Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
Erittäin fiksu hääkutsu. Toivon että tapa yleistyy. Muistakaa että hajusteista kärsivät myös lapset.
Istuin tänään n. 10 minuuttia bussissa erään keski-ikäisen naisen takana, jolla oli nätti mekko, helmet kaulassa ja joo, litra parfyymiä ruiskutettu iholle. Käännyin sivuittain, kasvojen vasen puoli rouvaan, etten ihan tukehtuisi. Silti, vasen silmä oireili vielä 15 minuutin metsäkävelyn jälkeenkin.
Auttaisko, jos tällaiset ihmiset käyttäisivät niitä hajusteita kohtuudella? Koska eihän niissä ole muutenkaan tarkoitus kylpeä, vaikka osa näin tuntuu luulevan...
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset osaisivat käyttää hajusteita oikein, niin kieltoja ei tarvittaisi. Esim. miehille riittää kevyt suihkaus mietoa hajustetta per kainalo. Partavesiäkin löytyy hajuttomia. Naisille sama homma parfyymien suhteen.
Äitini jo opetti minulle aikanaan, että jos parfyymi tuoksuu omaan nenään vielä minuutti laittamisen jälkeen niin silloin sitä on liikaa.
Suurinta osaa tuo varmaan helpottaisikin :) Minulla migreeni tuntuu alkavan jopa ihan pienistäkin määristä, joten olen itse asian suhteen hyvin tarkka (lähipiirissä). Lähimmilleni asia ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkyys on mielisairaus. Laittaisin ihan normaalisti hajuvettä.
Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.
Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.
Astmaan on olemassa lääkkeet, joo. Itselläni astma todettu 4 vuotta sitten ja edelleen arvotaan lääkkeiden kanssa. Ei sen ihan niin helppoa ole, että ota tuosta lääkkeet ja kaikki on kun ennenkin. Eipä ole. Eikä kaikki lääkkeet käy kaikille. Mulle edelleen koitetaan, mitkä lääkkeet lopettaisi oireet.
Jos et käytä hajusteita itsesi takia niin älä hyvä ihminen käytä ainakaan muidenkaan takia! Mieluummin haistan ihmisestä ihan hien (ei aiheuta oireita) kun jonkun hajuveden.
Minä en edes ole millään lailla hajusteallerginen, en vain voi sietää noita parfyymeissä kylpeneitä hajuherneitä. Voisin hyvin laittaa omaankin hääkutsuuni jotain vastaavaa. Jos jollakin on urputtamista tähän, niin sovitaan että tulen teidän häihinne siten että olen kuukauden käymättä suihkussa, koska MUN mielestä mun oma kroppa nyt vaan haisee niin ihanalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.
Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.
No jos pidät niistä, niin miksi et nauttisi niistä myös kotona? Erikoinen suhtautuminen. Suurin osa viihtyisi paremmin ilman sinun hajuvesiäsi. Tottakai on, mutta ne eivät aina auta. Olisiko sinusta mukava joutua sairaalaan pahan migreeni- tai astmakohtauksen takia? Aivan, et tietenään pysy kuvittelemaan sitä.
Nautin kyllä kotonakin, kuten sanoin. Ja pystyn kuvittelemaan. Elämässä on vaan kestettävä kaikenlaista, jos ei kestä normaaleja tuoksuja niin on muutettava johonkin metsään.
Ps. Astmakohtaus ei ala tuoksusta kuin äärimmäisen harvoin. Sekin on todistettu.
Niin, äsken sanoit kyllä, ettet käytä niitä, koska siitä ei ole mitään hyötyä...
Kyllä viestistäsi näkyy selvästi, ettet pysty kuvittelemaan. Ajattele, jos kaikilla olisi tuollainen suhtautuminen. Kukaan ei auttaisi ketään jne. Hajuvedet eivät missään muoto ole ns. normaaleja tuoksuja. Ja ihmisellä on oikeus kieltää ne omissa häissään, syntymäpäivillään jne. En tiedä, koska minulla ei ole onneksi astmaa. Tosin kaltaisesi itsekäs omaan napaan tuijottaja ei ole asiantuntija millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.
Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.
Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?
Niin meinaat, että häihin päästäkseen sen lisäksi, että hommaa juhlapuvun, lapsenvahdin, lahjan, kuljetukset, majoitukset (mahdollisesti, ei välttämättä tietenkään), pitäisi vielä uusia shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö, hiustenhoitotuotteet, kasvojen pesuaineet, kosteusvoiteet kasvoille ja vartalolle, meikkipohja ja muut meikit siltä varalta, että jos jossain sattuu joku hajustehiukkanen olla?
Jaa. Mä käyttäisin ihan tavan shampoota ja hoitoainetta, mutta vähemmän kuin tavallisesti ja pitäisin tukan kiinni, niin ei paljon haise. Vartalonpesuun voisin käyttää Lactacydia, jota yleensä käytän intiimialueiden pesuun. Tai sitten normaalia suihkugeeliä, koska poishuuhdeltavat tuotteet eivät yleensä voimakkaasti tuoksu. Vartalon voi yhden kerran jättää rasvaamatta ja hajustamaton dödö ja hiuslakka maksaa yhteensä alle kympin. Niitä voi käyttää muutenkin sitten, eli ei mene rahat ihan hukkaan. Lisäksi hankkisin jonkun hajustamattoman pyykinpesuaineen, jota voi myös käyttää muutenkin.
Toki jos morsiuspari ei ole sinulle niin läheinen, että heidän hyväkseen viitsisit alle 15€ enemmän panostaa kuin muuten panostaisit, niin on parempi että jätät kokonaan menemättä ja säästät siten ne muutkin kulusi. 😊
Siellä on niitä luulosairaita paikalla... eli näitä jotka väittävät olevansa hajuallergisia :D.
Sellaista allergiaa ei ole olemassakaan kuin hajuallergia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hankalahoitoinen, vaikea astma ja olen lisäksi hajusteyliherkkä. Hajusteet aiheuttavat astman pahenemista hetkessä niin, että pahimmillaan tulee niin paha astmakohtaus, että se ei mene omilla lääkkeillä ohi. Kyllä minua harmittaisi todella paljon, jos oman lapsen häät loppuisivat osaltani kesken päivystysreissuun. Tuo on oikea huolenaihe, sillä sellaiset ovaat tulossa vuoden sisään. En mielelläni olisi niistä pois, mutta pakko sitäkin vaihtoehtoa on harkita.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on niitä luulosairaita paikalla... eli näitä jotka väittävät olevansa hajuallergisia :D.
Sellaista allergiaa ei ole olemassakaan kuin hajuallergia!
Missä noin sanotaan? Hyvin paikalla voi olla myös astmaatikko tai migreenikko. Sinä vaikutat sen sijaan ihan rehellisesti juntilta.
Voiko hääkutsuun laittaa, että vieraita kehoitetaan olemaan arvostelematta toisten ulkonäköä, tuoksuja tai hajuja. Ja toiveena, että kaikki tulisivat sellaisena kun on.
Minä olen sähkö- ja säteilyallerginen, joten kukaan ei saa tuoda kännykää 100m säteelle juhlapaikastamme, joka on kallioon koverrettu luola. Autoja ei saa tuoda 1km säteelle myöskään. Edellytämme lisäksi tuoksuttomuutta, karvattomuutta ja värittömyyttä, koska olen allerginen hajuille, eläimille, pölylle, karvoille ja lisäksi värisokea. Emme tarjoile mitään allergioiden vuoksi, joten syöthän ennen saapumistasi, mutta älä kuitenkaan äyriäisiä, kaloja, pähkinöitä, vehnää, omenoita, kanaa, härkistä tai ruista sisältäviä ruokia, sillä saan anafylaktisen shokin, jos joudun olla sellaisen ihmisen lähettyvillä, joka on 4h sisällä syönyt kyseisiä elintarvikkeita ja hengittää samaa ilmaa kanssani.
Vierailija kirjoitti:
ööö?
ÖÖööööÖÖÖÖÖ!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sähkö- ja säteilyallerginen, joten kukaan ei saa tuoda kännykää 100m säteelle juhlapaikastamme, joka on kallioon koverrettu luola. Autoja ei saa tuoda 1km säteelle myöskään. Edellytämme lisäksi tuoksuttomuutta, karvattomuutta ja värittömyyttä, koska olen allerginen hajuille, eläimille, pölylle, karvoille ja lisäksi värisokea. Emme tarjoile mitään allergioiden vuoksi, joten syöthän ennen saapumistasi, mutta älä kuitenkaan äyriäisiä, kaloja, pähkinöitä, vehnää, omenoita, kanaa, härkistä tai ruista sisältäviä ruokia, sillä saan anafylaktisen shokin, jos joudun olla sellaisen ihmisen lähettyvillä, joka on 4h sisällä syönyt kyseisiä elintarvikkeita ja hengittää samaa ilmaa kanssani.
Mites mikromuovi?
Vierailija kirjoitti:
Voi ei :( olet ilmeisesti allerginen myös miehesi siemennesteelle ja kondomeille. Hormonaalinen ehkäisykään ei taida sinulle sopia. Onko se luola myös sinun kotisi, tuskin pystyt muualla asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olemme myös toivoneet, että juoruavat ja kaikesta valittavat akat puhuisivat äänensä käheäksi kotonaan ennen häitämme. Sijoitamme kuitenkin kaiken makuisia kurkkupastilleja hajuttomaan, kliiniseen huoneeseen, jossa jokainen nalkuttaja voi käydä testaamassa, joko ääntä lähtisi.
Tuleeko teille allergisille tai hajusteherkille oireet myös shampoosta siis? En tiennyt sitä, koska mun nenään shampoo ja hoitoaine haisee "eri tavalla" kuin hajuvesi tai hiuslakka. Siis jotenkin lempeempi tuoksu. Mutta hyvä tää ketju, koska unohdan usein että monet on allergisia ja laitan liikaa (tai liian monia samaan aikaan, esim hiuslakka+hajuvesi) julkisille paikoille..
Itse en ole allerginen tai herkkä, mutta kuivashampoota en pysty pitämään päässäni, sen haistaa niin voimakkaasti koko päivän vaikka ei olisi edes omassa päässä!
Ja mielestäni hyvä tuollainen kohta hääkutsussa että ei hajusteita MUTTA ymmärtääkö kaikki että myös se kuivashampoo on hajuste?
Voi kun hajuttomuus yleistyisi! Säästyisin monilta migreeneiltä.