Suomalainen jäätelö nykyään kuraa (Pingviini ja Ingman)
Olen maistellut tänä kesänä useita ko.valmistajien irtojäätelöitä ja joka kerta ollut pettymys. Jäätelö on HÖTTÖISTÄ, mitäänsanomattoman makuista ja kaikessa on säästetty (kastiketta olematon määrä, sattumia vähän jne.). Kaiken lisäksi jäätelöt ovat minikokoisia (esim.Dumle puikko).
Oletteko huomanneet saman? Kuka näitä jäätelöitä enää ostaa? Onneksi Pirkalla ja Lidlissä on virolaisen valmistajan jätskejä, jotka ovat oikeaa jäätelöä ja vielä halpaan hintaan!
Kommentit (25)
On huomattu, joo. Litran pakettijätskit ovat kaikki vetisiä, mauttomia. Ostin toissapäivänä Valion uuden minttu-pikarin ja siinä oli sitä suklaakastiketta vain reunoilla, keskiosa oli pelkkää jätskiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas jokin vaniljajäätelö, mikä maistuu oikeasti kermajäätelöltä. Ei löydy.
Ei kai kasvisrasvajäätelö voikaan maistua kermajäätelöltä?
mitä lie palmuöljyjä, soijaa ja muita myrkkyjä nykyään noissakin.
Kaikki on nykyään laktoositonta. Normaalin laktoosillisen jäätelön etsijälle on tarjolla vain ihan perusmakuja. En halua maksaa lisähintaa laktoosittomasta, kun laktoosi ei tuota ongelmaa.
Kingis on ihan oudon makuinen nykyään. Samoin Puffetin kuori on kovaa. Ainoo hyvä on enää Classicin jotkut jäätelöt.
Classic-puikot hyviä ja Hurmaava-pikarit. Irtojäätelöustä Mövenpickin sorbetit. Pirkka gelato-pikari, sitruuna
Itse tykkään Pirkan niistä sorbetteja muistuttavista. Sellaisissa pyöreissä pahvipurkeissa. Se mustaherukka etenkin on niin hyvää.
Viikonloppuna ostettiin olisiko ollut Ingmannin mangosmoothie ja sekin oli hyvää. Yleensä en tykkää noista kyllä itsekään. Isrtolaarista en juuri löydä mitään ostettavaa, lähinnä mehujäitä. Twisteristäkään ei enää taida saada sitä tummempaa?
Ps. Miksi osa pingviinistä on Nestlen nimellä ja osa ei?
Kolmen kaverin jäätelöt ovat parhaita.
Mä en syö ollenkaan noita Valion ja Ingmanin tuotoksia. Yksin kun elän ja syön jäätelöä kesälläkin ehkä puolen litran purkin kuukaudessa, niin ei tule kovin kalliiksi ostaa esim. Pappagalloa, Kolmen kaverin jäätelöä, Jymyä, Suomen jäätelön jäätelöitä (erit. pistaasi).
Minulle ei maistu nuo classic puikot eikä myöskään tyyliin Ben & Jerryt yhtään, aivan ylimakeita, ei raikkaita ollenkaan.
No kokeile muutakin kuin noita halvimpia niin alkaa makua löytyä.
Taas täällä suu täynnä jäätelöä maha sylissä vaahdotaan hiilareista.
Jos joku juo kerran vuodessa lärvit, on alkoholisti. Joo.
Ihan sairasta edes keskustella jostain jäätelöstä. Sitä ostetaan viikonloppuna kerran kuussa lapsille. Ei ole aikuisten ruokaa.
Menkää hoitoon!
Maistuu sokerille eikä oikein sula.
Etkö mitään muuta keinoa enää keksi lihottaa itseäsi?
Maistelen jäätelöitä.
Huhhuh. En ole yhtään jäätelöä syönyt tänä vuonna, smoothieissa on sentään vitamiineja.
Valion kaikki tuotteet on muutenkin aivan p....ä.Jugurtistakin jos löydät hedelmänpalan ruksi seinään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö mitään muuta keinoa enää keksi lihottaa itseäsi?
Maistelen jäätelöitä.
Huhhuh. En ole yhtään jäätelöä syönyt tänä vuonna, smoothieissa on sentään vitamiineja.
Melkoista ortorektikkotouhua, jos ikinä ei saa mitään vähäravinteista tai epäterveellistä syödä. Vaikka ravitsemusterapeutitkin yleensä sanoo, että kunhan 80% ruoasta on terveellistä niin kyllä niitä herkkujakin siihen loppuun mahtuu.
Itse herkuttelen jäätelöllä, kuten myös alkoholijuomilla joskus, tai leivonnaisilla, karkeilla, ja olen näin 43 vuoden iässä peräti 52 kilon tankki.
Vieläkin kaipaan Pietarsaaren Sunice jäätelöitä! Parempia ei ole eikä tule, harmi kun Valio osti sen pois markkinoilta : (
Vierailija kirjoitti:
On huomattu, joo. Litran pakettijätskit ovat kaikki vetisiä, mauttomia. Ostin toissapäivänä Valion uuden minttu-pikarin ja siinä oli sitä suklaakastiketta vain reunoilla, keskiosa oli pelkkää jätskiä. :D
Muuten hyvä, mutta valio ei valmista altaasta myytäviä pikari/puikko jäätelöitä..ne ovat fronerin pingviini merkillä valmistamia
Näin on. Ingman säästää raaka-aineissa ja käyttää voi-öljy seosta kerman sijaan. Ei se enää jäätelöä ole. En osta. Valio on sentään parempi ja edullisempi. Mikään ei voita 3 kaverin jäätelöä, sehän on selvä.
Opiskelukaverini oli kesätöissä Ingmanin Sipoon tehtaalla ja sanoi että oli masentava paikka ja että ihmisiä kohdellaan huonosti siellä. Siitä syystä en myöskään tue heidän jäätelöitä. 3 kaverin jäätelöt tehdään ymmärtääkseni hyvässä hengessä eikä toisia piinaamalla. Valiosta en ole kuullut mitään.
Kertokaas jokin vaniljajäätelö, mikä maistuu oikeasti kermajäätelöltä. Ei löydy.