muutakin mietittävää sen jälkeen. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,42 oli tänä vuonna. Mun lapsi pääsi sinne. Olisi päässyt ihan minne vaan, keskiarvo oli 9,8.
Omani oli "vain" 8,9.
Omanikin pääsi Ressuun. Itse kävin lukioni pienellä paikkakunnalla, keskiarvoraja edelleen luokkaa kuka tahansa pääsee.
Pienen kunnan lukioon on helppo päästä. Olisin siis päässyt vaikka olinkin keskitason oppilas.
Keskiarvoraja näytti olevan 7,0. Muistaakseni se oli pienempi silloin kun itse menin lukioon.
Hyvä lukio se pienistä keskiarvorajoista huolimatta oli.
Itse paransin lukion aikana keskiarvoni 0,6:lla ja kirjoitin hyvät paperit.
Olisin. Kouluun pääsi silloin 8,4 keskiarvolla, mutta nyt se on laskenut ja sisään pääsee 8,1 keskiarvolla
Kyllä, keskiarvoni oli 9,6 ja tänä vuonna vaadittiin 9,0.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nuo keskiarvot näkee?
Löysinkin. Ja olisin kirkkaasti. En tosin käynyt lukiota.
Just ja just. Silloin raja oli 8,3 nyt 9,2 ja mun ka oli 9,3.
Siihen lukioon mistä valmistuin vieläkin heittämällä sisään. Ekasta lukiosta puolessa vuodessa totesin, että tää ei oo mun paikka ja kulkeminen kahdella bussilla 1,5 tuntia aamuin ja illoin tympäisi ja vaihdoin lähilukioon jonka raja oli 7,4.
Olisin :D Oli silloin 8,7 ja nyt oli 8,9! Keskiarvoni oli 9,1