Luetellaas must juttuja suomalaisissa häissä?
Ilman näitä must juttuja häistä puuttuu aito suomalaisuus. Aloitan tämän leikkimielisen ketjun sanomalla, että häissä on must olla alkoholia, paaljon viinaa hääväelle!
Kommentit (211)
Alkoholijuomat rahdattu Virosta tai vielä etelämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kakkua pitää kehua sanomalla, että se ei ole kuivaa eikä liian makeaa.
Tämä. Aivan kaikissa suomalaisissa juhlissa, ei vain häissä.
Todellakin tämä! Niin kauan kuin jaksan muistaa, joku heittää tämän kuluneen fraasin jokaisissa kissanristiäisissä.
Jotenkin niiiiiin suomalainen ilmaisu, ei voi vain sanoa että kakku on hyvää, onnistunutta tms. Vaan täytyy ilmaista tuollaisen passiivis-agressiivisen epäkehulta kuulostavan lauseen kautta. Aivan kuin pitäisi väkisin keksiä pahanmakuisesta kakusta jotain sanottavaa "Noh... ei tämä nyt ainakaan liian makeaa ole!"
Siis mulla meinaa räjähtää pää, kun kuulen sen että, joku kehuu kakkua, kun se ei ole liian makeaa!
Kerrankin olin häissä, missä oli kakku kuorrutettu paksulla kerroksella marsipaania ja täytteenä jotain rainbowin ylimakeaa mansikkahilloa. Tuli varmaan syötyä enemmän sokeria, kuin koko vuoden aikana. Ja joku vielä kehtasi kehua kakkua, kun ei ole liian makeaa...
Onpashyvääkakkua kirjoitti:
Siis mulla meinaa räjähtää pää, kun kuulen sen että, joku kehuu kakkua, kun se ei ole liian makeaa!
Kerrankin olin häissä, missä oli kakku kuorrutettu paksulla kerroksella marsipaania ja täytteenä jotain rainbowin ylimakeaa mansikkahilloa. Tuli varmaan syötyä enemmän sokeria, kuin koko vuoden aikana. Ja joku vielä kehtasi kehua kakkua, kun ei ole liian makeaa...
Tämä on muuten ihan totta! Nyt herää kysymys, missä tarjoillaan liian makeaa kakkua? Kun se kerta on niin paha asia? Onko joskus (sotien jälkeen?) ollut sitten tapana tehdä ylimakeaa kakkua ja onko tästä jäänyt kansallinen pelko, että kakku on liian makeaa?
Ja tietysti toi kuivuus. Monesti sitäkin pelätään niin, että kakkupohja on yhtä löllöä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskallisen kauan kestävä jonotus . Onnittelemaan, syömään, vessaan, kahville ja kakulle...
Tämä! Eli odottelu. Kaikissa vaiheissa odottelu. Ikinä ei mikään tapahdu jouhevasti, aina saa odottaa seuraavaa vaihetta. Aina on liikaa vieraita suhteessa juhlatilaan ja tarjoiluun.
Vierailija kirjoitti:
"Virolainen hääpuhe"
Please... kill me....
N6 kirjoitti:
Kaikki wt jutut.
Kuten?
Miespuolinen sulhanen ja naispuolinen morsian
Jurotus kuuluu asiaan. Nykyisin alkoholinkäyttö on vähenemään päin, ja samalla vaivaantuneisuuden määrä kasvussa. Samoihin pöytiin pannaan istumaan ihmisiä, jotka ovat mahdollisimman erilaisia, paitsi tunnetut introvertit tietenkin kaikki samoihin pöytiin, joissa ei aterian aikana niin ollen sanota mitään. Olen pari kertaa joutunut tällaiseen pöytään, jossa ilmapiiri oli ankeampi kuin hautajaisissa. Yritä siinä pitää keskustelua yllä, kun kukaan muu ei osallistu.
Tämä palsta on opettanut, että häihin ei kannata mennä. Eikä kyllä muihinkaan juhliin. Laittaa sen kortin+setelin postissa ja sanoo, että on töissä ko. päivänä, jos joku kyselee.
Paperista tehtyjä halvan näköisiä koristeita joka puolella.
Koivuja tuotu porraspieliin sekä sisälle. Ovat vinossa ja lehdet lurpottaa jo, kun eivät saa vettä.
Kiitos näistä maininnoista: Mulla ja miesystävälläni on tulossa parin vuoden sisällä häät, ja nyt sain hyvin osviittaa siitä, mitä siellä EI tule olemaan. Morsiamen ryöstö ja muut nolot leikit ollaankin jo päätetty jättää pois, mutta täältä tuli paljon uusia ideoita.
Viina tulee olemaan ongelma; oma sukuni tykkää käyttää sitä, kun taas miehen puolen suku on käytännössä raitis. Näen jo silmissäni, kuinka viinaan menevä setäni menee kettuilemaan miehen sukulaisille "no miks te nyt ette juo, luuletteks te olevanne jotenkin parempia kuin me" -tyylisesti.
En ymmärrä viinakommentteja. Olen ollut tosin vain viisissä häissä, mutta olenkin vielä siinä iässä, että kaverit eivät ole menneet naimisiin ja sukulaiset ovat jo. Viinan läträäminen häissä on minulle vieras käsite ja ihmettelin kovasti kun yksi ex-bloggari kuvaili häitään "vuoden parhaiksi bileiksi".... :D Harmi, että vuoden parhaat bileet eivät taanneet kuin vain yhden yhteisen vuoden. Lisäksi häistä tuli jatkuvalla syötöllä kännisiä videoita Snapchatin Mystoryyn.
Suomalaiset häät..myötähäpeä. Viinaa tarjolla liikaakin, kaikki ihan kännissä > tappelu. Joku paska halpa bändi soittaa humppaa. Morsian huomattavasti liikakiloinen punapää, mies taas luultavasti kalju.
Tämä taitaakin olla se nuorten ihmisten must -juttu, bilettäminen.
Häissä kuitenkin pitäisi viihtyä kaikkien ikäpolvien, niin lasten kuin aikuisten ja niitten vanhustenkin. Pelkällä bilettämiskaavalla meneminen on tylsistyttävää.
Haetaan hääjuotavat Tallinnasta, nykyisin kai jostain Latviasta, mutta siis kuitenkin. Niille juotaville annetaan kauhean iso rooli. Eikö ihmiset ymmärrä, ettei kaikki halua olla päät sekaisin? Osa sitten vetää sitä kaksin käsin, kun sitä kerrankin on ja kerrankin on tavallaan kuin lupa juoda. Onhan HÄÄT!
Ohjelmaa olisi kuitenkin kiva olla, mutta jos kaikki ns. perinteiset hääleikit ja vastaavat on tylsiä ja kiellettyjä, niin sitten pitää olla mielikuvitusta järjestää jotain aivan uutta ja erilaista. Pitäisi olla enemmän ehkä oikeita esiintyjiä, tanssinumeroita, jonkinlaisia teatteriesityksiä, jotain sellaista. Vieraissa on aina niitä, jotka ei missään nimessä halua mihinkään ohjelmaan mukaan, joten sellaiset leikit kannattaisi jo unohtaa. Ei ole kivaa joutua puolipakosta framille.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman halvalla saatu humppabändi. Yksissä häissä soittajat oli varmaan 80vuotiaita pappoja. Hanuristin keuhkot piti pahempaa korinaa kun haitari, se oli aika pelottavaa.
Eiih repesin 😆😂😂
Tämä. Aivan kaikissa suomalaisissa juhlissa, ei vain häissä.