Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sähkö- ja säteilyallerginen, joten kukaan ei saa tuoda kännykää 100m säteelle juhlapaikastamme, joka on kallioon koverrettu luola. Autoja ei saa tuoda 1km säteelle myöskään. Edellytämme lisäksi tuoksuttomuutta, karvattomuutta ja värittömyyttä, koska olen allerginen hajuille, eläimille, pölylle, karvoille ja lisäksi värisokea. Emme tarjoile mitään allergioiden vuoksi, joten syöthän ennen saapumistasi, mutta älä kuitenkaan äyriäisiä, kaloja, pähkinöitä, vehnää, omenoita, kanaa, härkistä tai ruista sisältäviä ruokia, sillä saan anafylaktisen shokin, jos joudun olla sellaisen ihmisen lähettyvillä, joka on 4h sisällä syönyt kyseisiä elintarvikkeita ja hengittää samaa ilmaa kanssani.
Sama. Olemme myös toivoneet, että juoruavat ja kaikesta valittavat akat puhuisivat äänensä käheäksi kotonaan ennen häitämme. Sijoitamme kuitenkin kaiken makuisia kurkkupastilleja hajuttomaan, kliiniseen huoneeseen, jossa jokainen nalkuttaja voi käydä testaamassa, joko ääntä lähtisi.
Ampiaisille, paarmoille ja hyttysille pitää myös muistaa ilmoittaa, että pysyvät poissa häistämme. Ettei vaan ketään sattuisi pistämään.
Open barin sijasta laitamme tarjolle open epipen barin sekä myöhemmin illalla tarjoiluksi vaihdetaan lääkelajitelmien ja ihorasvojen happy hour.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on niitä luulosairaita paikalla... eli näitä jotka väittävät olevansa hajuallergisia :D.
Sellaista allergiaa ei ole olemassakaan kuin hajuallergia!
Missä noin sanotaan? Hyvin paikalla voi olla myös astmaatikko tai migreenikko. Sinä vaikutat sen sijaan ihan rehellisesti juntilta.
Ei kun siellä on näitä draamakuningattaria jotka saa milloin mitäkin kohtauksia milloin milläkin tekosyyllä...
Koko maailman pitäisi heidän pillinsä mukaan hyppiä, jääkööt kotiin sellaiset joiden pää ei kestä juhlia
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tuossa tilanteessa, hajuveden voisin jättää pois, mutta deodoranttia en rupeaisi vaihtamaan. Mekossa saattaa myös tuoksahtaa vanha hajuvesi.
Mitä? Etkö edes juhlavaatteitasi pese/pesetå eri juhlien välillä? Voit uskoa, että mekossa tuoksahtaa muukin kuin vanha hajuvesi. Vaikket itse huomaa, me herkkänokkaiset huomaamme.
Kun itse menee jonnekin suihkunraikkaana puhtaissa vaatteissa, haistaa erityisen hyvin, jos jonkun mielestä eilisen hygieniasta riittää tällekin päivälle.
Puhdas hiki on parempi vaihtoehto kuin löyhkäävä parfyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sähkö- ja säteilyallerginen, joten kukaan ei saa tuoda kännykää 100m säteelle juhlapaikastamme, joka on kallioon koverrettu luola. Autoja ei saa tuoda 1km säteelle myöskään. Edellytämme lisäksi tuoksuttomuutta, karvattomuutta ja värittömyyttä, koska olen allerginen hajuille, eläimille, pölylle, karvoille ja lisäksi värisokea. Emme tarjoile mitään allergioiden vuoksi, joten syöthän ennen saapumistasi, mutta älä kuitenkaan äyriäisiä, kaloja, pähkinöitä, vehnää, omenoita, kanaa, härkistä tai ruista sisältäviä ruokia, sillä saan anafylaktisen shokin, jos joudun olla sellaisen ihmisen lähettyvillä, joka on 4h sisällä syönyt kyseisiä elintarvikkeita ja hengittää samaa ilmaa kanssani.
Sama. Olemme myös toivoneet, että juoruavat ja kaikesta valittavat akat puhuisivat äänensä käheäksi kotonaan ennen häitämme. Sijoitamme kuitenkin kaiken makuisia kurkkupastilleja hajuttomaan, kliiniseen huoneeseen, jossa jokainen nalkuttaja voi käydä testaamassa, joko ääntä lähtisi.
Ampiaisille, paarmoille ja hyttysille pitää myös muistaa ilmoittaa, että pysyvät poissa häistämme. Ettei vaan ketään sattuisi pistämään.
Open barin sijasta laitamme tarjolle open epipen barin sekä myöhemmin illalla tarjoiluksi vaihdetaan lääkelajitelmien ja ihorasvojen happy hour.
Johonkin pitäisi rakentaa koppeja, josssa niuhot voivat netissä vaihtaa mielipiteitään tarjoilusta ennen kun palsta menee kiinni. Iltateetarjoilu koppeihin. Viihtyvät siten pidempään "häissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on niitä luulosairaita paikalla... eli näitä jotka väittävät olevansa hajuallergisia :D.
Sellaista allergiaa ei ole olemassakaan kuin hajuallergia!
Missä noin sanotaan? Hyvin paikalla voi olla myös astmaatikko tai migreenikko. Sinä vaikutat sen sijaan ihan rehellisesti juntilta.
Ei kun siellä on näitä draamakuningattaria jotka saa milloin mitäkin kohtauksia milloin milläkin tekosyyllä...
Koko maailman pitäisi heidän pillinsä mukaan hyppiä, jääkööt kotiin sellaiset joiden pää ei kestä juhlia
Oletpas epäsivistynyt. Kutsuja päättää millaiset juhlat haluaa järjestää. Järjestä sinä ihan vapaasti omista häistäsi vaikka pierufestarit. Ja missään ei edelleenkään sanouta, että tällainen rajoitus tehtäisiin hajusteallergisten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tuossa tilanteessa, hajuveden voisin jättää pois, mutta deodoranttia en rupeaisi vaihtamaan. Mekossa saattaa myös tuoksahtaa vanha hajuvesi.
Mitä? Etkö edes juhlavaatteitasi pese/pesetå eri juhlien välillä? Voit uskoa, että mekossa tuoksahtaa muukin kuin vanha hajuvesi. Vaikket itse huomaa, me herkkänokkaiset huomaamme.
Kun itse menee jonnekin suihkunraikkaana puhtaissa vaatteissa, haistaa erityisen hyvin, jos jonkun mielestä eilisen hygieniasta riittää tällekin päivälle.
Tämä selvensi paljon, kiitos. En pystyisi menemään häihin, jossa herkkänokkaiset pitävät puhtaasta hien hajusta enemmän kuin hajuvedestä. Viettäkää häät keskenänne. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkyys on mielisairaus. Laittaisin ihan normaalisti hajuvettä.
Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.
Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.
Et siis käytä itsesi vuoksi... Siis vain kiusataksesi muita?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...
Hyi en käsitä minkä takia pitää käyttää hajustettuja pesuaineita, taju lähtee jostain huuhteluaineen kärystä!
Vierailija kirjoitti:
Hmm no mutta kyllähän hyvä parfyymi kuuluu juhlapukeutumiseen ja täydentää tyyliin. Äh. Tosi tympeää. :(
Voi v... näitä, jotka saa suunnilleen vieroitusoireita, jos eivät jostain syystä voi lutrata tuoksuja päälleen. Itsekin tykkään käyttää, mutta ei mulle mikään ongelma ole olla laittamattakin.
Voisko se tuoksuttomuus päteä sitten kamalaan kitkerään hienhajuun myös eikä pelkästään hajusteisiin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkyys on mielisairaus. Laittaisin ihan normaalisti hajuvettä.
Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.
Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.
Mitähän "hyötyä" sillä tuoksullasi sitten tavoittelet? Totta, että mainittuihin vaivoihin lääkkeet on, mutta jos tiedän, että juhlissa, kyläpaikassa tms. tuoksuista oireileva on ja pyydetään tuoksuttomuutta, niin onko vallan mahdotonta olla sillä kertaa lutraamatta tuoksujen kanssa? Eivät ne sinua niin paljon hurmaavammaksi tee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden peseminen 1-2 käyttökerran jälkeen on todella turhaa ja veden tuhlausta, jos ei ole hikoillut aivan älyttömästi. En tiedä sinusta, mutta minä en juhlavaatteissa juokse mitään maratonia tai suorita cooperin testiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...
Kaikkea saa hajuttomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö kaikki vaatteesi yhden käyttökerran jälkeen?? Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa hajuttomana.
Jos olen löytänyt hyvän dödön, shampoon, minkälie, en rupea sitä vaihtamaan yksien juhlien takia.
Vierailija kirjoitti:
Monessa Länsi-Euroopan maassa hajustettu = juntti. Suomessa ei vielä.
Kyllä mä ainakin tunnen myötähäpeää hajustetun puolesta ja pidän hieman junttina. Ei nykypäivänä vaan ole voinut mennä ohi tieto hengityselin sairauksista ja hajusteiden vaaroista. Säälittää kun pieniä lapsia puetaan vahvasti hajustetuilla huuhteluaineilla pestyihin vaatteisiin. Joten itse vaaroista tietoisena,pidän hajusteita käyttäviä vanhempia juntteina. Hirveän määrän parfyymia käyttävät ihmiset taas tuntuvat jotenkin likaisilta. Niinkuin peittelisivät huonoa hygieniaansa. Kun käy suihkussa ja pesee vaatteensa niin ei tuoksu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa hajuttomana.
Jos olen löytänyt hyvän dödön, shampoon, minkälie, en rupea sitä vaihtamaan yksien juhlien takia.
Niin et tietenkään, eikä vissiin kukaan vaatinutkaan. Vain sen, että tulet juhliin tuoksuttomana.
Vaikka ällöttävä kemikaalikimara oletkin.
Vierailija kirjoitti:
mkikäs tuossa, jos hääpari haluaa haistella hieltä haisevia häävieraita.
Käytätkö sinä hajusteita hien hajun peittämiseen? Käsittääkseni tämä oli tapana keskiajalla, mutta nykyään ihmisillä on paremmat mahdollisuudet huolehtia hygieniastaan. Kokeilepa joskus käydä pesulla.