Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin haastattelussa minua nöyryytettiin.

Vierailija
11.06.2018 |

Mukana oli joku sossuntantta vaikken edes ole sossunasiakas. Se haukkui minut tyhmäksi ja on minun oma vika että olen työtön vaikka olen kyllä hakemuksia laittanut. Tuli kyllä sellaista tekstiä että huhhuh. Kyseli etteikö minua muka pelota tulevaisuuteni. Lopuksi minut pakotettiin allekirjoittamaan se paperi vaikken olisi halunnut sitä kaikilta osin hyväksyä. Ja sen sanon ilkeilijöille että työhaluja on.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-työtön, itse olen saanut aina asiallista palvelua. Johtunee iästäni, olen ns. toivoton tapaus. Mutta olen kyllä kuullut, että nuoret työttömät ovat joutuneet epäasiallisen kohtelun kohteiksi. Tätä on tapahtunut lähipiirini nuorilla.

Vierailija
22/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki jotka olleet pitkään työttömiä joutuu työtoimintaan. Minä myös, onneksi vain yksi päivä viikossa ja kesto 3 kuukautta.

Meillä toi hoidettiin luennolla ja jokaisen piti valita kolmesta kohdasta yksi vaihtoehto.

Parempi näin, kun sossu tapaamisessa.

Nyt on kyse isosta määrästä jotka joutuu työtoimintaan.

Työmarkkinatuki on nykyään vastikkeellista.

1-4 päivää viikossa, mulla vaan yksi mutta paikka johon menen mielelläni.

Oikeesti tää maksaa yhteiskunnalle tosi paljon. Se mihin itse menen niin on kuulemma ollut tosi kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56-työtön, itse olen saanut aina asiallista palvelua. Johtunee iästäni, olen ns. toivoton tapaus. Mutta olen kyllä kuullut, että nuoret työttömät ovat joutuneet epäasiallisen kohtelun kohteiksi. Tätä on tapahtunut lähipiirini nuorilla.

Ei auta ikä, työtoimintaan joudut, odota vaan. Olen 53v. ja jouduin minäkin.

Moni yli 60v. joutuu myös. Tilanne muuttunut nyt lähiaikoina, hallituksen määräys.

Vierailija
24/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oppisitte käyttämään nauhotteita niin olisi helpompaa. Itse aina nauhoitan varalta kaikissa virastotapaamisissa , juuri väärinkohtelun takia. On ollut hyötyä.

Vierailija
25/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis Tampereella, sanoivat että jokainen meistä laitetaan jonnekkin.

Noita luentoja kerran viikossa ja sali oli ihan täynnä.

Oikein mietin että meitä työttömiä on hirveesti ja ikävä kyllä 50-60 vuotiaita oli joukossa paljon.

Itse en laita hanttiin koska en halua käydä noissa työkkäri luennoilla ja tapaamisissa.

Tää kaikki kuulemma johtaa työllistymiseen. Olen eri mieltä koska ikärasismia on niin paljon.

Se 53v.

Vierailija
26/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi ei ole lapsia eikä ole tulossa. Kestää paremmin sen jopa 40 prosentin leikkauksen toimeentulotukeen. 

Vierailija
27/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä 56-vuotias, voin ilomielin kerran viikossa, 4h kerrallaan, mennä mummoja viemään ulos. Se on suuri ilo. Mutta hoitotöitä ilmaiseksi en tee, koska itselläni on 86-vuotias isä hoidettavana, joka ei saa kotiapua ja kaikki aikani kuluu hänen auttamisessaan.

Vierailija
28/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni yli 60v. joutuu myös. Tilanne muuttunut nyt lähiaikoina, hallituksen määräys.

Mikä juttu tää on?

Koskeeko se myös niitä työttömiä jotka eivät kuulu aktiivimallin piiriin.

Ei yhtään kiinnostaisi enkä jaksaisi mihinkään tuommoiseen lähteä.

Se olisi kaikki pois yritystoiminnasta, jota teen sivutoimisesti.

Päätoimisesti olen tällä hetkellä työtön, mutta en kuulu aktiivimallin piiriin osatyökyvyttömyyseläkkeen takia.

Normaali palkallinen työ kyllä kelpaisi,

mutta en todellakaan halua haaskata aikaani mihinkään ylimääräiseen pelleilyyn, varsinkin jos se pienentää tulojani ja vielä maksaa yhteiskunnalle ekstraa.

Vierailija
29/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oppisitte käyttämään nauhotteita niin olisi helpompaa. Itse aina nauhoitan varalta kaikissa virastotapaamisissa , juuri väärinkohtelun takia. On ollut hyötyä.

Asiakkaani nauhoitti keskustelumme. Hän haistatteli, kiroili ja nimitteli, minä olin asiallinen. Asiakas sai syytteen kunnianloukkauksesta, kun meni esittämään sen nauhan valituksensa yhteydessä. Syyte johti tuomioon.

Joten kun nauhoittaa, kannattaa itse olla asiallinen, muuten joutuu maksumieheksi.

Vierailija
30/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä aina kuulee. Sitten jos kuunneltaisiin tallene keskustelusta uudelleen, niin virkailija ei ole mitään tuollaista sanonutkaan. Mutta asiakkaan vahva kokemus on tämä.

Tosi vaikea uskoa että haastattelussa suoraan virkamies sanoo asiakasta tyhmäksi. Oletko ihan varma?

Se sossuntäti oli siellä varmaan muista syistä kuin että sulle olis sossutukea maksettu. Tuliko tämmöinen mieleen? Olisko niin että ovatten sen Eduskunnassa ihan lakiin määräneet, tiedätkö siitä mitään?

Mitä tästä opimme? No, ainakin sen, että nauhuri nauhottamaan joka kerta, kun joudutte työkkärissä asioimaan tai puhutte heidän kanssaan puhelimessa.

Vierailija
31/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kovin vakuuttavaa aloitus ollut.

Ylimalkaista selitystä, josta ei käynyt oikeestaan ilmi mitään asiaa

Sellaista se on -  Ovat itsekin ihan yhtä ulapalla, kun  meidän hallituskin.

Vierailija
32/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki jotka olleet pitkään työttömiä joutuu työtoimintaan. Minä myös, onneksi vain yksi päivä viikossa ja kesto 3 kuukautta.

Meillä toi hoidettiin luennolla ja jokaisen piti valita kolmesta kohdasta yksi vaihtoehto.

Parempi näin, kun sossu tapaamisessa.

Nyt on kyse isosta määrästä jotka joutuu työtoimintaan.

Työmarkkinatuki on nykyään vastikkeellista.

1-4 päivää viikossa, mulla vaan yksi mutta paikka johon menen mielelläni.

Oikeesti tää maksaa yhteiskunnalle tosi paljon. Se mihin itse menen niin on kuulemma ollut tosi kallis.

Voisitko mitenkään paljastaa, että missä luennoilla käyt, kun se kerran on niin mielenkiintoista?

Vierailija
33/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tää on?

Päätoimisesti olen tällä hetkellä työtön, mutta en kuulu aktiivimallin piiriin osatyökyvyttömyyseläkkeen takia.

mutta en todellakaan halua haaskata aikaani mihinkään ylimääräiseen pelleilyyn, varsinkin jos se pienentää tulojani ja vielä maksaa yhteiskunnalle ekstraa.

Älä usko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan. Jos sinut velvoitetaan näihin orjatöihin, 9€ /päivä, voit sanoa, että teet vain yhtenä päivänä viikossa, max. 4 tuntia. Laki ei määrää enempää, ihmiset eivät ymmärrä asiaa. Te-keskus tietenkin yrittää saada sinut tekemään vaikka 40h/viikossa orjatöitä. Voit myös hakea työkyvyttömyyseläkettä netissä, jolloin olet turvassa näiltä toimenpiteiltä. Täällä pyörii hulluja, jotka höpöttävät omiaan, yrittävät johdattaa työttömiä harhaan.

Vierailija
34/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä 56-vuotias, voin ilomielin kerran viikossa, 4h kerrallaan, mennä mummoja viemään ulos. Se on suuri ilo. Mutta hoitotöitä ilmaiseksi en tee, koska itselläni on 86-vuotias isä hoidettavana, joka ei saa kotiapua ja kaikki aikani kuluu hänen auttamisessaan.

Muistan lukeneeni jostain, että jos työtön on omaishoitaja, ei tarvitse mennä mihinkään muualle enää, pitäneekö paikkaansa?

Vierailija
35/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että sinä voit anoa omaishoitajan tukea? Sen pitäisi olla ihan useita satasia, anoppini sai vielä pari vuotta sitten n. 400 euroa/kk miehensä hoidosta.

Vierailija
36/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

You are Fired!

Vierailija
37/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni jostain, että jos työtön on omaishoitaja, ei tarvitse mennä mihinkään muualle enää, pitäneekö paikkaansa?

Joo pitää. Olen omaishoitaja ja työnhakija, mutta en ole hakenut työttömyysetuutta. Työkkäri kuitenkin vaati selvitystä, miten järjestän omaishoidon, jos saan työtä ja miten nopeasti voin ottaa töitä vastaan ja uhkaili työttömyysetuuden katkaisulla vaikka en sitä edes ole hakenut. Kun soitin sinne niin sanoivat että omaishoitajuus rinnastetaan siellä yrittäjyyteen. Jep alle 400e brutto, ruhtinaallisesti yrittäjätulo.

Vierailija
38/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma syy olla pitkäaikaistyötön. Töitä kyllä on riittmiin kun vaon vähän nöyrtyy ja ottaa sen mopin käteen. Kaikille halukkaille ei riitä niitä kevyitä sisähommia kolmen tonnin palkalla ja arki päivävuoroilla.

Menkää vaan töihin ja lopettakaa yhteiskunnan taakkana oleminen.

Vierailija
39/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pummi sieltä valittamasta!

Vierailija
40/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tää on?

No ainakin itse jouduin ja mua ei koske aktiivimalli koska olen omaishoitaja niin mun työmarkkinatukea ei leikata.

Toki eri kaupungeissa asiat hoidetaan eri tavalla mutta näin Tampereella.

Joulukuussa oli vielä eri meininki, kun kävin työkkärissä. Enää kuulemma ei voi jäädä kotiin.

Itse menen luonnonsuojelualueelle töihin ja mielelläni menenkin.

Saadaan turvakengät pitää itsellämme ja bussilippu käyttöön sekä se 9 euroa päivä.

Luontoa ja eläimiä rakastan sekä tunnen paljon kasveja. Ihana päästää ulos töihin ja vielä hulppeisiin maisemiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä