Miestyyppinen kaljuuntuminen naisella
Hei, kamppailen nyt isosti ahdistuksen kanssa, kun hiukset ovat huomattavasti ohentuneet päälaelta. Myös muut ovat asiasta huomauttaneet. Olen aiemmin ajatellut, ettei naisille olisi tähän mitään apua kunnes luin esim Spiresiksestä ja Rogainesta.
Haluaisinkin nyt kuulla, onko samasta vaivasta kärsivillä kokemuksia ko lääkeiaineista? Ja muutenkin, miten olette saaneet itsenne sinuiksi ongelman kanssa
Kommentit (13)
Käytätkö mitään lisäravinteita ja miten hoidat hiuspohjaa?
Minoksidiili saattaa auttaa mutta sen huono puoli on, että sitä joutuu käyttämään ihan joka päivä tai menetät sen hyödyt.
Voit hakea mun kotoa 2 pakettia ilmaiseksi, vanhentuneet viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö mitään lisäravinteita ja miten hoidat hiuspohjaa?
Ei tällaiset auta mitään miestyyppiseen kaljuuntumiseen. Minua se on vaivannut vähän päälle kaksikyppisestä lähtien (nyt olen jo mummoiässä). Hiusraja on noussut luonnottoman ylös, myös sivuilta hiukset ovat liki kadonneet. Onneksi miestyyppinen kaljuuntuminen naisella, ainakin minun kohdallani, on etenee hitaasti.
Paavinlakki naisella on pahajuttu. Kampaa hiukset kaljun päälle.
Sheivaat pääs ja hyväksyt että olet nyt kalju rumilus. Näin se menee miehilläkin.
Täältä kyllä löytää avun, kun on itsetunto alhaalla:D
Kärsin samasta vaivasta. Rogaine ja Spiresis kokeiltu. Lääkäri tuumasi että ei ne hiukset enää takaisin kasva, kun on jo tuota ikää (60).
Asia on minulle tuskallinen, enkä totu tilanteeseen. Minulla oli paksut kauniit hiukset kunnes alkoivat vaihdevuosissa ohentua.
Minulla on sama vaiva ollut muutaman vuoden. Aluksi sain apua Rogainesta, mutta siinä oli se hankaluus, että piti muistaa laittaa aamuin illoin, muuten se ei auttanut ja teki hiukset myös vähän likaisen tuntuisiksi.
Ihotautilääkäriltä sain reseptin Spironolactoneen ja se tuntuu auttavan, hiustenlähtö on vähentynyt huomattavasti. Siinä on vain se ikävä, että vuosittain pitää käydä labrassa mittauttamassa kalium ja jokin toinen arvo (jota en nyt muista).
Viimeksi lääkäri määräsi uutta lääkettä, harmikseni en muista sen nimeä. ( En ole nyt kotona niin en voi tarkistaa.) Olen käyttänyt sitä nnyt pari kuukautta ja vaikuttaa hyvältä. Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin Terveystalossa Hgin Kampissa Kristiina Ainola on perehtynyt juurikin naisten miestyyppiseen hiustenlähtöön. Apua voi hyvinkin olla saatavilla. Satavarmahan mikään lääke ei ole, mutta kannattaa kokeilla, joten lääkäriin kannattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama vaiva ollut muutaman vuoden. Aluksi sain apua Rogainesta, mutta siinä oli se hankaluus, että piti muistaa laittaa aamuin illoin, muuten se ei auttanut ja teki hiukset myös vähän likaisen tuntuisiksi.
Ihotautilääkäriltä sain reseptin Spironolactoneen ja se tuntuu auttavan, hiustenlähtö on vähentynyt huomattavasti. Siinä on vain se ikävä, että vuosittain pitää käydä labrassa mittauttamassa kalium ja jokin toinen arvo (jota en nyt muista).
Viimeksi lääkäri määräsi uutta lääkettä, harmikseni en muista sen nimeä. ( En ole nyt kotona niin en voi tarkistaa.) Olen käyttänyt sitä nnyt pari kuukautta ja vaikuttaa hyvältä. Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin Terveystalossa Hgin Kampissa Kristiina Ainola on perehtynyt juurikin naisten miestyyppiseen hiustenlähtöön. Apua voi hyvinkin olla saatavilla. Satavarmahan mikään lääke ei ole, mutta kannattaa kokeilla, joten lääkäriin kannattaa mennä.
Korjaus: Kristiina Airola on tuo lääkäri, ei siis Ainola.
Kiitos!
varasin ajan lääkäriin, toivottavasti tämä osaisi auttaa asioissa. Valitettavasti en asu lähellä pääkaupunkiseutua, mutta pistän nimen itselle muistiin jos joskus tarvitsee asiaan enemmän perehtyneen lääkärin mielipidettä.
trumppikampaus?