Miten sinusta tuli henkisesti tasapainoinen ihminen?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ymmärsin että mitään yliluonnollista ei ole olemassa ja kaikki uskonnot ovat ihmisen keksintöä.
Meillä on vain yksi elämä, joten siitä kannattaa nauttia niin kauan kuin sitä jatkuu.
Tämän jälkeen olen ollut aina tasapainoinen ja rauhassa.
Pääsit siis irti syyllisyyden tunteesta.
Jep, itellä taas päinvastoin, auttoi pääsemään henkisesti enemmän tasapainoon ja löytämään uuden syvemmän perspektiivin elämääni, kun oivalsin, että kuolemaa ei ole olemassa ja kaikki elämässä noudattaa syyn ja seurauksen lakia. Sitä niittää mitä kylvää, jonka sisäistettyäni pystyin ottamaan täyden vastuun itsestäni ja teoistani ja siitä miten puhun ihmisille yms.
Sain elämälle merkityksen, siis sen, että elän tämän kyseisen elämäni tällä pallolla niin hyvin, kun ikinä pystyn.
Mut se toisaalta ei ollut ainoa asia, mikä sai mut tasapainoon, vaan etenkin just kipeiden tunteiden kohtaaminen ja työstäminen ja syvemmän näkökulman löytäminen asioihin, ihmisiin ja elämään yleensä.
Ja koko ajan vaan syvenee, kehittyy. On se mahtavaa !
Olen ehkä sisäistänyt sellaisen tosiasia, että mulla on tunteita. Voin näyttää ne, voin kätkeä ne, voin kertoa tai olla kertomatta. Mutta hyväksyn itse sen, että ihastun, pahastun, innostun ja rakastun. Petyn, suutun, raivostun ja lepyn. Musta ei toivottavasti enää koskaan tule olemassaoloani tai mielipiteitäni anteeksi pyytävää nukkea. Tämän myötä agressiivisuus on hävinnyt ja voin tuntea ihan rauhassa. Jos tykkäät, fine. Jos et, get lost. Mä kelpaan itselleni. Mä yritän olla muille hyvä, mutta mulla on rajat, millaista shaissea viitsin kuunnella ja miten pitkään.
Kerron heti kun se tapahtuu