Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön. Ehdotin työkkärissä ammatinvalintapsygologille lentäjän ammattia- Hän nauroi ehdotukselleni :(

Vierailija
11.06.2018 |

Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää nuo ammatinvalintapsykologit. Itse olen kokenut todella turhauttavaksi aikoinaan, kun jouduin siellä käymään. Sain aivan naurettavia ehdotuksia ja minullekin selvästi naurettiin ja oltiin sitä mieltä ettei minusta ole oikein mihinkään.

Muutenkin se tilanne oli niin naurettava, ihan kuin joku ammatinvalintapsykologi tuntisi minut paremmin kuin minä itse.

Samankaltaisia kokemuksia! Ovat tuntevinaan mut paremmin kuin minä itse. Lopulta sitten luovuttivat mun suhteeni: "juu, ei ole toivoa, ei voi mitään" noh, eipä ole ammattia sitten vieläkään ja teen sitä mitä saan.. tylsää, itselle sopimatonta työtä ja sitäkään ei edes usein eikä pitkiä pätkiä (koskaan kestä yli kahtaa kuukautta koska sen parempia sopimuksia ei mulle tarjota)

Ei helv... menisit vaan opiskelemaan JOTAIN. Ei kaikki pääse unelma-ammattiinsa tai keksi sellaista ikinä. Grow up.

Vierailija
22/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ammattitaidottomia ammatinvalintapsykologeja on paljon. Lentäjän ammatti on yksi sopivimmista uravaihtoehdoista jos oikein muuta työtä tai omaa opiskelualaa ei meinaa löytyä. Lentäjille on kysyntääkin. Turha opiskella ammatti jolle ei ole kysyntää. Sellaisiahan usein tarjotaan jotta ihmiset pyörivät järjestelmässä työllistäen muita kuin ko. henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmailuopistoon on kolmivaiheiset kokeet/testit. Eikä maksa paljon. Matematiikan numero tulisi olla laudatur tasoa.

Vierailija
24/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP nyt sitten haet vain lääkkikseen. Kaikki on vain sinusta itsestä kiinni. Hyvää jatkoa sinulle.

Vierailija
25/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jolla on maafykebi laudatur tasoa niin sulla on mahikset vaikka mihin.

Vierailija
26/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ammattitaidottomia ammatinvalintapsykologeja on paljon. Lentäjän ammatti on yksi sopivimmista uravaihtoehdoista jos oikein muuta työtä tai omaa opiskelualaa ei meinaa löytyä. Lentäjille on kysyntääkin. Turha opiskella ammatti jolle ei ole kysyntää. Sellaisiahan usein tarjotaan jotta ihmiset pyörivät järjestelmässä työllistäen muita kuin ko. henkilöä.

Itseasiassa työttömiä lentäjiä on vielä jonkin verran, koska Finnairin rekry oli kiinni vuosia. Prosessi päästä valmistuneena töihin sinne on pitkä, ja jos ei nyt rekryn auettua päässyt, ei ole vielä päässyt koko prosessiin. Lentäjäpula on myös nyt jo helpottanut, kun ensimmäinen satsi on ollut jo vuoden töissä. Lentoalasta ei ikinä tiedä missä se taas on parin vuoden kuluttua. Joten ei todellakaan ole mikään varma koulutusvalinta.

Ja vielä tuohon "kuka vaan voi lentää", se on kolmivuorotyötä periaatteessa. Vielä epäsäännöllisempää. Ei käy kaikille. Plus se mainittu pikkupurkki 10 km korkeudessa, säteilyn alla. Terveitä ovat kun aloittavat, mutta riski sairastua on suurempi.

Vierailija
27/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aikanaan lukion jälkeen olin työttömänä. Halusin yliopistoon, yhdelle alalle. Työkkärin väki vaati hakemaan amkkeihin, toki hainkin. Kun kävin tulosten jälkeen huikkaamassa, että en tartte enää palvelujanne kun pääsin yliopistoon, oli tyyppi pudota perseeltään pois!

Tämä siis aikana, kun nuorten palvelut olivat kootusti ja siellä käytiin usein, pahville merkattiin päiviä ja naamat tuli tutuksi. Mutta en ihmettele syrjäytymistä kun kannustus ja uskominen ihmiseen on noinkin suurta.

Vierailija
28/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää nuo ammatinvalintapsykologit. Itse olen kokenut todella turhauttavaksi aikoinaan, kun jouduin siellä käymään. Sain aivan naurettavia ehdotuksia ja minullekin selvästi naurettiin ja oltiin sitä mieltä ettei minusta ole oikein mihinkään.

Muutenkin se tilanne oli niin naurettava, ihan kuin joku ammatinvalintapsykologi tuntisi minut paremmin kuin minä itse.

Samankaltaisia kokemuksia! Ovat tuntevinaan mut paremmin kuin minä itse. Lopulta sitten luovuttivat mun suhteeni: "juu, ei ole toivoa, ei voi mitään" noh, eipä ole ammattia sitten vieläkään ja teen sitä mitä saan.. tylsää, itselle sopimatonta työtä ja sitäkään ei edes usein eikä pitkiä pätkiä (koskaan kestä yli kahtaa kuukautta koska sen parempia sopimuksia ei mulle tarjota)

Ei helv... menisit vaan opiskelemaan JOTAIN. Ei kaikki pääse unelma-ammattiinsa tai keksi sellaista ikinä. Grow up.

No kuule, ehkä se olisi muillekin kuin vain minulle helpotus että pääsisin pois itselleni sopimattomilta aloilta...

Vierailija
29/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran haluat lentäjäksi niin sitten haet koulutukseen. Jos et pääse, hae opiskelemaan jotain muuta ja yritä seuraavalla kerralla uudestaan.

Eräs lähipiiriin kuuluva henkilö opiskeli toista alaa hakiessaan kerran jos toisenkin lentäjäopintoihin, valmistui ja sai toiselta alalta hyvän työpaikan. Sitten kuitenkin pääsi opiskelemaan lentäjäksi ja nykyään tekee sitä työkseen.

Niin, ikinä ei kannata jättää yrittämättä. Kuitenkin, joku varasuunnitelma olisi hyvä olla jos et useamman yrityksen jälkeen pääse lentäjäksi opiskelemaan.

Vierailija
30/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nauru sellaista hermostunutta? 

Vierailija
31/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele otsikoimaan trolliketjusi sujuvasti. Teet aina tuollaisia töksähtäviä 5-vuotiaan tasoisia otsikoita.

Vierailija
32/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan kuitenkin ennemmin aivokirurgiaa.

Tarkoitat kai girurgiaa :D

Jos kerran asiasta psykologin kanssa keskustellaan...

Vierailija
33/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta. Oletko oikeasti miettinyt alaa, että se voisi sopia sulle ja susta olisi niihin vaatimuksiin?

olen miettinyt. Matikka, fysiikka ja kemia olivat aineet joissa menestyin lukiossa. Muutoin olin luuseri

kyllä noilla vahvuuksilla pääsee mihin vain

Paskat. Ei ainakaan töihin pääse. On meitä muitakin pitkäaikaistyöttömiä, joilla on juuri nuo vahvuudet. (Ja älkää ehdottako sitä koodaamista, mulla on sen alan opinnot ja työkokemus, mutta töitä vain ei heru.)

Vierailija
34/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan kuitenkin ennemmin aivokirurgiaa.

Tarkoitat kai girurgiaa :D

Jos kerran asiasta psykologin kanssa keskustellaan...

Autocorrect ei mulle tuota typerää virhettä sallinut; siis psyGologin kanssa.

Vierailija
35/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on niin hyvä näkö, että erotat valkoisen jäniksen lumihangesta, niin ei muutako lentäjäkouluun.

Vierailija
36/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä psykologi oli asiaton, se on selvää. Mutta turhaa parjaatte niitä psykologeja, kun kyselevät jne. Pakkohan on kysellä ja ehdottaa kun itse ette kerta mitään ole saaneet vuosiin aikaiseksi.

Olen itse entinen pitkäaikaistyötön, nykyinen opiskelija. Itsekin ennen parjasin työkkärin väkeä ja psykologeja yms. Mutta nyt tajuan, että ne vaan tekee työtään, ne yrittää saada sen per*een bousemaan johonkin suuntaan. Mulla ainakin ekana tuli "esteeksi" raha, että kun sitten saa vähemmän rahaa, jos menee hanttihommiin töihin tai lähtee opiskelemaan.

No nyt kun tajusin, että jotain on tehtävä, jostain on aloitettava, niin täähän on mahtavaa. Joo rahatilanne on vähän solmussa vielä eikä alakaan ole ihan nappiin, mutta teen sentään jotain. Ja olen todennäköisesti vielä tämän tutkinnon jälkeen lähtemässä jatko-opiskelemaan, sillä mulle on nyt tässä syntynyt haave unelma-ammatista. Ja luottotiedot on menneet, joten tuskin saan lainaa opintoihin, mutta hei, kyllä mä jotenkin pärjään! (Velatkin juuri maksettu, kun tein vapaaehtoisen maksusuunnitelman velkaneuvojan avulla, eli sekin asia hoidettu:))

Ja olen yh, joten lähtökohdat on hieman haastavat, mutta mä pistän asiat tapahtumaan. En enää ikinä jää sohvan nurkalle makaamaan.

Vierailija
37/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjä, siis ammattilentäjä vaatii oikeaa asennetta. Sitä sinulla tuskin on jos joudut tällaisesta keskustelemaan.

Lentäjäksi tarvitaan lisäksi melkoinen omavastuu koulutuksen kustannuksista. Tätä ennen siis aika mittavat psyykkiset ja fyysiset testit. Nekään eivät mene putkeen ihan sohvalta käsin.

Vierailija
38/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että jos aoidosti haluaisit lentäjäksi tai kirurgiksi, et olisi käymässä mitään työttömyyskeskusteluja työkkärissä. Luusereille ei valitettavasti ole tarjolla hohdokkaita töitä. Onneksi siivoojan ja lähärin hommia on riittämiin ja niihin kykenee myös hieman yksinkertaisempi ihminen.

No jaa, siivojan hommia tein opiskelijana ja läheinen ihminen työskentelee lähihoitajana. Eipä ole yksinkertaisia töitä mitenkään. En muutenkaan menisi moittimaan kenenkään töitä helpoksi, jokaisessa on omat tärkeät juttunsa ja vastuunsa, siivoojalla ja lähihoitajalla aika isot vielä.

Vierailija
39/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että jos aoidosti haluaisit lentäjäksi tai kirurgiksi, et olisi käymässä mitään työttömyyskeskusteluja työkkärissä. Luusereille ei valitettavasti ole tarjolla hohdokkaita töitä. Onneksi siivoojan ja lähärin hommia on riittämiin ja niihin kykenee myös hieman yksinkertaisempi ihminen.

Painu suolle, olet häpeäksi tietämättömyytesi ja ylimielisyytesi takia yhteiskunnalle.

Ihanko tosissasi luulet että lähärin hommista selviää yksinkertaisuudella? Voi pyhä tyhmyys, se paistaa kyllä sinusta.

Vierailija
40/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun edessä istuisi asiakas, joka on 159 cm pitkä, pullonpohjalasit silmillä, papereissa joku pitkäaikaissairaus ja koulutus sitä tasoa, että kirjoittaa "psygologi", niin kyllä mäkin luulisin hänen heittävän vitsinä että haluaa lentäjäksi ja nauraisin kohteliaasti.

Jos taas ap:llä on Ilmailuopiston pääsyvaatimukset hallussa, silloin voi tulkita, että psykologi on mahdollisesti naurahtanut epävarmana siksi että epäilee, ettei heidän sallita tukea lentäjän koulutusta työttömyyskorvauksella. Muistaakseni se pikakoulutuskin (2016) maksoi 80 000 euroa.