Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
161/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Jos ei ole erikseen määritelty niin tarkoittaa suomeksi: älä laita parfyymia/ voimakkaantuoksuista partavettä tms. tuotetta, jonka ensisijainen tarkoitus on tuoksua hyvälle ja voimakkaasti. 

Partaveden ensisijainen tarkoitus EI OLE TUOKSUA vaan korjata ja rauhoittaa ihoa parranajon jälkeen. Monet meistä herkkäihoisista eivät voi ajaa partaa ilman emulsio-tyyppistä partavettä. Sopivaa saa etsiä hartaudella mutta kun sellainen löytyy niin ei kiinnosta miltä se tuoksuu kunhan se pitää ihon käyttökelpoisena.

Varsinaiset partavedet ovat alkoholipohjaisia ja karmeita iholla mutta emulsiot/balsamit toimivat paremmin.

Vierailija
162/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuu olevan 1700-luvun ranskalainen lähestymistapa tuoksuihin. Tuoksunhan ei ole tarkoitus peitää lian, vanhan hien ja virtsan tuoksua, vaan kevyesti virittää aisteja. Eli ihmisen tulee olla puhdas tuoksun alla.

Juhlatuoksuttelun nyrkkisääntö on myös, ettei ihminen lorottele päälleen hirvittävää määrää erilaisia tuoksuja. Jos juhlaan haluaa tuoksun, silloin hiuslakka, shampoo ja muut kemikaalit ovat tuoksuttomia. Eri tuoksujen sekamelska ei koskaan anna hienostunutta vaikutelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella tuntuu olevan 1700-luvun ranskalainen lähestymistapa tuoksuihin. Tuoksunhan ei ole tarkoitus peitää lian, vanhan hien ja virtsan tuoksua, vaan kevyesti virittää aisteja. Eli ihmisen tulee olla puhdas tuoksun alla.

Juhlatuoksuttelun nyrkkisääntö on myös, ettei ihminen lorottele päälleen hirvittävää määrää erilaisia tuoksuja. Jos juhlaan haluaa tuoksun, silloin hiuslakka, shampoo ja muut kemikaalit ovat tuoksuttomia. Eri tuoksujen sekamelska ei koskaan anna hienostunutta vaikutelmaa.

Lisäisin vielä muutamille tietämättömille, että deadorantin hajusteosa ei pidä hienhajua loitolla. Haju syntyy bakteereista, joiden syntymistä deadorantissa estävät ihan omat yhdisteensä, joita löytyy siis tuoksuttomistakin vaihtoehdoista. Tuoksuton ei siis ole synonyymi hien tai lian hajulle.

Vierailija
164/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta saa moneen lähtöön tuoksuttomia hiuslakkoja, shampoita, muotoilutuotteita ym.? Voi kun täälläkin saisi. En ole törmännyt yhteenkään, koskaan, ikinä. Ehkä toisaalta siksi, etten ole kuullut tuosta yliherkkyydestäkään. Haluaisin vain tosi mielelläni tuoksuttomat tuotteet, koska monen esim. hiustuotteen tuoksut on niin äiteliä.

t. keskieurooppalainen

Vierailija
165/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö tuoksuttomasta on varmaan ihan paikallaan, jos mukana on kovasti tuoksuallergisia. Olen itsekin aika herkkä tuoksuille ja oma tuoksuvalikoimani on hyvin pieni. Parfyymiosastolla saattaa joku tuoksu tuntua hetken hyvältä, mutta pian tuntua suurin piirtein aivoissa asti - harmillista! Itse ostan tuoksuni siten, että kokeilen ja tunnustelen tuoksun sopivuutta hetken aikaa ennen ostopäätöstä (esim. laivaristeilyllä seuraavan päivään). Samoin minulle ei missään nimessä voi ostaa tuoksua lahjaksi - se todennäköisesti menee pieleen! Hyvä tuoksu on semmoinen, että hetken päästä sitä ei itse enää aisti - jos koko ajan aistii tuoksu, on se minun mielestäni liian voimakas tai ärsyttävä.

Harmillista, että monilla ihmisillä, esim. tutuilla tai työkavereillakin, voi se arkituoksu olla miellyttävä, mutta juhliin laitetaan runsaasti tuoksua, joka on äärimmäisen voimakasta!

Vierailija
166/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielummin hien hajua ja tupakkaa, kukin tyylillään. Mulle ne kaksi tuottaa päänsäryn, siis myös se vaatteisiin pinttynyt röökin haju. Hajusteita nyt aina tulee olemaan, samaa mieltä olen kyllä siitä että todella voimakkaat hajuvedet pitäisi jättää pois eikä nyt koko vartaloa sillä läträtä. Suihkaisu vaan :) Tai sitten vaan kielletään kaikki mistä jollekin tulee päänsärky tai muita oireita! Koivut ja koirat ja meluavat lapset ja musiikki ja tyhmät ihmiset jne jne jne!

Vierailija
167/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu, että herkkyys tuoksuihin on ilmaantunut nyt viime vuosina? Ei viisikymmentä vuotta sitten ketään parfyymit häirinneet. Ehkä kaikkien aistien ylikuormittumisesta.

Vierailija
168/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielummin hien hajua ja tupakkaa, kukin tyylillään. Mulle ne kaksi tuottaa päänsäryn, siis myös se vaatteisiin pinttynyt röökin haju. Hajusteita nyt aina tulee olemaan, samaa mieltä olen kyllä siitä että todella voimakkaat hajuvedet pitäisi jättää pois eikä nyt koko vartaloa sillä läträtä. Suihkaisu vaan :) Tai sitten vaan kielletään kaikki mistä jollekin tulee päänsärky tai muita oireita! Koivut ja koirat ja meluavat lapset ja musiikki ja tyhmät ihmiset jne jne jne!

Eihän tuoksuton tarkoita hien ja tupakan hajua. Herää tälle vuosituhannelle.

Vierailija
169/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä muutamille tietämättömille, että deadorantin hajusteosa ei pidä hienhajua loitolla. Haju syntyy bakteereista, joiden syntymistä deadorantissa estävät ihan omat yhdisteensä, joita löytyy siis tuoksuttomistakin vaihtoehdoista. Tuoksuton ei siis ole synonyymi hien tai lian hajulle.

Word!

Vierailija
170/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla itsestään selvyys, että haisevana ei ole kohteliasta liikkua siellä, missä on toisia ihmisiä. Kotonaan voi yksinään haista niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
171/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tuolle että hiuslakat tuoksuvat XDD Miten tynnyrissä joku voi elää???

Vierailija
172/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin tuolle että hiuslakat tuoksuvat XDD Miten tynnyrissä joku voi elää???

?

Vierailija
173/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku (todennäköisesti jompikumpi hääparista) saa oireita hajusteita. Meillä mies saa hajusteista pahan migreenin. Siksi pyydetiin vieraita jättämään hajusteet pois. Ymmärsivät hyvin.

Aivan! Oishan se inhaa jos sulholla olis päänsärky hääyönä :D

Siitä kuule seuraa muutakin. Mun häät meni pilalle siskoni hajuvedessä uimisen vuoksi. Kirkossa tuntui alkava migreeni ja itse juhlat vietin siten, että heti alkuun kävin oksentamassa juhlapaikan vessassa, mies kiikutti mulle lääkkeet ja vettä vessaan. Leikattiin kakku helvetin nopeasti ja mies vei mut kotiin oksentaan vähän lisää ja talutti sänkyyn, kun mua huimasi niin että en kävellyt suoraan ja joi meille kakkua tuoneen bestmaninsa kanssa kaljaa sohvalla, kun mä toivoin kuolemaa migreenini kanssa. Vieraat jätettiin ruokien kanssa viettämään aikaa keskenään ja sanottiin, että syökää ihan niin paljon kuin jaksatte. Että vähintään morsiusparin läheisten tulis noudattaa tätä, jos tietää olevansa kirkossa lähellä ja juhlassa pöydässä ihan vieressä.

Vierailija
174/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuoksuton tarkoita hien ja tupakan hajua. Herää tälle vuosituhannelle.

Lisäksi se hiuslakka, dödö ja parfyymi + tupakka yhdistelmä haisee noin sata kertaa pahemmalle, kuin vaikka se hiki ja tupakka.

Vierailija
175/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet Arabiemiraateissa käydessäne, kuinka voimakkaat tuoksut ovat valloillaan kaikkialla. Ostoskeskusten auloissa jne. tuoksutetaan, poltetaan tuoksutikkuja.

Siellä ei taida kovin paljoa vastustajia löytyä. Meidän käytössä olevat tuoksut ovat aika mietoja!

Vierailija
176/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuossa tilanteessa, hajuveden voisin jättää pois, mutta deodoranttia en rupeaisi vaihtamaan. Mekossa saattaa myös tuoksahtaa vanha hajuvesi.

Mitä? Etkö edes juhlavaatteitasi pese/pesetå eri juhlien välillä? Voit uskoa, että mekossa tuoksahtaa muukin kuin vanha hajuvesi. Vaikket itse huomaa, me herkkänokkaiset huomaamme.

Kun itse menee jonnekin suihkunraikkaana puhtaissa vaatteissa, haistaa erityisen hyvin, jos jonkun mielestä eilisen hygieniasta riittää tällekin päivälle.

Puhdas hiki on parempi vaihtoehto kuin löyhkäävä parfyymi.

Vaatteiden peseminen 1-2 käyttökerran jälkeen on todella turhaa ja veden tuhlausta, jos ei ole hikoillut aivan älyttömästi. En tiedä sinusta, mutta minä en juhlavaatteissa juokse mitään maratonia tai suorita cooperin testiä.

Jos vaate on ihoa vasten muutaman tunnin, en todellakaan säilö sitä komeroon muhimaan seuraavia juhlia odotellessa.

Komppaan edellistä. Hiki ja ihon rasvat syövät kankaan pilalle pidemmän päälle ja hajutkaan ei lähde irti jos sen antaa pinttyä. ihminen hikoilee kokoajan ja hiessä on ureaa eri samaa ainetta kuin virtsassa, ja tämän haluat jättää muhimaan kaappiin jopa vuoden päähän seuraaviin juhliin.

Miesten puvuntakki ehkä ei tarvitse pesua joka kerta, jos ei ole kuuma kesä tai rankka biletys.

Silkkimekko tuhoutuu helposti jos jätät sen pesemättä kaappiin.

Vierailija
177/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain tuommoisen pyynnön sisältäneen kutsun, mutten mennyt. En ala yksien juhlien takia etsimään hajusteetonta hiuslakkaa, saati deodoranttia. Lahjan kyllä laitoin tulemaan.

Vierailija
178/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sain tuommoisen pyynnön sisältäneen kutsun, mutten mennyt. En ala yksien juhlien takia etsimään hajusteetonta hiuslakkaa, saati deodoranttia. Lahjan kyllä laitoin tulemaan.

Niiden "etsiminen" olisi vaatinut jopa sen, että olisit kävellyt marketin kosmetiikkahyllylle. Hyvällä tuurilla olisivat olleet samalla hyllyrivillä.

Vierailija
179/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Kaikkea saa hajuttomana.

Jos olen löytänyt hyvän dödön, shampoon, minkälie, en rupea sitä vaihtamaan yksien juhlien takia.

Niin et tietenkään, eikä vissiin kukaan vaatinutkaan. Vain sen, että tulet juhliin tuoksuttomana.

Vaikka ällöttävä kemikaalikimara oletkin.

:D aikamoisia olettamuksia. Olen melkein yhtä ällöttävä kuin äitisi on. Pitäisikö siis juhliin mennä hiukset likaisena ja ilman deodoranttia? Asia selvä!

Tuoksuttomia shampoita ja deodorantteja löytyy hyvin. Eivät ole edes kalliita. Tuoksuttomuus ei suinkaan tarkoita likaisuutta. t. ohis

Vierailija
180/1807 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden "etsiminen" olisi vaatinut jopa sen, että olisit kävellyt marketin kosmetiikkahyllylle. Hyvällä tuurilla olisivat olleet samalla hyllyrivillä.

Niissä hiuslakoissa harvemmin lukee "hajusteeton"