Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
81/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun migreenin laukaisee pahat hajut kuten hiki, valkosipuli ja paperitehtaan löyhkä. Ikinä en ole saanut migreeniä kenenkään hajuvesistä.

Vierailija
82/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin noudattaa kutsua, mutta tuntisin varmaan oloni vähän kiusalliseksi tuollasessa tilaisuudessa ja pelkäisin että joku minussa kuitenkin tuoksuu. Hajuvesi on helppo jättää pois, mutta ei ole kuitenkaan rahaa uusia kerralla kaikkia meikkejä, hiuslakkaa, käsivoiteita, kasvovoiteita, pyykinpesuaineita ym, ja varsinkaan sellaiseen mitä käyttää sen kerran, kun arkikäytössä on laadukkaat, mutta miedon tuoksuiset kosmetiikkatuotteet jotka on omalle iholle ja hiuksille juuri sopivia. Esimerkiksi marketin parin euron "tuoksuttomissa" hiuslakoissa niin kamala perushaju että itselle tulee niistä paha olo, vaikka en virallisesti tuoksuyliherkkä olekaan, joten hiuslakkakin pitäisi ostaa kallis ja uusi kampaamosta. Luonnonkiharaa pörröpehkoa kun ei oikein ilmankaan saa juhlakuntoon. Hankala asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.

Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.

Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.

Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?

Niin meinaat, että häihin päästäkseen sen lisäksi, että hommaa juhlapuvun, lapsenvahdin, lahjan, kuljetukset, majoitukset (mahdollisesti, ei välttämättä tietenkään), pitäisi vielä uusia shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö, hiustenhoitotuotteet, kasvojen pesuaineet, kosteusvoiteet kasvoille ja vartalolle, meikkipohja ja muut meikit siltä varalta, että jos jossain sattuu joku hajustehiukkanen olla?

Jos se on ylitsepääsemätön ongelma, henkilö voi ihan rauhassa jättää tulematta häihin. -ohis

Näinpä. Mikä pakko sun on mennä toisen häihin kiusaamaan muita, jos heidän toiveiden noudattaminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa?

Vierailija
84/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, ihana keksintö! Pistän (haisuttoman) korvani taakse. :) Ite menisin vielä niin pitkälle että jos joku epäkunnioituspuuskassaan tulee silti parfyymikaupan hajuisena, käsken poistumaan. Jos ei välitä siitä, että on muille terveyshaitta, ei ole tervetullut juhliin. Psyko-asenne muutenkin että "muut saa kuolla mun turhamaisuuteen, mul on oikeus aiheuttaa muille sairauskohtauksia hihhihhiiii"

Ei olis itse asiassa tervetullut edes elämääni ylipäätään moisen jälkeen. :D

Näinpä juuri. Valtaosa "hajusteallergisista" saa näitä hajustekiljumiskohtauksiaan täysin riippumatta siitä mitä läsnäolijat ovat itseensä suihkineet tai onko kenelläkään yhtään mitään hajustettua päällään, heille riittää että he itse ovat haistavinaan jotain. Oli se sitten vaikka kakunkoristeena käytetty orvokki, niin jonkun muun syyksi sekin pitää lukea. Parempi lienee olla järjestämättä juhlia ollenkaan. Ruuatkin tuoksuvat, kukat tuoksuvat, juhlapaikan verhot ja pöytäliinat tuoksuvat, lattianpesuaine tuoksuu, kenkälankki tuoksuu, jopa kirkkokin tuoksuu tai mikä pahempaa, siellä voi jopa olla poltettu kynttilöitä jotka oikeastikin voivat olla vaarallisia astmaatikoille...

Hajusteallergiset eivät myöskään haista omia hajusteitaan, jotka voivat olla hyvinkin epämiellyttäviä tai jopa kuvottavia muiden nenään.

Sulla on kummia ennakkoluuloja. Meillä mies ei ole hajusteallerginen, mutta ne voivat laukaista pahan migreenikohtauksen. Tämän takia kumpikaan meistä ei käytä minkäänlaisia hajustettuja tuotteita. Emme kumpikaan polta. Asunnossamme ei ole kukkia. Emme polta kynttilöitä jne. Kyse ei ole tuoksujen hyvyydestä tai pahuudesta. Pyydämme kaikkia vieraitamme olemaan tuomatta meille kukkia tai mitään muutakaan vahvasti tuoksuvaa. Pyydämme myös välttämään hajusteita. 99 % ihmisistä noudattaa pyyntöämme.

Vierailija
85/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Ihan hyvä kysymys. Kaikkeen kosmetiikkaan kun lykätään niitä kemiallisia hajusteita. Huuhteluaineet aika järkkyjä myös. Hajuvedet, partavedet ja voimakkaat deodorantit on varmaan kuitenkin ne pahimmat. Jotkut hiusöljyt tms. ovat aika voimakkaita myös.

Vierailija
86/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkkyys on mielisairaus. Laittaisin ihan normaalisti hajuvettä.

Vierailija
87/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee aivan mieletön päänsärky hajusteista. Nuorempana jäi monesti hauskanpito lyhyeen, kun bileissä iski migreeni kaikenmaailman yves rocherien ja escadojen vuoksi. Nykyään en niin usein käy missään juhlissa, mutta silloin kun käyn pitää aina olla päänsärkytabletteja mukana varmuuden vuoksi.

Vierailija
88/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuallergikot taitavat kärsiä mielenterveysongelmista

Vierailija
89/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkkyys EI Todellakaan ole mielisairaus tai vitsi. Missä takapajulassa te muuta väittävät elätte? Idiootit!!

Vierailija
90/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään häihin ei ole pakko osallistua. Varsinkaan, jos tuoksuttomuus aiheuttaa kohtuutonta vaivaa vieraalle. En kuitenkaan ymmärrä monenkaan tarvetta näpäyttää tai kiusata muita. Kannattaisikohan käyttää aikansa johonkin järkevämpään ja ihan yksinkertaisesti jättää häät väliin?

Vierailija
91/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Hyi kuka pesee niillä hajuaineilla vaatteensa... On olemassa myös hajuttomia pyykinpesuaineita. En ymmärrä miten ihmiset pystyvät olemaan niissä pesuaineen lemuisissa vaatteissaan.

Vierailija
92/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.

Vierailija
93/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, että kyse on tuoksuyliherkkyydestä? Kyse voi olla vaikkapa migreenistä. Tai astmasta. Minusta mielisairauteen viittaa ennemminkin muiden tahallinen kiusaaminen. Laita hajuvettä kotonasi.

Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.

Vierailija
94/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noudattaisi. Kutsuvieraana minulla on oikeus tuoksua hyvälle. Sitäpaitsi, en ole koskaan kuullut kenenkään saavan oireita NORMAALISTA määrästä hajuvettä. Eri asia jos sitä laittaa purkin kerralla. Sitäpaitsi kutsussa oli mainittu vain KEHOITUS, ei KIELTO!

Hääparin oikeus juhlia häitä omalla tavallaan ja ilman mahdollista migreeni- tai astmakohtausta ylittää sinun oikeutesi.

Vierailija
95/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mkikäs tuossa, jos hääpari haluaa haistella hieltä haisevia häävieraita.

Ai, käytätkö sinä hajuvettä pesun ja/tai deodorantin korvikkeena? Hyi olkoon.

Vierailija
96/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kyllä kotonakin, mutta mitä hyötyä siitä on? En minä niitä itseni vuoksi käytä. Migreeniin ja astmaan on olemassa lääkkeet.

No jos pidät niistä, niin miksi et nauttisi niistä myös kotona? Erikoinen suhtautuminen. Suurin osa viihtyisi paremmin ilman sinun hajuvesiäsi. Tottakai on, mutta ne eivät aina auta. Olisiko sinusta mukava joutua sairaalaan pahan migreeni- tai astmakohtauksen takia? Aivan, et tietenään pysy kuvittelemaan sitä.

Vierailija
97/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset osaisivat käyttää hajusteita oikein, niin kieltoja ei tarvittaisi. Esim. miehille riittää kevyt suihkaus mietoa hajustetta per kainalo. Partavesiäkin löytyy hajuttomia. Naisille sama homma parfyymien suhteen.

Äitini jo opetti minulle aikanaan, että jos parfyymi tuoksuu omaan nenään vielä minuutti laittamisen jälkeen niin silloin sitä on liikaa.

Vierailija
98/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa itsekin tajunnut laittaa saman pyynnön omaan hääkutsuumme! Olen tosi hankalasti allerginen vahvoille (ja vähän miedommillekin) tuoksuille, ja tuoksuvan ihmisen vieressä istuminen on minulle ihan tuskaa. Päänsärky iskee heti, oksettaa ja koska en uskalla hengittää kunnolla niin pyörryttää ja huimaa. Edellisen hankala kokemus oli stand up -keikka, takanani istui nainen joka tuoksui tosi vahvasti. Tämä vaiva ei ole mikään tekaistu huomionhakujuttu, minulla ei koskaan ole tapana valittaa juurikaan mistään. Olen saanut kolme lasta ja ihan rehellisesti sanoen synnytän mieluummin kuin istun koko illan voimakkaasti tuoksuvan ihmisen vieressä.

Vierailija
99/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos pidät niistä, niin miksi et nauttisi niistä myös kotona? Erikoinen suhtautuminen. Suurin osa viihtyisi paremmin ilman sinun hajuvesiäsi. Tottakai on, mutta ne eivät aina auta. Olisiko sinusta mukava joutua sairaalaan pahan migreeni- tai astmakohtauksen takia? Aivan, et tietenään pysy kuvittelemaan sitä.

Nautin kyllä kotonakin, kuten sanoin. Ja pystyn kuvittelemaan. Elämässä on vaan kestettävä kaikenlaista, jos ei kestä normaaleja tuoksuja niin on muutettava johonkin metsään.

Ps. Astmakohtaus ei ala tuoksusta kuin äärimmäisen harvoin. Sekin on todistettu.

Vierailija
100/1807 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä niitä, "tuleva mieheni, tule vaimoni," ongelmaisia perässä huutajia joille ei asiat aukene ennenkuin liian myöhään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi