Älä juokse koiran ohi! Vaan kävele
Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.
Kommentit (63)
No ei, vaan koiran omistajan pitää totuttaa koiransa kaikenlaisiin tavallisiin ohikulkijoihin, kuten niihin juoksijoihin.
Mene koirakouluun heti sen turren kanssa, sinulle tulee vielä ongelmia, jos et tuon vertaa hallitse piskiäsi...
Vierailija kirjoitti:
Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.
No kyllä se intervalliharjoitus vaan persiilleen menee jos pitää joka piskin kohdalla jarrutella. Pidä sinä koirasi kurissa!
Mulla ei oo ollut ongelmia totuttaa koiraa erilaisiin tilanteisiin. Jos ei onnistu niin kannattaa ottaa yhteys ammattilaiskouluttajaan, eiköhän sitten ala sujumaan.
Juoksen jos huvittaa tai kävelen tai vaikka hypin yhdellä jalalla.
Miksi kenenkään pitäisi mukauttaa ohittamista sinun koirasi takia.
Olen itsekin koiran omistaja ja ei tulisi mieleenkään vaatia jotain erityistä lähestymistyyliä kanssakulkijoilta.
Jos koira ei pärjää niin vie nukutettavaksi
Minä yleensä pehmennän kohtaamisia lajikohtaisella käyttäytymisellä ja työnnän nenän Ressun hanuriin.
En todellakaan aio pysähtyä yhdenkään hurtan kohdalla, enkä usko että kukaan muukaan. Mitä oikein kuvittelet? Maailma pyörii sinun murresi ehdoilla?
Minä en ole vastuussa kenenkään toisen ihmisen koiran kouluttamisesta.
Ei ole uhkaavaa käytöstä tuollainen nähnytkään.
Täh. Juoksulenkillä en hiljennä koiran kohdalla.
Älä kävele keski-ikäisen miehen ohi rahaa antamatta, vaan anna 20€
Sun kävely ei mene pilalle, jos annat 20€, mutta keski-ikäistä miestä voi ketuttaa, jos menet ohi rahaa antamatta, erittäin agressiivista käytöstä keski-ikäisen miehen mielestä.
Kai tämä on provo?
Vai voiko joku ajatella, että ohikulkijoiden pitää ajatella askeltamista juuri sopivalla tahdilla kunkin koiran kohdalla?
Eiköhän koiranomistajan sentään kuulu totuttaa koiransa ohi kulkeviin tai juokseviin ihmisiin ja polkupyöriin? Sikäli kyllä olen samaa mieltä, että toivoisin kuitenkin ohittajien pyrkivän ohittamaan koiran edes hiukan etäänpää, eikä suorastaan koiran kylkeä viistäen niin, että vielä koulutuksessa oleva keskenkasvuinen koira ylettyy helposti loikkaamaan päin ohittajaa.
Heh,
Tule nyt ap kertomaan, että provo oli...
Siitä vaan juoskaa, kävelkää tai vaikka tanssikaa ohi tai vastaan. Kunhan ette tunge lääppimään koiria tai varsinkaan pentuja. Koirat voi ja pitää kouluttaa kulkemaan häiriössä rennosti. Itselläni on kolme koiraa.
Ai ei mee lenkki pilalle vai? Ulkoilupoluilla on koiria metrin välein, joten johan siinä pitäis kävellä vain. En muuten ole koskaan kohdannut lenkkeilystäni häiriintynyttä koiraa. Oma takkisi taitaa olla sekopää.
Kyllä se on koiranomistajan tehtävä hallita koiransa. Joillekin koirille toi juokseva ihminen on todella vahva ärsyke, mutta jos sellaisen koiran hankkii, on velvollisuus tietää, miten tuollaista koiraa käsitellään.
Kerran olin seuraamassa BH-koetta (käyttäytymiskoetta), jossa tuomari reputti yhden koiran, koska se reagoi testissä sitä ohittaneen skeittaajan. Ohjaaja nurisi tuomarille, että "kun tämä on bordercollie ja sille on luonnollista jahdata". Tuomari vaan kylmästi totesi että nii-in, juuri siksi se pitääkin kouluttaa tuosta pois.
Mitäs se musti tekee jos ajan kilpapyörälläni ohi?
Höpö höpö. Mitä nopeammin liikkuu, sitä helpommin kohtaaminen sujuu koska se on nopeammin ohi. Pahinta on hidastaa tai peräti pysähtyä.