Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitko ysärillä Suosikkia?

Vierailija
11.06.2018 |

Etsintäkuulutukset, kirjeenvaihtoilmoitukset ja petting-valistus Bees and Honey-palstalla. Superhypermegaturbokultanumero jättijulisteella, ja oi sitä onnea kun lehdestä löytyi laulujen sanoja!

Mutta: mikä se oli se Suosikin oma missikisa? Wikipediassa luki Miss Farkku Suomi mutta mun mielestä sillä ainakin ysärillä joku ”cool” englanninkielinen nimi. Taru Valkeapää voitti sen joskus 80-90 lukujen taitteessa ja pääs tapaamaan Cliff Richardia. 😄

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja oli tärkeä lehti, ajoittain hyviä käännöksiä ulkomaisista jutuista. Jyräys Hämäläisen kultaturbot oli vähän outoja jo silloin, samoin Elviksen muistelut, mutta yllättävän hyvin oli kartalla missä nuoriso kulloinkin meni. Julisteet oli odotettuja ja laitettiin seinille. Mielenkiintoista muuten oli, että se Jammu-setä sai pitää palstansa samalla nimellä, vaikka siinä kasarin lopussa tapahtui samannimisen hullun tekemä tunnettu lastenmurha. Vai muistanko väärin? Mielestäni nimeä ei vaihdettu.

Hieno lehti, hyviä muistoja!

Vierailija
2/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Young Finland?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, Suosikki  ilmestyi  jo    kasarilla. En mä sitä  enää 90-luvulla lukenut.

Vierailija
4/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä muistoja - turbonumerot oli niin odotettuja! Mieleen palautui nyt myös ne leikattavat pieniksi kirjoiksi taiteltavat sivut, mm. Titanicista, Spice Girlsistä jne. Tuon missikisan muistan myös, ihan varmasti oli joku muu nimi, olisko ollut joku Miss Teen -tyyppinen? Siinä taisi kerran olla Jasmin Mäntyläkin :D

Vierailija
5/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähän oli kilpailijakin siinä kasarin lopussa/ysärin alussa: Stara-lehti. Muistaakseni kaatui samantien, eikä pystynyt kilpailemaan Suosikin kanssa. En tiedä onko Suosikista tehty tieteellisia tutkimuksia, mutta sen merkitys nuorisoon on ollut todella iso 60-luvulta ehkä 90-luvun alkuun. 

Vierailija
6/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Miss Young Finland se oli! Kiitos!

Mäkin muistan kun luin niitä Elvis-stooreja Kultaturbo-numeroista. Taisi olla Hämäläisen kova idoli, varmaan päätoimittajan oikeudella kirjoitti ne jutut. Elvis-tietämykseni taitaakin olla peräisin suurimmaksi osaksi Suosikista. 😂

Vierailija
7/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siskolle tullutta Suosikkia ja myös SinäMinä -lehteä. Sen jälkeen tuli Regina.

N44

Vierailija
8/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, Suosikki  ilmestyi  jo    kasarilla. En mä sitä  enää 90-luvulla lukenut.

Sama mulla

Vierailija
9/13 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 80-luvulla Suosikkia sekä Ruotsin Okej-lehteä koska olen kaksikielisestä kodista, ja kun aloitin yläasteella saksan opinnot niin ostelin kolmea saksalaista vastinetta, Bravo, Pop Rocky ja Popcorn.

Ostin joskus myös brittiläistä Smash Hits-lehteä.

Vierailija
10/13 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Dear Eki.. " Joo luin, olin tilaaja monta vuotta ja oli kyllä viikon kohokohta, kun lehti löytyi postilaatikosta :)  Kun Suosikki loppui, tuntui että nuoruuskin oli loppunut.

Vierailija
12/13 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en , luin sesarilla kun olin vielä alle kymmenvuotias.

Ördög
13/13 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen perään vähän mainoksia. "Kultaturbo - Suosikki-lehden tarina", tekijöinään Laura Friman ja Mikko Mattlar, on juuri ilnmestynyt.

https://www.johnnykniga.fi/kirja/laura-friman/kultaturbo-suosikki-lehde…

https://www.is.fi/viihde/art-2000010693531.html

https://yle.fi/a/74-20112309

https://areena.yle.fi/podcastit/1-71533780

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi