Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vaan ymmärrä miten jollainen on varaa ostaa esim.1400€ laukku..

Vierailija
11.06.2018 |

Ilm ilman oikeatakin työtä ansaitsee ja paljon..vai 3 lapsen lapsilisistäkö se on säästetty, tuskin.
En ole kateellinen, onpahan vain raskas työpäivä takana sote-alalla ja palkasta ei kyllä jää ropoakaan sivuun, saati tonnien (tai edes satasten) laukkuihin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on montakin kallista laukkua, ne on mulle vähän kuin harrastus.

Mietin hankintani tarkkaan etukäteen, päähänpistoja en ostele. Palkkani on ihan ok eikä laukkuostos heilautta talouttani, en siis karsi muista menoista laukkujen tähden. Miksi en voisi omalla palkallani haaveilemaani laukkua silloin tällöin ostaa?

Jos taloudellinen tilanteeni tulee muuttumaan olen ensimmäisenä valmis myymään laukkuni. Vaikka ne ihania ovat niin siltikin vain laukkuja.

Vierailija
22/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ostaa, jolla on rutkasti rahaa. En kyllä siltikään ymmärrä, miksi laittaa moista summaa laukkuun.

Ajattele, jollakin voi olla varaa 1400€ autoon tai lomamatkaan. Tai päältäajwttavaan ruohonleikkuriin. Tai tuhanteen 1,4€ suklaalevyyn.

Kaikkiin tarvitaan sama määrä rahaa, kummallista.

Sulla meni koko pointti niin ohi, että pölisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin varaa ostaa tuon hintaisia tuotteita. Harvemmin ostan kuitenkin kun en saa siitä mitään hyötyä itselleni. Jos tarvetta on niin ostan yleensä hinta/laatusuhteelta hyviä tuotteita.

Vierailija
24/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni en ostaisi ( olen mies 45v ), mutta tyttöystävälleni voisin kyllä ostaa lahjaksi - ehkä joskus vielä ostankin!

Vierailija
25/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laukku on ostettu NS. Viimeisillä rahoilla ja muuten jotenkin henkkamaukkaa ja kotikampaamovärjäys niin....

Vierailija
26/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on 7000 €, niin tuo on 20 % kuukausituloista. Mun tulot on 3500 € ja voisin hyvin kuvitella joskus ostavani 700 € laukun. Säästöjä pitäisi varmaan vähän käyttää, mutta kun edelleen käytän yli kymmenen vuotta vanhoja käsilaukkujani, niin luultavasti uusikin maksaisi kohtuullisesti per käyttökerta.

Vierailija
27/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi, jos pätkääkään kiinnostaisi. Olen it-alalla, tienaan bruttona 5600 euroa kuussa. Olen sinkku. Asun edullisessa asumisoikeusasunnossa. Mutta mua ei kyllä nuo laukut kiinnosta yhtään eikä vaatteet. 56 000 euron auto sen sijaan löytyy kyllä.

Vierailija
28/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan olisi varaa, mutta riittäähän siihen parin tonnin tai tonnin palkkakin jos ei ole esim lapsia, ja säästää muutaman kuukauden.

Vierailija
29/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa olisi kyllä mutta en näe mitään järkeä. En edes liiku sellaisissa paikoissa missä merkkilaukkuja tarvittaisiin, eikä sovi tyyliin muutenkaan.

Laitan kyllä rahaa harrastuksiin ja siihen liittyen laadukkaisiin ulkoiluvaatteisiin ja muihin varusteisiin, mutta mihinkään turhaan merkistä maksamiseen en kyllä ryhdy.

Vierailija
30/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi jostain käsiveskasta ikinä noin paljoa. Matkalaukku saa jonkin verran jo maksaakin, kunhan on hyvä, ja kestää lentokenttien kovakouraisessa käsittelyssä.

En ylipäätään maksa tuollaisia summia kun korkeintaan jostain huonekaluista ja matkoista.

Jotkut ostavat kalliita kenkiä, jotkut laukkuja. Se heille suotakoon, vaikka itsellä ei sellaista tarvetta olekaan. Kai se on joku muoti-ilmiö nykyään.

Vierailija
31/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän vaikka vuoden jos tahdon jotain, vaikka tietyn värisen laukun, mutta noin paljon en laittaisi helposti.

Vierailija
32/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti on rahaa. Olen matalapalkka-alalla ja silti omistan useamman kalliin laukun. Ei lapsia, kulut puoliksi miehen kanssa, pienet asumiskulut, ei harrastuksia, ei ulkomaanmatkoja... Ja rahaa on jäänyt kuuden vuoden aikana säästöön yli 40t€, vaikka näitä kalliita ostoksia teen aina välillä. Elämä on valintoja.

Vierailija
33/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa miten aina kauhistellaan naisten laukkuja. Sen sijaan kukaan ei silmäänsä räpäytä jos jollakin on kallis kännykkä (joka vanhenee paljon nopeammin kuin luksuslaukku), joku aito koru (mun vihkisormus maksoi aikanaan 1500€), varaa matkustaa ulkomaille lomalle kerran vuodessa, varaa omistaa auto tai hieno polkupyörä.

1400€ ei loppujen lopuksi ole useimmille mahdoton raha säästää ja maksaa jostain mitä todella kovasti haluaa.

Aina ne on vaan ne laukut mitä paheksutaan.

Vierailija
34/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän että jollain on varaa mutta sitä en ymmärrä miksi noin paljon rahaa johonkin hiton kassiin törsäisi.

Vierailija
35/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ostaa, jolla on rutkasti rahaa. En kyllä siltikään ymmärrä, miksi laittaa moista summaa laukkuun.

En minäkään ikinä laittaisi, mutta eipä kyllä se näytä noudattavan tuota kaavaa, että ne ostavat, joilla on varaa. Merkkibimboiluun vaikuttaa sekoavan nimenomaan ne, joilla ei ole varaa.

Vierailija
36/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa miten aina kauhistellaan naisten laukkuja. Sen sijaan kukaan ei silmäänsä räpäytä jos jollakin on kallis kännykkä (joka vanhenee paljon nopeammin kuin luksuslaukku), joku aito koru (mun vihkisormus maksoi aikanaan 1500€), varaa matkustaa ulkomaille lomalle kerran vuodessa, varaa omistaa auto tai hieno polkupyörä.

1400€ ei loppujen lopuksi ole useimmille mahdoton raha säästää ja maksaa jostain mitä todella kovasti haluaa.

Aina ne on vaan ne laukut mitä paheksutaan.

Samahan se on miesten autoissa.. mut jos totta puhutaan, ni harvoin nää laukkuhifistelijät pihistelis muustakaan... ne on samoja, jotka tuhlaa elämän joka osa-alueella.

Vierailija
37/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä ei olisi joillain rahaa? En ymmärrä mikä ihmetyksen aihe se on.  

Minulla olisi rahaa laittaa 1400€ laukkuun, jopa enemmänkin. En vain näe järkeä laittaa laukkuun niin paljoa rahaa. Tosin ostin juuri 1300€:n koiranpennun :D Jonkun mielestä taasen ei olisi järkeä laittaa koiraan niin paljon rahaa. 

Tienaan nettona noin 4000€/kk. Ei lapsia eikä ukkoa riesana, joten rahaa jää hyvin omaan käyttöön. Ei velkaa.

Vierailija
38/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulot on 7000 €, niin tuo on 20 % kuukausituloista. Mun tulot on 3500 € ja voisin hyvin kuvitella joskus ostavani 700 € laukun. Säästöjä pitäisi varmaan vähän käyttää, mutta kun edelleen käytän yli kymmenen vuotta vanhoja käsilaukkujani, niin luultavasti uusikin maksaisi kohtuullisesti per käyttökerta.

Mites noi verot?

Vierailija
39/39 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon uutisten mukaan kuulun sinkkunaisen taloutena Suomen vauraimpaan 10 prosenttiin enkä silti todellakaan ole maksanut yhdestäkään laukusta yli 200 euroa. Minä haluan niin paljon kaikkea kivaa elämääni, etten voisi nostaa rimaa tuolle tasolle, koska sitten pitäisi kengät, takit ja ihan kaikki olla samaa kaliiperia. Not my style. Pukeudun mielummin kuten itse tahdon enkä niin, miten joku ulkopuolinen määritelmä sanoo.