Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
Minä esimerkiksi saan voimakkaista hajusteista täysin yhtäkkisesti iskevän rajun aivastelukohtauksen, jonka jälkeen olen aivan tukossa ja uupunut koko loppupäivän. Mikään allergialääke ei sitä estä eikä lievitä.
Mulla ensin puutuu nenä.
Siis ihan oikeasti tuntuu että se on puutunut.
Sitten alkaa oksettaa ja seuraavaksi karmea päänsärky ja väsymys.
Käytän allergialääkkeitä joka päivä mutta ne pitävät vain perusoireet kurissa, eli sellaiset jotka tulevat vaikka istuisin vain kotona ilman noita ulkoisia häiriötekijöitä.
Te jotka käytätte kaikenmaailman hajustemiksausta (huuhteluaine, dödö, hajuvesi, hiuslakka jne.) valmistautukaa siihen että jossain vaiheessa teilläkin voi olla edessä se että kroppa on saanut tarpeeksi.
Tai jonkun teidän läheisen, esim. lapsenne kroppa on saanut tarpeeksi.
Te olette valtava terveysriski!
Meidän taloyhtiössä asuu useampi näitä jotka kuvittelevat tuoksuvansa hyvältä kun uivat siinä halvassa parfyymissa. Aivan järkyttävä lemu, henki salpautuu jos menee hissiin heidän jälkeensä.
Olen pari kertaa pitänyt illanistujaiset ja pyytänyt tuoksuttomuutta kutsussa, molemmilla kerroilla paikalle tuli sama mies vahvasti hajustettuna. Sain molemmilla kerroilla hengenahdistuskohtauksen ja menetin ääneni hetkeksi, jota tämä lemuava mies taivasteli myös sillä toisella kerralla..... Sen jälkeen en ole enää tätä pariskuntaa kutsunut kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä esimerkiksi saan voimakkaista hajusteista täysin yhtäkkisesti iskevän rajun aivastelukohtauksen, jonka jälkeen olen aivan tukossa ja uupunut koko loppupäivän. Mikään allergialääke ei sitä estä eikä lievitä.
Mulla ensin puutuu nenä.
Siis ihan oikeasti tuntuu että se on puutunut.
Sitten alkaa oksettaa ja seuraavaksi karmea päänsärky ja väsymys.
Käytän allergialääkkeitä joka päivä mutta ne pitävät vain perusoireet kurissa, eli sellaiset jotka tulevat vaikka istuisin vain kotona ilman noita ulkoisia häiriötekijöitä.
Te jotka käytätte kaikenmaailman hajustemiksausta (huuhteluaine, dödö, hajuvesi, hiuslakka jne.) valmistautukaa siihen että jossain vaiheessa teilläkin voi olla edessä se että kroppa on saanut tarpeeksi.
Tai jonkun teidän läheisen, esim. lapsenne kroppa on saanut tarpeeksi.
Te olette valtava terveysriski!
Sinä joka alapeukutat, kerro fakta joka kumoaa jotain mitä sanoin.
Me kaikki emme ole sairaita yliherkkiä.
Harmillistahan se on, jos ei kestä tuoksuja. Itse kutsun niitä nimenomaan tuoksuiksi, en miksikään lemupilviksi. Niiden halpojen markettien tuotteiden lisäksi joillakin saattaa olla kalliita hyviä parfyymejakin. Täydentävät juhlan, niin kuin joku jo mainitsikin. Mutta ap n kannattaa vaan noudattaa kutsun pyyntöä, eiköhän se ole kutsujalle tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Harmillistahan se on, jos ei kestä tuoksuja. Itse kutsun niitä nimenomaan tuoksuiksi, en miksikään lemupilviksi. Niiden halpojen markettien tuotteiden lisäksi joillakin saattaa olla kalliita hyviä parfyymejakin. Täydentävät juhlan, niin kuin joku jo mainitsikin. Mutta ap n kannattaa vaan noudattaa kutsun pyyntöä, eiköhän se ole kutsujalle tärkeää.
Ihan sama mitä se tuoksu on maksanut, liika on liikaa.
Tuoksun kuuluu tuoksua niin että sen huomaa halatessa.
Ei niin että se hajupilvi leijuu parinkymmenen metrin päässä.
Silloin te yksinkertaisesti HAISETTE!
Mikä ihmeen riita tästäkin on nyt saatu aikaan. Aina niin jyrkkää kun ei voida hyväksyä toisen mielipidettä, olkoon se kumpaan suuntaan tahansa. Käytöstapoja tännekin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen riita tästäkin on nyt saatu aikaan. Aina niin jyrkkää kun ei voida hyväksyä toisen mielipidettä, olkoon se kumpaan suuntaan tahansa. Käytöstapoja tännekin, kiitos.
Niin, mielipide vai sairauskohtaus, onhan se kamalaa jos HAJUvettä ei saa käyttää mutta mitä sitten jos joku saa hengenahdistusta, migreeniä tai pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Saanko tykätä hajuvesistä?
Saat.
Kyllä mäkin niistä tykkään, eikä mun mielestä haise pahalle, mutta lähellä suihkittuna tai liiallisesti käytettynä ne aiheuttaa mulle pahoja oireita.
Jos se tuoksu on ollut sun iholla jo tunteja ja oot käyttänyt sitä hillitysti, en välttämättä saa oireita.
Mutta tämäkin on yksilöllistä.
En minäkään ole joskus muinoin saanut mitään oireita.
Menee hieman aiheen vierestä, pahoittelen. Välillä kun olen kuntouimassa uimahallissa ja olen sattunut menemään vesijuoksu radan viereen niin sinne tulee välillä useimmiten venäjää puhuvia naisia jotka eivät ole pesseet päätään. Hajusteiden ja parfyymin käry on siinä veden pinnassa niin raju että ihan henkeä salpaa. Ratkaisen ongelman vaihtamalla rataa kauemmaksi. Sama juttu kadulla/kaupassa kun joku muotihirviö tulee vastaan niin pidätän usein hengitystä 5-10sek kun menen ohi, jotta ei tarvitse köhiä. Joskus olen miettinyt olenko jollain asteella hajuste herkkä mutta miettimisen asteelle on jäännyt.
M35
Nämä wannabe instabeibet haisee kilometrin päähän joltain kärpäsmyrkyltä🤮
Vierailija kirjoitti:
Nämä wannabe instabeibet haisee kilometrin päähän joltain kärpäsmyrkyltä🤮
Itseasiassa itse en oo huomannut että kovin moni nuori lemuaisi pahasti.
Kyllä ne pahimmat on jotain viis-kuuskymppisiä, eikä mitään instabeibejä.
Lahden Sykkeessä käy joku viiskymppinen pariskunta jotka on uineet jossain hyttysmyrkyssä.
Tunnistaa peruukeista ja viis siitä onko tukkaa vai ei, mutta se käry on aivan uskomaton.
Nykyään jokainen krapulapäänsärkykin on migreeni. Se sana on kärsinyt inflaation.
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki emme ole sairaita yliherkkiä.
Mutta sellaisiksi tekin voitte päätyä ihan yllättäen.
Kutsujat ovat varmasti muutenkin neuroottisia. Jos ylipäänsä menet, mitä en suosittele, älä syö edeltävänä päivänä papuja. Yliherkkyys kun koskee KAIKKIA hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Kutsujat ovat varmasti muutenkin neuroottisia. Jos ylipäänsä menet, mitä en suosittele, älä syö edeltävänä päivänä papuja. Yliherkkyys kun koskee KAIKKIA hajuja.
Juhlissa piereskeleminen häiritsee myös heitä, joilla ei ole mitään yliherkkyyksiä tai allergioita. Olet harvinainen tapaus, jos sinua ei häiritse, jos joku kahvipöydässä päästelee ilmoja ulos estoitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkyys on mielisairaus. Laittaisin ihan normaalisti hajuvettä.
Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.
Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.
No jos pidät niistä, niin miksi et nauttisi niistä myös kotona? Erikoinen suhtautuminen. Suurin osa viihtyisi paremmin ilman sinun hajuvesiäsi. Tottakai on, mutta ne eivät aina auta. Olisiko sinusta mukava joutua sairaalaan pahan migreeni- tai astmakohtauksen takia? Aivan, et tietenään pysy kuvittelemaan sitä.
Nautin kyllä kotonakin, kuten sanoin. Ja pystyn kuvittelemaan. Elämässä on vaan kestettävä kaikenlaista, jos ei kestä normaaleja tuoksuja niin on muutettava johonkin metsään.
Ps. Astmakohtaus ei ala tuoksusta kuin äärimmäisen harvoin. Sekin on todistettu.
Elämässä on kestettävä kaikenlaista, kuten päivä ilman hajusteita, tai juhlista pois jääminen. Saat jopa valita.
Mutta miksi mihin tahansa tilaisuuteen kutsu voi osoittautua sellaiseksi että olipa haju kieloa taikka rajua spektaakkelia jossa kameran eteen on marssitettu luunmurskaajia, se ei ehkä tarkoita mitään
Ai nimenomaan minä teen? Enpä osaa sanoa, jos paikalla on kuitenkin muitakin ihmisiä, esim. baarissa tai festareilla. En tupakoi, enkä tietenkään uskalla käyttää hajuvettä.