Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"useimmilla on kuitenkin kaasugrilli"

Vierailija
14.06.2018 |

sanoi aamu-tv:n juontaja.
Eiköhän useimmilla ole ihan pallogrilli pihallaan tai puugrilli esim taloyhtiön grillikatoksessa.

Välillä tulee sellanen olo että onko se julkisuudessa puhuvat ihmiset vai minä itse, jotka ei elä tässä maailmassa.
Alan tulla johtopäätökseen että se olen minä. Kaikkialla jutut ovat sellaisia, että ne rajaavat minut pois automaattisesti. Mutta minä olenkin syrjäytynyt.

Huomasin tämän jo 2000-luvun alussa kun kävin kerran (huom vain keran) synnytysvalmennuksessa. Siellä sitä vain jauhettiin autoista ja miten ne pitää varustella kun vauva syntyy. Tuntui että siinä sitä odotettiin autoa syntyväksi perheeseen, ja kermaperseisät kotkottivat synnytysvalmennukselle mitä kaikkea ovt jo omiin autoihinsa hankkineet.
Minulla ei ollut autoa, olin väärässä paikassa.

Tämä vain yksi esimerkki, jolloin olen huomannut, että joko minä elän ihan eri maailmassa kuin koko muu Suomi. Tai sitten on niin, että keskiluokkainen enemmistö elää maailmassa, jossa on vain kaasugrilli, autot ja ok-talo ydinperheitä, koska kaikki muuhan on mahdotonta ja väärin.

Minä syön griiliruokani tänäkin kesänä pallo- tai puugrillistä. Jotka minusta ovat ainoat oikeat grillit, huom.

t. syrjäytynyt äiti-ihminen

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni hiiligrillikin on modernia hömpötystä. Kyllä minullakin oli joskus pari vuosikymmentä sitten yhden kesän pallogrilli, mutta kyllästyin niiden hiilien kanssa tunaamiseen ja palasin vanhaan kunnon puilla lämmitettävään grilliin. Kyllähän puugrillissä grillaaminen on grillausta aidoimmillaan.

Samaa mieltä. Mulla on pihalla sen hiiligrillin lisäksi myös yksinkertainen muurattu "grilli", jossa siis poltan puuta kunnes on topakka hiillos. Mutta toi hiiligrilli säästää mun rajallista puuvarastoa saunaan ja paljuun. Joskus olen tehnyt kompromissin ja aloitellut puilla ja jatkanut hiilillä, mutta onhan se enemmän aikaavievää kuin hiiligrilli.

Sähkö- tai kaasugrilli on mulle no-no, on mulla grillipannukin ja toimiva hella. :) 

Molempi parempi. Siis puu + hiilet. Makuasia vähän että kumpia siinä jatkaa :) mutta noin teen mäkin usein. Hiilillä saa ainakin hiillosmassaa usein kätevämmin kuin puilla. Loimuavaa täyden hehkun hiillosta ei kyllä voita mikään. Uskomaton läpitunkeva paistoteho mitä ei mikään liekki kyllä pätki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi