Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avo- tai avioliitossa elävät: Ostatteko omat ruoat?

Vierailija
11.06.2018 |

?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Naimissa olen ja ihan on yhteiset ruoat ja rahat.

Vierailija
2/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Syödään niin erilaisia asioita, että elämä on helpompaa, kun kumpikin ostaa omansa. Yhteistä on mausteet ja perunajauho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat yhteiset, rahat eivät.

Vierailija
4/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? No ei, avoliitossa elelen.

Vierailija
5/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta ostetaan mitä tarvitaan ja kuun lopussa summa tasataan. Kumpikin saa syödä mitä tahtoo eli sen suhteen ei kytätä. Alkoholit maksaa kumpikin omansa, minä kun juon hyvin vähän.

Vierailija
6/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan puoliksi yhteiset ruoat ja sitten erikseen omat, mitä toinen ei syö. 

Vierailija
7/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa syödään, mutta mies maksaa siitä enemmän. On tuplasti sen painoinen kuin minä, aktiiviurheilija, ja syö kolme kertaa enemmän.

Vierailija
8/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ollaan ja yhteiseloa melkein 20v takana.

Pääpiirteittäin kauppalaskumme on yhteiset. Tai no silleen, ”se maksaa kumpa sattuu tulemaan kassajonossa takana”.

Vaimo on kuitenkin sellainen fitnesskissa, että ostelee kaikenmaailman superfoodeja sun muita puruja ja pulvereita, etten minä osaisi niitä ostaa. Hän siis ostaa tarvitsemansa erikoistuotteet omilla rahoillaan, koska niiden osto vaatii erillisen kauppareissun jolla minä en ole mukana.

Vierailija
9/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä ne yhteisiä ovat ja on ihan ok myös ostaa jotain mistä toinen ei pidä ja syödä  se ihan itse.

Vierailija
10/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan silllai yhdessä, että molemmilla oma asunto. Joka toinen viikonloppu toisen luona ollaan ja eletään.  Silloin se, kenen kotona, ostaa safkat. Toimii, eikä ongelmia.

Vierailija
11/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo ajatuskin mulle. Me ollaan pari eikä mitään kämppiksiä.

Vierailija
12/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kaikki ruuat ihan yhteisiä. Ostetaan yhteiseltä tililtä, johon laitetaan tuloihin suhteutettuna rahaa, ei tarvitse sitten ihmetellä kuka maksaa, mitä ja milloin.

Pidän hieman outona, jos on pitkässä parisuhteessa ja jossain ruuassakin tarkka jako... Ymmärrän siinä vaiheessa, jos vaikka syö jotain lisäravinnehöttöä joka maksaa vähän enemmän, että sellaiset ja skumpat sun muut hupijutut ostellaan omilta tileiltä.

Vierailija
13/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko vähän avata että mikä on outo ajatus.

Vierailija
14/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu naimisissa 20 vuotta. Meillä on omat tilit, yhteiset rahat ja yhteiset ruoat. Välillä jompi kumpi ostaa jotain  ruokakaupasta, mistä toinen ei pidä, ihan itselleen. Se maksaa, kummalla sattuu rahaa olemaan.

Vierailija
15/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kumpikin omat ostaisi omat ruokansa. Tulee opiskeluajan soluasuminen mieleen, omat tiskiharjat, vessapaperit ja jääkaapissa ruokiin kirjotettu oma nimi. Selvisikö ajatuskuvioni?

Vierailija
16/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden avioliiton jälkeen on pikkuhiljaa opittu ostamaan ruokaa myös toisillemme. Pääosin edelleen teemme ja syömme omia ruokiamme. Ei kai sama ruokamaku ole mikään onnen tae. Vai onko?

Vierailija
17/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kumpikin omat ostaisi omat ruokansa. Tulee opiskeluajan soluasuminen mieleen, omat tiskiharjat, vessapaperit ja jääkaapissa ruokiin kirjotettu oma nimi. Selvisikö ajatuskuvioni?

Joo kyllä selvisi. :D Joskus on vaikea olla ajatustenlukija.

Vierailija
18/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset ruoat ja yhteiset rahat, ei väliä kumpi maksaa. Aviossa, 13 vuotta yhteistä historiaa.

Vierailija
19/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa 16 vuotta, yhteistä taivalta 20 vuotta. Kun muutettiin yhteen 1997 jaksettiin muutama kuukausi tasailla kauppakuluja mutta sen jälkeen ei enää. Ruuat, varallisuus ja säästötili yhteiset, omat palkkatilit mutta molemmilla käyttöoikeus toisen tiliin. Toimii kun luonteet ja arvot ja rahankäyttö on samanlaiset molemmilla.

Vierailija
20/47 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos toinen syö tiettyjä pähkinöitä, tietynmerkkisiä katkarapuja, tiettyä soijajugurttia jne. ja toinen syö kaurapuuroa ja mansikoita (joita toinen inhoaa), niin on helpompaa molempien ostaa itse ruokansa. Ei jääkaapissa mitää nimiä rasioille tarvita, jos toinen ei syö rahkaa eikä toinen kurkkua.