Oletko koskaan palkannut siivoojaa, maalaria tai tapetoijaa?
Kerro kommenttiin ammattisi ja saat kertoa myös bruttotulosi vuodessa halutessasi.
Kommentit (11)
Itse tulee kaikki tehtyä.
Myös isot talon peruskorjaukset.
Syynä liian kireä verotus, ei vaan kannata palkata ketään.
Matalampi verotus, säätely ja holhous loisi lisää työpaikkoja eli hyvinvointia. Mutta sehän ei suomen vasemmistolle käy -vaan vaativat vielä kovempia veroja.
Suomessa presidenttikin tekee hanttihommat itse.
Lastenhoitajan olen palkannut, mutta sitä ei ilmeiseti kysytty (miksi?). Eikö se kuulu vähennysten piiriin?
Olen rakennusinsinööri ja olen palkannut remonttimiehen pariin otteeseen. Olen hyvä suunnittelija, mutta sysipaska tapetoija tai laatottaja. Silmän ja käden yhteys on huono, eikä lopputulos ole tarpeeksi hyvä. Etenkin kun omiin virheisiinsä kiinnittää enemmän huomiota kuin muiden tekemiin.
Mulla on elämässä muutakin meneillään niin mielelläni tarjoan jollekulle keikan jos vaikka maalaamiseen tai tapetointiin on tarvis lähteä vaikka hoituis kyllä itseltäkin.
En. Olen kaikki tehnyt kaikki itse/puolisoni on tehnyt.
T: Tuntematon
Kyllä. Siivoojan. Ja remonttimiehen useamman kerran. Mm. kylppäriremontissa laatoitushommiin ja keittiöremontin tekoon. Olen myös teettänyt vanhan terassin purkamisen ja uuden rakentamisen. Ja ilmalämpöpumpun huollon. Ja autotallin kattoremontin. Niin ja sähkökeskus uusittiin ja vedettiin sähköt pitkälti uusiksi, senkin teki ammattilainen.
Kotitalousvähennystä on hyödynnetty meillä laajasti. Omat vuosituloni myyjänä ovat n. 30k. Miehellä vähän enemmän.
Joo, siivoojan kahteen viimeiseen muuttoon. Remonttimiehen joskus 30 vuotta sitten kodin vesivahingon korjaukseen. Uusittin samalla lattia kokonaan, vakuutuksesta saatiin osa.
Vuokralla viimeiset melkein 20 vuotta niin enää ei ole tarvinnut, muuta kuin tosiaan nuo pari muuttosiivousta.
Säännöllinen viikkosiivous 16 vuoden ajan. Palkka ollut 2000-3500 välillä. Ihan sillä että tahdon mielummin siistin kodin kun etelänlomia.
Mies on maksanut kylpyhuoneremontin, villapuhalluksen ja ilmalämpöpumpun asennuksen.
Siivooja käy kerran kuussa meillä siivouspalvelusta.
Teen nuo kaikki itse. t: insinööri