Suomalainen jäätelö nykyään kuraa (Pingviini ja Ingman)
Olen maistellut tänä kesänä useita ko.valmistajien irtojäätelöitä ja joka kerta ollut pettymys. Jäätelö on HÖTTÖISTÄ, mitäänsanomattoman makuista ja kaikessa on säästetty (kastiketta olematon määrä, sattumia vähän jne.). Kaiken lisäksi jäätelöt ovat minikokoisia (esim.Dumle puikko).
Oletteko huomanneet saman? Kuka näitä jäätelöitä enää ostaa? Onneksi Pirkalla ja Lidlissä on virolaisen valmistajan jätskejä, jotka ovat oikeaa jäätelöä ja vielä halpaan hintaan!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö ollenkaan noita Valion ja Ingmanin tuotoksia. Yksin kun elän ja syön jäätelöä kesälläkin ehkä puolen litran purkin kuukaudessa, niin ei tule kovin kalliiksi ostaa esim. Pappagalloa, Kolmen kaverin jäätelöä, Jymyä, Suomen jäätelön jäätelöitä (erit. pistaasi).
Minulle ei maistu nuo classic puikot eikä myöskään tyyliin Ben & Jerryt yhtään, aivan ylimakeita, ei raikkaita ollenkaan.
Valion jäätelöt ovat oikeasti hyviä. Sinä taasen et tainnut muistaakaan, että Valio ei ole enää vuosiin valmistanut niitä Pingviinijäätelöitä. Valio alkoi vasta n. vuosi sitten valmistaa jäätelöä uudestaan oman merkin alla
sogiosig kirjoitti:
Valion kaikki tuotteet on muutenkin aivan p....ä.Jugurtistakin jos löydät hedelmänpalan ruksi seinään.
ai nää jäätelöt vai? Montaako olet maistanut?
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-jaatelofabriikki/?gclid=EAIaIQobChM…
Litran jäätelöt eivät maistu kertakaikkiaan miltään. Mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki on nykyään laktoositonta? Oli sitten mikä tahansa maito- tai kermatuote, niin kaikissa lukee laktoositon. Onko koko kansalla intoleranssi?
Suomessa maidon koostumus pilkotaan prosesseissa sellaiseksi, että se aiheuttaa suolistossa vaikeuksia. Koostumuksen säätelyllä pidennetään tuotteiden myyntiaikoja, eli voidaan myydä entistä vanhempaa tavaraa. Mitäs kansan vatsasta.
Miksi kaikki on nykyään laktoositonta? Oli sitten mikä tahansa maito- tai kermatuote, niin kaikissa lukee laktoositon. Onko koko kansalla intoleranssi?