Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
941/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei parfyymiä, kun mennään hammaslääkäriin, lääkäriin, mammografiaan tai muihin vastaaviin paikkoihin.

Niinpä, voi tulla turhan kiireellä paikattu hammas, kun hammaslääkärillä alkaa päätä kivistää.

Vierailija
942/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon, miksi käytän hajusteita. Olin nuorena rakastunut poikaan, ja reagoin vielä vuosia jos haistoin jossain tuulahduksenkin hänen käyttämästään deodorantista. Haluan jättää samanlaisen muistijäljen omiin rakastettuihin. Että vielä vuosienkin jälkeen yksi tuulahdus tuo kaikki muistot elävänä mieleen. Hajuaistilla on todella voimakas yhteys tunteisiin ja muistoihin.

Hajuaistilla on todella voimakas yhteys tunteisiin ja se tuo mielihyvää ja psyykkistä hyvinvointia elämään.

Miettikää miltä tuoksuu leikattu nurmi, sateen jälkeen, metsän pohja aurinkoisella ilmalla, meri, männyt, ruusupensaat, terva, kukkivat kielot, vastaleivottu pulla ja monet muut ihanuudet.

Kenelläkään ei ole oikeutta kieltää toista nauttimasta tästä elämänilosta ja vaatia ankeaan hajuttomuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että kyse ei ole siitä sipaisusta Nivean dödöä tai hoitoaineesta. Ongelma on ihmiset, jotka vetelee kaikkea päällekäin ja paljon! Vaatteet HAISEE vahvalta pesuaineen ja huuhteluaineen sekoitukselta ja päälle vielä suihkittu runsaasti sitä ah niin ihanaa YSL Black Opiumia. Näitä ihmisiä on valitettavasti paljon. Yleensä sellaisia +50v. rouvashenkilöitä.

Black Opium on paras. Ja siitä hyvä, että hajusteyliherkät työkaveritkin pitävät siitä eivätkä saa oireita.

Pitävät siitä? Sinä ihan tosissasi pistät HAJUVETTÄ työpaikalle? Miksi?

Varmaan siksi, että se on hänellä tapana.

Kuten monilla muillakin.

On siis ihan yleinen tapa Suomessa.

-eri

Yleisyys ei tee tavasta yhtään vähemmän tyhmää.

Minusta taas on tyhmää ja itsekeskeistä pyöritellä silmiään, siunailla ja päivitellä noinkin yleistä asiaa kuin suihkaus hajuvettä aamuisin.

Se on ihmisen henkilökohtainen asia, joku tykkää, joku ei. Mutta tykkäämättömyys ei tee oikeutta määritellä toista tyhmäksi.

Sekin kertoo jotain ihmisestä.

En tunne itseäni lainkaan tyhmäksi kun minäkin suihkaan aamulla lempihajuvettä.

Siihen tunteeseen ovat sitten ihan muut, painavimmat syyt. Jos joskus niin tapahtuu.

"Suihkaus" aamulla on ihan ok.

Mutta monella noita suihkauksia on useampia ja päivän mittaan tulee lisää, on harkinta pahasti pettänyt ja sinusta on tullut haisuli. Näitä suihkauksia tulee jopa työpäivän aikana ja kuvaan kuuluu myös tilan saastuttaminen pahan tuoksuisilla hiuskiinteillä.

Olen tuntenut muutaman haisulin pitkän työurani aikana. Usein haisuli on super huoliteltu mutta olen tavannut myös tissuttelevan haisulin jolla hajuveden liikakäyttö vaivoin petti likaisten hiusten ja useamman kerran pidettyjen vaatteiden tunkkaisen tuoksun.

Vierailija
944/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että kyse ei ole siitä sipaisusta Nivean dödöä tai hoitoaineesta. Ongelma on ihmiset, jotka vetelee kaikkea päällekäin ja paljon! Vaatteet HAISEE vahvalta pesuaineen ja huuhteluaineen sekoitukselta ja päälle vielä suihkittu runsaasti sitä ah niin ihanaa YSL Black Opiumia. Näitä ihmisiä on valitettavasti paljon. Yleensä sellaisia +50v. rouvashenkilöitä.

Black Opium on paras. Ja siitä hyvä, että hajusteyliherkät työkaveritkin pitävät siitä eivätkä saa oireita.

Kuten monilla muillakin.

-eri

Tyhmyys on tässä tapauksessa subjektiista, ei se että sinä et jostain tykkää tai sitä ymmärrä tee siitä tyhmää.

Kyllä se on tyhmää jos teet jotain vain tavasta ja muut kärsivät siitä.

En minä sanonut tekeväni niin vain tavasta, minulla on siihen ihan selvä syy - haluan tuoksua hyvältä niille jotka tulevat ihan lähelle. Ja miten ne muut siitä kärsivät? Juurihan tuohon laitoin, että tuoksu on niin mietoa että sen haistaa vain kun laittaa naaman kiinni ihoon/tukkaan.

Älä itse tunge pyytämättä toisen henkilökohtaiseen tilaan, niin ei tarvitse meitä miedosti hajustettuja haistella.

Runsas parfyymin ruiskiminen tietysti eri asia.

Ja tästä on hyötyä työpaikalla miten? Tuskin siellä muut ovat nenä iholla?

Ja mistäs sinä sen tiedät? Entä jos treffailen työkaveria? Tai menen suoraan töistä treffeille? Tai treffaan tapailukumppanin ennen työpäivää?

Edelleen, kaikki ei ole turhaa tai typerää vain sillä perusteella että sinä et asioita ymmärrä tai niistä tykkää.

Vierailija
945/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten monilla muillakin.

-eri

Tyhmyys on tässä tapauksessa subjektiista, ei se että sinä et jostain tykkää tai sitä ymmärrä tee siitä tyhmää.

Kaikki kärsivät jostain, mutta maailma ei pyöri niiden poistamisen ympärillä.

Vierailija
946/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa haisulit ystävällisiä ja tuoksahdelkaa vain kotonanne. Tietysti vain jos asutte yksin.

Ärsyttää överit haisulit töissä, elokuvissa, ravintoloissa, julkisissa liikennevälineissä ja elämässä yleensäkin.

En ole allergikko enkä yliherkkä. Pidän miedosta hajuveden tuoksusta ja käytän kosmeettisia tuotteita. Mutta rajansa kaikella. Hajuveden tuoksun pitäisi tuntua vain haluttaessa. Jos se tuntuu käsivarren mitan päässä ollaan ylärajalla. Jos se tuntuu metrin päähän, pilaat jo muiden hengitysilmaa.

Sama. Vaikka kuinka laittaa sitä hajusteetonta dödöä ei se aina riitä, kun sitä hikeä pukkaa aika monesta muustakin paikasta kuin kainaloista. Hien hajun sekoittuminen muihin hajuihin tuo tympeän leyhähdyksen.

Ratkaisu ei ole hajuvedellä läträäminen, mutta raikas ja mieto tuoksuvesi pelastaa jo paljon ja ihan läheltä ohikulkiessa voi aavistaa raikkaan leyhähdyksen happaman ominaishajun sijasta.

Oikea apu on silloin apteekin antiperspirantit, jotka on tarkoitettu muuallekkin kuin kainaloon. Eikä suihkukaan ole pahitteeksi. Ihan sama millä hajulla sitä hikeä yrittää peittää, se vaan ei toimi.

Huh, mikä kemikaalirasitus keholle.

Vierailija
947/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten monilla muillakin.

-eri

Kaikki kärsivät jostain, mutta maailma ei pyöri niiden poistamisen ympärillä.

Samaa mieltä. Ei se mene niin, että kaikki vaaditaan kiellettäväksi mikä on omasta mielestä "tyhmää".

Vierailija
948/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon, miksi käytän hajusteita. Olin nuorena rakastunut poikaan, ja reagoin vielä vuosia jos haistoin jossain tuulahduksenkin hänen käyttämästään deodorantista. Haluan jättää samanlaisen muistijäljen omiin rakastettuihin. Että vielä vuosienkin jälkeen yksi tuulahdus tuo kaikki muistot elävänä mieleen. Hajuaistilla on todella voimakas yhteys tunteisiin ja muistoihin.

Hajuaistilla on todella voimakas yhteys tunteisiin ja se tuo mielihyvää ja psyykkistä hyvinvointia elämään.

Miettikää miltä tuoksuu leikattu nurmi, sateen jälkeen, metsän pohja aurinkoisella ilmalla, meri, männyt, ruusupensaat, terva, kukkivat kielot, vastaleivottu pulla ja monet muut ihanuudet.

Kenelläkään ei ole oikeutta kieltää toista nauttimasta tästä elämänilosta ja vaatia ankeaan hajuttomuuteen.

Niin nuo luonnon tuoksut onkin useimmiten ihania. Keinotekoiset kemikaalit ei ole sama asia.

Vierailija
949/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä havaintoja kirjoitus.

Onko noilla, jotka ovat täysin tuoksuttomia ja kaikkia tuoksuja vastaan paikkaa yhteyttä tunteissakin ja muistoihin.

Saavatko mielihyvää jostain hyvästä tuoksusta, joka synnyttää hyvän tai rakkaan muiston.

Esimerkiksi jonkun rakkaan ihmisen miellyttävän partaveden tai parfyymin tuulahduksen.

Minulle oli vanhempi siskoni hyvin rakas, ikävä kyllä jo edesmennyt.

Kuinka ihanaa oi pikkutyttönä seuralla hänen laittautumistaan iloisena johonkin tapaamiseen tai tilaisuuteen.

Muistan vieläkin puuterin ja ihovoiteen tuoksu. Kaiken kruunasi suihkaus Kielo hajuvettä.

Hän myös suihkaisi sitä hiukan minuun ja saattoi tupsaista puuteria. Hän huomasi, että se oli minulle tärkeää ja odotin sitä.

Haliusi minulle mielihyvä ja jakaa myös omaa hyvää mieltään kanssani.

Tuskin nuo yhteiset hetket ilman noita rituaaleja, myös tuoksuihin liittyviä, olisivat olleet kummankaan mieleestä niin tärkeitä ja mukavia.

Vielä vuosikymmenten jälkeenkin tuovat lämpimiä muistoja.

Jos sisko olisi vain vaihtanut nopeasti vaatteensa, ehkä johonkin tylsiin, ja lähtenyt samantien ei näitä muistoja olisi syntynyt.

Siskollani oli myös kauniita, ei kyllä kalliita vaan itseommeltuja, vastteita jotka jäivät mieleeni.

Vierailija
950/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan eibkiellä männyn, meren tai korvapuuustin hajua. Älä sinäkään peitä niitä omalla kosmetiikallasi. Emme halua haistella sinua.

Vierailija
951/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei pyöri niiden ympärillä jotka eivät kestä hajusteita. Mutta OMAT häät on sellainen juttu joihin saa kyllä asettaa erikoistoiveita ja vieraiden on kohteliasta niitä noudattaa tai jäädä kotiin.

Tuoksut voi olla myös ihania ja toki niistä tulee myös ihania muistoja jne. Mutta sadan vieraan tuoksut yhtä aikaa voi olla ihan liikaa.

Itse joudun poistumaan usein paikalta juhlissa. Omista häistäni en mielellään poistuisi kesken oireiden takia.

Vierailija
952/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

On tuoksuttomia vaihtoehtoja. Me käytämme hajusteettomia tuotteita tai hyvin mietotuoksuisia, koska minulle iskee tuoksuista migreeni. Haasteellista esim. töissä, kun jotkut työtoverit käyttää kunnon "migreenituoksuja", vaikka meillä sotealalla ohjeena, että "tulethan tuoksutta".

Niin, mutta mitä jos minä haluan kotonani käyttää tuoksuvia tuotteita? Minä henkilökohtaisesti rakastan tuoksuja, yritetäänkö multa nyt kieltää yksi mun elämäni tärkeimmistä nautinnoista sen takia että kaupassa tai toimistolla saattaa ehkä ollu joku tuoksuherkkä samaan aikaan kun minä? En siis laita hajuvettä toimistolle, mutta kyllä mun hiuksissa hoitoaineen tuoksukemikaaleja on, samoin vaatteissa pyykinpesuaineesta.

Voiko tuoksuista nauttia niin, ettei valele niitä päälleen? Edes silloin kun on lähdössä ihmisten ilmoille?

Tietenkin voi, mutta mitä se valelemattomuus auttaa kun pelkästään vaatteiden ja itseni peseminen aiheuttaa ihmisille oireita? Meillä töissä on ehdoton kielto viedä kalaruokia evääksi, koska avokonttori ja siellä on erittäin kala-allerginen ihminen töissä. Ymmärrän kyllä kun siitä voi tulla sairaalareissu ja kyse on työpaikasta.

Minä tässä vaan kuitenkin ihmettelen kuinka pitkälle kaiken kieltämisessä ihmiset haluavat mennä koska jostakin on heille jotakin haittaa? Minullakin on allergioita, ja asioita joista saan oireita, mutta en tee siitä niiden muiden ihmisten ongelmaa. En esimerkiksi yritä kieltää työkavereitani ja lähipiiriäni olemasta tekemisissä hevosten kanssa, vaikka olen niille erittäin allerginen. Siis ihan sillain allerginen että jos istun huoneessa missä joku on viettänyt eilen aikaa ratsastusvaatteissa, silmäni kutiavat ja turpoavat umpeen, lisäksi tietenkin yskin ja niiskutan kaksi päivää. Auta jos joku tulee tallivaatteissa kaupassa vastaan, sama homma. Ymmärrän siis varsin hyvin kuinka epämiellyttävää se on, kun missä vaan voi yhtäkkiä alkaa voimakkaatkin oireilut. Se ei silti ole muiden ongelma, enkä minä voi vaatia kaikkia muita rajoittamaan elämäänsä sen takia. Että pidättehän huolen että jos olette olleet missään tekemisissä hevosten kanssa, käytte aina suihkussa ennen kuin lähdette ihmisten ilmoille, ja pidätte aina tallivaatteenne ulkona jossain suljetussa pussissa. Ette voi edes pestä niitä samassa pesukoneessa kuin muita vaatteitanne. Kiitos!

Vierailija
953/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noilla, jotka ovat täysin tuoksuttomia ja kaikkia tuoksuja vastaan paikkaa yhteyttä tunteissakin ja muistoihin.

Saavatko mielihyvää jostain hyvästä tuoksusta, joka synnyttää hyvän tai rakkaan muiston.

Esimerkiksi jonkun rakkaan ihmisen miellyttävän partaveden tai parfyymin tuulahduksen.

Kuinka ihanaa oi pikkutyttönä seuralla hänen laittautumistaan iloisena johonkin tapaamiseen tai tilaisuuteen.

Muistan vieläkin puuterin ja ihovoiteen tuoksu. Kaiken kruunasi suihkaus Kielo hajuvettä.

Hän myös suihkaisi sitä hiukan minuun ja saattoi tupsaista puuteria. Hän huomasi, että se oli minulle tärkeää ja odotin sitä.

Tuskin nuo yhteiset hetket ilman noita rituaaleja, myös tuoksuihin liittyviä, olisivat olleet kummankaan mieleestä niin tärkeitä ja mukavia.

Jos sisko olisi vain vaihtanut nopeasti vaatteensa, ehkä johonkin tylsiin, ja lähtenyt samantien ei näitä muistoja olisi syntynyt.

Siskollani oli myös kauniita, ei kyllä kalliita vaan itseommeltuja, vastteita jotka jäivät mieleeni.

Jos siskosi olisi aamulla ensimmäiseksi tuumannut hajuvettä päälle ja lisännyt sitä heti aamulypsyn jälkeen ja edelleen pitkin päivää niin että hajuvedenntuoksu olisi peittänyt navetantuoksun lisäksi kaiken ruoan kahvin ja pullanruoksun ja omatkin vaatteesi olisi haisseet hajuvedelle niin ymmärtäsiit millaista on työskennellä "parfyymifanin" kanssa kuten hän itseään kutsuu.

Meillä samaa vaatekaappia käyttää myös huoliteltu mieshenkilö joka on ruvennut ripustamaan takkinsa toisen osaston naulakkoon koska ei kestä jatkuvaa hajuvedentuoksua ulkovaatteissaan.

Vierailija
954/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm no mutta kyllähän hyvä parfyymi kuuluu juhlapukeutumiseen ja täydentää tyyliin. Äh. Tosi tympeää. :(

Raskaat parfyymit ovat niin lastseason, Varsinkin vähänkin myskiä sisältävät. Eihän kukaan enää käytä niitä. Paitsi ne suvun vanhat kävyt, jotka eivät osaa muuttaa mitään elämässään. Tuoksuallergiat ovat hurjasti lisääntyneet ja toiset saavat allergisen reaktion hajusteista.

Yksi tuttavani kysyi haluanko sitten ihmisten haisevan hielle. Miten pihalla joku voikaan olla 2020-luvulla. Hajuttomia deodorantteja on ollut myynnissä vuosia.

Ei sitten lukenut minun aiempaa tekstiäni, jossa kerroin että hajusteettomalla dödöllä haisen hielle, aina. Mulla on ihan tietyt muutamat dödöt joita voin käyttää niin että tuoksu hieman peittää hien hajua siinä kohtaa kun se dödö pettää. Ja se pettää kyllä 8 tunnin toimistotyöpäivän aikana. Niin Triple-Dryt kuin kaikki muutkin.

Vierailija
955/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän hyvin mietoja hajusteita, joiden ei ole tarkoituskaan tuoksua monen metrin päähän, vain ainoastaan ihmiselle jolla on naama kiinni minun paljaassa ihossani. Enkä ajatellut kyllä lopettaa käyttöä, sori siitä.

Miksi haluat, että julkisella paikalla joku on naama kiinni paljaassa ihosassi? Eikö tuonkin tuoksun voisi jättää sitten vain niihin tilanteisiin?

Sinä saat tehdä miten haluat, minä toimin näin.

Kielsinkö tekemästä mitään? Ei ole mulla valtuuksia kieltoihin. Kysyin kaksi asiallista kysymystä, joista varsinkin se hämmentää, että miksi haluat jonkun olevan julkisella paikalla naama kiinni paljaassa ihossasi

Vierailija
956/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rituaali ei olisi ollut mistään kotoisin ilman kielon tuoksua? Väitän, että hajustetra tärkeämpää silmä oli teidän siskosten välinen läheisyys ja yhteenkuuluvuus.

Itse en käytä hajusteita, mutta lapseni muistelevat edelleen (kahdenkymmen vuoden jälkeenkin) lämmöllä joitain hetkiä, kun pukeuduin juhliin tai muuten ja sipaisin poskipunaa heidänkin kasvoilleen. Ihan saman tyyppinen muisto kuin sinulla, ehkä yhtä rakaskin, on mahdollista syntyä ja kestää myös ilman hajusteita

Vierailija
957/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Kaikkien pitäisi tajuta ettei kaikki kestä hajusteita. Se onkin ihan kamalaa edes tämän kerran tyytyä hajusteettomiin tai hyvin mietoihin dödöihin? Ne suojaa ihan yhtä hyvin. 

Siis minä tulkitsen tuoksuttomuuden = ilman hajuvettä. En tämän kutsun perusteella ajattelisi, että kaikki kosmetiikka- ja hygieniatuotteet pitää suihkugeelejä, deodorantteja ja hiuslakkoja myöten ostaa uusiksi. Käyttäisin muuten ihan normaaleja normaaleja tuotteita mutta jättäisin hajuveden pois.

1. No sitä se tuoksuttomuus kuitenkin tarkoittaa. Että ei käytetä mitään missä on tuoksuja. Esim. sairaaloissa tätä toteutetaan siinä, että kaikki siivousaineet, pesuaineet ym. mitä käytetään ovat tuoksuttomia. Normaalisti tällaista todellista tuoksuttomuutta kotonaan harrastavat ne, keillä on ihan kunnollinen hajusteyliherkkyys, ja heille voi olla vaikeaa olla paikassa, missä on ihmisiä jotka käyttävät hajustettuja pesu- ja kosmetiikkatuotteita.

2. Sitten on niitä hajusteherkkiä jotka kestävät tuoksuja pääsääntöisesti, mutta on jokin tietty tuoksu/tuoksuainesosa mikä aiheuttaa oireita.

3. Sitten on niitä, jotka haluavat kaikkien olevan hajusteettomia koska saavat päänsärkyä istuessaan jossain teatterissa pitemmän aikaa jonkun Shalimarissa kylpeneen rouvan vieressä.

Näiden ensimmäisten tapausten kohdalla sanon että onpa ikävää, mutta en aio muuttaa koko elämääni heidän takiaan. Hajuvesiä voin olla käyttämättä jos tiedän heidän olevan paikalla, mutta en vaihda kaikkia pesu- ja kosmetiikkatuotteitani heidän takiaan. Minun kotiini esimerkiksi ei ole pakko tulla, jos täällä tuoksuu liikaa. Toisten tapausten kohdalla olen ilman hajuvettä tai käytän sellaista mistä on todettu että sitä he kestävät. Kolmansien tapausten kohdalla ärsyynnyn heidän rutinastaan. Kukaan ei halua istua hajuvedessä uineen ihmisen vieressä, kuka vaan voi saada siitä päänsärkyä, se ei ole tuoksuyliherkkyyttä. Joten en välitä heidän rutinoistaan, ja jatkan hajuveden käyttämistä kohtuudella, en kylve siinä.

Vierailija
958/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rituaali ei olisi ollut mistään kotoisin ilman kielon tuoksua? Väitän, että hajustetra tärkeämpää silmä oli teidän siskosten välinen läheisyys ja yhteenkuuluvuus.

Itse en käytä hajusteita, mutta lapseni muistelevat edelleen (kahdenkymmen vuoden jälkeenkin) lämmöllä joitain hetkiä, kun pukeuduin juhliin tai muuten ja sipaisin poskipunaa heidänkin kasvoilleen. Ihan saman tyyppinen muisto kuin sinulla, ehkä yhtä rakaskin, on mahdollista syntyä ja kestää myös ilman hajusteita

Niinpä ja olihan siinä puuterissa ja ihovoiteessakin joku tuoksu, jotka synnyttivät tuoksumuiston. :) Ei tuoksumuistoon tarvita tymäkän hajuisia hajuvesiä.

Eri

Vierailija
959/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa haisulit ystävällisiä ja tuoksahdelkaa vain kotonanne. Tietysti vain jos asutte yksin.

Ärsyttää överit haisulit töissä, elokuvissa, ravintoloissa, julkisissa liikennevälineissä ja elämässä yleensäkin.

En ole allergikko enkä yliherkkä. Pidän miedosta hajuveden tuoksusta ja käytän kosmeettisia tuotteita. Mutta rajansa kaikella. Hajuveden tuoksun pitäisi tuntua vain haluttaessa. Jos se tuntuu käsivarren mitan päässä ollaan ylärajalla. Jos se tuntuu metrin päähän, pilaat jo muiden hengitysilmaa.

Ahaa, eli nyt sinä haluat määrätä jo siitäkin, että hajuvesien käyttäjien pitää asua yksin. Selvä. Mihin tämä muiden ihmisten elämiin puuttuminen ja sääntöjen sanelu päättyy?

Vierailija
960/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän hyvin mietoja hajusteita, joiden ei ole tarkoituskaan tuoksua monen metrin päähän, vain ainoastaan ihmiselle jolla on naama kiinni minun paljaassa ihossani. Enkä ajatellut kyllä lopettaa käyttöä, sori siitä.

Miksi haluat, että julkisella paikalla joku on naama kiinni paljaassa ihosassi? Eikö tuonkin tuoksun voisi jättää sitten vain niihin tilanteisiin?

Sinä saat tehdä miten haluat, minä toimin näin.

Kielsinkö tekemästä mitään? Ei ole mulla valtuuksia kieltoihin. Kysyin kaksi asiallista kysymystä, joista varsinkin se hämmentää, että miksi haluat jonkun olevan julkisella paikalla naama kiinni paljaassa ihossasi

En minä ole varsinaisesti sanonut, että haluan jonkun olevan julkisella paikalla kiinni ihossani. Mutta jos vaikkapa treffikumppani tavatessamme halaa ja painaa päänsä hiuksiini ja henkäisee kaulani ihoa, niin hento tuoksu tuoksuu. Ei normaalissa elämässä ole kenenkään pakko tulla niin lähelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan