Työkkärin haastattelussa minua nöyryytettiin.
Mukana oli joku sossuntantta vaikken edes ole sossunasiakas. Se haukkui minut tyhmäksi ja on minun oma vika että olen työtön vaikka olen kyllä hakemuksia laittanut. Tuli kyllä sellaista tekstiä että huhhuh. Kyseli etteikö minua muka pelota tulevaisuuteni. Lopuksi minut pakotettiin allekirjoittamaan se paperi vaikken olisi halunnut sitä kaikilta osin hyväksyä. Ja sen sanon ilkeilijöille että työhaluja on.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä 56-vuotias, voin ilomielin kerran viikossa, 4h kerrallaan, mennä mummoja viemään ulos. Se on suuri ilo. Mutta hoitotöitä ilmaiseksi en tee, koska itselläni on 86-vuotias isä hoidettavana, joka ei saa kotiapua ja kaikki aikani kuluu hänen auttamisessaan.
Muistan lukeneeni jostain, että jos työtön on omaishoitaja, ei tarvitse mennä mihinkään muualle enää, pitäneekö paikkaansa?
Ei pidä paikkansa, olen ollut omaishoitaja jo 13 vuotta ja työtoimintaan jouduin.
Tosin se aktiivimallin leikkaus ei koske omaishoitajia.
Itse saan työmarkkinatukea.
Työtoiminta on ok jos tekee sen 1-2 päivää viikossa, ei tarvitse käydä työkkärissä ja olla painostettavana.
Ongelma se voi olla niille joilla pieniä lapsia, kun tarvitaan hoitopaikka lapsille. Mun lapset on teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oppisitte käyttämään nauhotteita niin olisi helpompaa. Itse aina nauhoitan varalta kaikissa virastotapaamisissa , juuri väärinkohtelun takia. On ollut hyötyä.
Asiakkaani nauhoitti keskustelumme. Hän haistatteli, kiroili ja nimitteli, minä olin asiallinen. Asiakas sai syytteen kunnianloukkauksesta, kun meni esittämään sen nauhan valituksensa yhteydessä. Syyte johti tuomioon.
Joten kun nauhoittaa, kannattaa itse olla asiallinen, muuten joutuu maksumieheksi.
Tottakai. Tästäkin näki että nauhoitteesta oli hyötyä, tälläkertaa sinun eduksesi, mutta kuitenkin.
Ei vaan oli se yksi luento ja lopuksi piti valita mihin menee työtoimintaan. Vaihtoehtoja oli useampi.
Menen töihin luonnonsuojelualuelle.
En nyt enempää halua kertoa.