Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa paras vinkkisi lapsiperheen kiirettä helpottamaan!

Vierailija
11.06.2018 |

Mieheni reissutyön myötä perheemme elämä on muuttunut kiireisemmäksi kuin haluaisin. Perheessä on kolme alakouluikäistä lasta, ja itsekin olen kokopäivätöissä. Tähän mennessä homma on pyörinyt hyvin kun olemme molemmat vanhemmat olleet "vahvuudessa", mutta nyt mieheni voi olla poissa parikin viikkoa kerrallaan, ja tuntuu että kiirettä pukkaa!

Olen jo keksinyt yhden keinon, joka on helpottanut elämää huomattavasti. Olen alkanut tilaamaan ruokaostokset kauppakassipalvelusta, ja olen ottanut toimituksen aina lauantai-aamupäivään. Koitan miettiä tilaukseen valmiiksi koko viikon ruoat, ja pyrin ostamaan muutenkin kaikkea koko viikon tarpeiksi. Tämä on helpottanut arkea tosi hyvin, kun töiden jälkeen suoritettavat kauppareissut ovat jääneet pois. Kovasti auttaisi se, jos jaksaisin sunnuntaina valmistaa viikon ruoat valmiiksi pakkaseen, mutta tähän en ole jaksanut ainakaan vielä lähteä.

Mitä muuta sitä voisi keksiä arkea sujuvoittamaan? Jaa vinkkisi, jos teidän perheessä on jotain oivalluksia tehty!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikkieläimiä.

Vierailija
2/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ruokaa arkena ollenkaan, ostetaan eineksiä ym valmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsityövoima. Lahjo lapset tekemään lähes kaikki kotityöt. 

Vierailija
4/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair

Vierailija
5/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja omat harrastukset minimiin tai vaan sellaisia, johon ei tarvitse kuskata ja olla paikalla odottamassa.

Vierailija
6/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä....

Vierailija
7/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas. Suht helppo valmistaa mainio ateria nopeasti. 

Vierailija
8/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muistanut paskottaa lapsesi lavuaariin? 

Vierailija
9/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on tärkeysjärjestyksessä viimeinen asia. Ilman sitä pärjää hyvin.

Elämän ei tarvitse näyttää täydelliseltä. Pääasia että se ON täydellistä. Ja jos aika ei riitä, jätä siivoamatta.

Vierailija
10/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

satsaa siivoojaan

Vierailija
11/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei vaikuta todelliseen työmäärään mitenkään, mutta minua helpotti kun päätin pestä pyykkiä vain lauantaisin. Helposti meni sellaiseksi "vähän yritän joka välissä" touhuiluksi josta tuli olo ettei koskaan ehtinyt mitään ja aina tuntui että jotain oli kesken. Pestään lauantaina, viikataan sunnuntaina.

Ylipäätään mua on auttanut se että asioille on tietty aikansa, niin ei koko ajan ole sellainen olo että pitäis-pitäis. Arki-iltoina ei tartte tehdä muuta kuin huolehtia tiskit koneeseen ja pois, ja ettei tavaraa jää kauheasti levälleen.

Arkena kokkauksen minimiin, kerralla pari ruokalajia valmiiksi ja sitten lämmittämistä.

Kauppakassipalvelulla on ihan paras hinta - säästetty aika -suhde!

Vierailija
12/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen illalla seuraavan päivän ruuan. Mies menee aamulla töihin nii hänestä ei ole apua.

Me lähdetään 9 ulos, 11 kotiin ja ei tarvi kun lämmittää ruoka.

Vierailija
13/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaava pyykinpesukone ja hyvä, varrellinen rikkaimuri (ei alle 200 euron). Pyykkien kanssa ei tarvi puljata, kun koneesta saa kuivana käteen ja kodinhoitohuoneessa on kopat jokaisen puhtaille vaatteille, jonne ne vaan nakataan käyttöä odottamaan. Samoin pikaimurointi vie 5 min ja lattialla ei pyöri roskaa. Leluille kopat, jonne ne vaan kerätään sen kummemmin lajittelematta. Ruokaa lessumallin annoksia kolmen päivän välein, jos muksut suostuu syömään lämmitettyä.

Olen vähän hämmästynyt, millaisen työmäärän osa naisista kehittää itselleen, kun kaiken pitää olla tiptop ja vaikeimman kautta. Oikeasti ei ole mitään järkeä kuluttaa rajallista aikaa turhalla nutaamisella, jos vähän oikaisemalla saa homman toimimaan.

Vierailija
14/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja omat harrastukset minimiin tai vaan sellaisia, johon ei tarvitse kuskata ja olla paikalla odottamassa.

Tai hieman pehmennettynä lasten harrastukset sellaisia, että ne aikataulullisesti pystyy yksi ihminen hoitamaan. Jos treenit alkaisivat klo 15 naapurikaupungissa ja työt loppuvat klo 16, niin tuollaiseen harrastukseen ei lapsi kerta kaikkiaan voi mennä ellei kimppakyyti ole äärimmäisen helposti sovittavissa.

Mä hyppäsin pari vuotta soitto-opettajien pään mukaan, sitten sanoin tiukasti mihin aikaan soittotunti käy ja kummasti ne on nyt järjestyneet meidän aikataulujen mukaan.

Vierailija
15/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti

Vierailija
16/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi yksinhuoltajana nk kellon viiden tee eli vaihdoin päivällisen ja iltapalan paikkaa. 

Vierailija
17/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri. Sen kun pistää aamulla töihin lähtiessä tekemään kierroksen, niin ei ehdi isoja pölyjä nurkkiin kerääntyä.

Vierailija
18/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 2 yhden hinnalla: ennakointi ja rutiinit. Mieti etukäteen viikon kompastuskohdat ja esivalmista kaikki, mikä on kohtuullisesti mahdollista. Ja itse asiassa tässä vielä kolmas: älä lupaudu leipomaan yhtään mokkapalaa tms.

Vierailija
19/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Maksa viikkorahaa tehtyjen kotitöiden mukaan.

Vierailija
20/30 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita vauva tiskialtaaseen.

Siihen saa pissata ja kakata kun tarve tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän