Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaas must juttuja suomalaisissa häissä?

Vierailija
13.06.2018 |

Ilman näitä must juttuja häistä puuttuu aito suomalaisuus. Aloitan tämän leikkimielisen ketjun sanomalla, että häissä on must olla alkoholia, paaljon viinaa hääväelle!

Kommentit (211)

Vierailija
61/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi on unelma- ja satuhäitä katsottu riittämiin :D onneksi on ihan tyylikkäitäkin suomalaisia häitä aina välillä :)

Vierailija
62/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen/sulhasen ryöstö... so fuckin boooooriiiiinnng ja muka niin hauskaa. Kaikki hekottaa korkeintaan tekonaurua 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhanen ja morsian. Molemmat esittävät neitseitä.

Vierailija
64/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alkottomat häät (molempien vanhemmat alkoholisteja), joissa ei ollut mitään leikkejä (ei me enää yli kolmikymppisinä jaksettu) mutta sen sijaan oli kunnollinen tanssibändi (harrastamme lavatansseja). Emme tehneet häistämme vieraiden näköisiä vaan oman näköiset, sellaiset joissa itse viihdymme.

Vierailija
65/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes häitä vaan ristiäiset. Kun menimme ristiäispaikkaan sisälle kukaan ei puhunut mitään. Istuimme. Ja sitten fiinimmät " rouvat menivät ulos". Kohta tuli tupaan kastettavan äiti ja sanoi: "noiden muiden piti lähtiä pihalle kun mitään ei puhuta"....Sinä heinäkuun sunnuntaina jossain päin Suomea perustettiin "mykkien seurakunta". Olen perustaja jäsen. Minäkin olen puhelias ja iloinen mutta mykistyin. Tunnelma oli ristiäisissä erikoinen. Ainoastaan juhlittavan kunnioittaminen esti minua lähtemästa paikan päältä. Hyvät käytöstavat pelastivat ja vanhanaikainen kotikasvatus. Legenda heti osa:0207

Vierailija
66/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vierailla legginssit ja tunika juhla-asuna.

-kunnon rähinäkännit

-noloja ja kiusallisia seuraleikkejä

-morsiolla puku josta tisut yrittävät puskea väkisin ulos ja allit löllöttävät.

Vierailija
67/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut häissä, mutta samanlainen kuva minullekin suomalaisista häistä on tullut. Olen itse ollut egyptiläis-irakilaisissa häissä ja meno oli erilaista: ruokaa oli toki paljon, mutta musiikkia oli lähes koko ajan ja kaikki tanssivat yhdessä. Alkoholia ei ollut laisinkaan, sillä heidän kulttuurissaan on noloa esiintyä vanhempien ihmisten parissa humalassa.

Jos joskus menen naimisiin, niin en kyllä perinteisiä suomalaisia häitä halua.

T. 19v

Vierailija
68/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut häissä, mutta samanlainen kuva minullekin suomalaisista häistä on tullut. Olen itse ollut egyptiläis-irakilaisissa häissä ja meno oli erilaista: ruokaa oli toki paljon, mutta musiikkia oli lähes koko ajan ja kaikki tanssivat yhdessä. Alkoholia ei ollut laisinkaan, sillä heidän kulttuurissaan on noloa esiintyä vanhempien ihmisten parissa humalassa.

Jos joskus menen naimisiin, niin en kyllä perinteisiä suomalaisia häitä halua.

T. 19v

Korjaus: en ole ollut SUOMALAISISSA häissä.

Sama

Vierailija
69/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisestä suomalaisesta hääparista tulee mieleen temppareiden viimeisimmän kauden Noora ja Markus.

Menussa pippuripihviä ja taustalla soi Finlanders tai Tauski.

Vierailija
70/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisestä suomalaisesta hääparista tulee mieleen temppareiden viimeisimmän kauden Noora ja Markus.

Menussa pippuripihviä ja taustalla soi Finlanders tai Tauski.

Tämä :D

Vierailija
71/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollaisissa häissä. Ne oli kuitenkin hauskat. Ja vain yksi tappelu jonkun pariskunnan välillä klo 3.

Muistan, että ruoka oli hyvää, ja monta kannua kylmää sangriaa tarjolla jo ennen hääparin saapumista.

Yhdet häät oli täysin alkottomat, ihan hirveät. Kaaso itki puheessaan, joka oli hään paras osuus. Istuin pöydässä jossa kukaan ei puhunut. Baari aukesi klo 22, häät päättyivät klo 24. Ruoka oli pahaa.

Hyvät häät oli myös suvun perintötilan navetan ylsillä. Morsiamen isä soitti kantria ja miljöö oli mainio! Häät jatkui aamuun asti. Saatiin hieno riihi jossa nukuttiin.

Viimeksi olin vanhassa kivinavetassa. Kaikki ketjun kliseet siellä. Hyvät häät nekin. En ole tainnut ikinä nähdä niin kattavaa juustovalikoimaa juhlissa. Kokki leikkasi härkää, ja viini oli tarkkaan valittua ja erinomaisesta. Skumppaa kaadettiin laseihin pikkutunneille asti. Bändi soitti nuorille ja vanhoille, ja siellä juhlivat yöhön teinit ja vaarit. Kynttilöitä oli paljon lyhdyissä.

Rakastan häitä, joten minua ei selkäläskit ja ryöstöt haittaa. Tykkään kuunnella puheita ja fiilistellä hääparia. Hienoja ovat aina ne häät jossa pari rakastaa ja se näky, eivätkä stressaa.

Vierailija
72/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä EI HÄISSÄ MISSÄÄNTAPAUKSESSA

- Ryyppäjäisiä eikä alkoholilla läträilyä

- morsiamen, eikä kenenkään ryöstöä

- huumorilla viritettyä papin vihkipuhetta

-morsiamen liian paljastavaa mekkoa

- liimautuvaa hääparin häätanssia

Sanoisin että jos noilta vältytään, häät ovat suht mainiot

Vierailija
73/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä, onko hautajaisissa vai häissä.

Vierailija
74/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkoristeena paperikaitaliinaa ja Ikean lasikipossa pihlajanmarjoja / pihan kukkia tai tuikku vuodenajan mukaan. Teemavärissä. Samaan sävyyn on hankittu servetit ja vieraskirja. Siinä se sitten olikin se tärkeä teemaväri.

Vierailija
75/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaa olisi kuitenkin kiva olla, mutta jos kaikki ns. perinteiset hääleikit ja vastaavat on tylsiä ja kiellettyjä, niin sitten pitää olla mielikuvitusta järjestää jotain aivan uutta ja erilaista.  Pitäisi olla enemmän ehkä oikeita esiintyjiä, tanssinumeroita, jonkinlaisia teatteriesityksiä, jotain sellaista.  Vieraissa on aina niitä, jotka ei missään nimessä halua mihinkään ohjelmaan mukaan, joten sellaiset leikit kannattaisi jo unohtaa.  Ei ole kivaa joutua puolipakosta framille. 

Sinkkunainen täällä huutelee, joten häät eivät ole ajankohtaiset vielä ainakaan useampaan vuoteen, mutta tätä en ole koskaan tajunnut: miksi stressataan niin paljon siitä, että pitää olla jotain tosi erikoista ohjelmaa? Leikit juu on kiusallista paskaa, mutta mikä pakko on keksiä väkisin niiden tilalle sitten mitään? Olen toki joskus fantasioinut omista unelmahäistäni, ja niissä olen ajatellut ohjelmanumeroiden rajautuvan lähinnä pariin (esim. vanhempien) puheisiin ja ehkä kivaan musiikkiesitykseen. Muuten ainakin itse häävieraana ollessani hyvä ruoka, seura ja tanssimusiikki riittäisivät aikuisille ihmisille ohjelmaksi vallan mainiosti.

Vierailija
76/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kukaan teistä kutsus mua häihin? Miun häät oli tylsät, en ikinä päässyt noin mahtaviin häihin, joista ootte kertoneet.

Vierailija
77/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni häät olivat pienet ja kotoisat. Vastaanotto morsiamen  vanhempien kotona. Alkoholia oli tarjola, mutta kukaan ei ryypännyt. Samanlaiset haluaisin itselleni.

Vierailija
78/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen on myös hyvä olla koko ilta naama norsunelimellä, se lisää kivan suomalaisen sävyn häihin.

Vierailija
79/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiin häihin ei kuulu se, että isä saattaa tyttären alttarille. Se on amerikkalaisista elokuvista lainattua huttua. Perinteisesti suomalainen hääpari astelee alttarille yhdessä.

Vierailija
80/211 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku puulato. Näissähän niitä häitä yleensä juhlitaan kirkkotilaisuuden jälkeen.

Seuraintalo:)

Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä niitä häitä suomessa pitäisi juhlia? Kovin vähän on siihen tarkoitukseen sopivia kartanoita ja muita luksustason juhlapaikkoja täällä. Ja mm. Kiira Korpi meni naimisiin upeissa puitteissa italiassa ja ne tyrmättiin aihe vapaalla täysin, koska muka pröystäilivät. Mikä olisi hieno hääpaikka, ettei se olis liian noloa ja tyypillistä suomalaisuutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi