Mikä on syysi käyttää ostosten maksamiseen maksukorttia?
Ja jättää vapaaehtoisesti jäljet kaikista tekemistäsi ostoksistasi tiliotteelle?
Kommentit (25)
En pelkää valvontaa, foliohattu suojaa minua
En jaksa säätää käteisen kanssa jos ei ole pakko.
Kellä kiinnostaa kattoa et mun pitää syödä ja ostaa ruokaa? Ai ja sit sen jälkeen vielä pitää ostaa vessapaperia.
Tavallisessa verkkokaupassa kauppiaalla ei ole joskus kuin klarna verkkomaksuna. Se ei joskus toimikaan, että menisi verkkopankkiin suoraan. Ja vaatii kortin. Eli suosittelisin kauppiaille Payment ja mitä muuta onkaan. Että on varma homma.
Minulla ei ole mitään salattavaa ja maksukortti on vaivaton. Tosin minulla on aina käteistä mukanani, jos maksupääte ei jostain syystä toimi. Niinkin on joskus käynyt.
Koska se on nopeaa ja näppärää. Käytän lähimaksua aina kun voin, eli kortin näyttö maksupäätteelle ja se on siinä. Olen täysin varma että käteisellä maksamisessa menisi pitempään.
Tiedän kyllä nämä salaliittoteoriat "Joo sanot että nyt ketään ei kiinosta mitä ostat mutta entäs sitten 20 vuoden kuluttua kun sulle ei myönnetä vakuutusta kun olen vuosikymmeniä aikaisemmin ostanut suklaata". Johon sanon että I'll burn that bridge when I come to it.
Ap kuitenkin käyttää kaiken maailman bonuspistekortteja ja samalla käyttää käteistä "ettei jää jälki". (Bonuskortit kerää dataa asiakkaasta.)
Käytän aina varastettua korttia, ei voida yhdistää minuun.
Helppous. Ruokakaupan ostoshistoria nyt joka tapauksessa tallentuu plussakortille, niin että ei sillä ole mitään väliä vaikka loppusumma näkyisi tiliotteessakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuitenkin käyttää kaiken maailman bonuspistekortteja ja samalla käyttää käteistä "ettei jää jälki". (Bonuskortit kerää dataa asiakkaasta.)
Bonuskortilla saat sentään etuja ja alennuksia. Pankkikortilla maksamisesta et saa mitään hyötyä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonuskortilla saat sentään etuja ja alennuksia. Pankkikortilla maksamisesta et saa mitään hyötyä itsellesi.
Etu on se ettei tarvi kaupan ovella miettiä paljonko taskussa on tänään pätäkkää.
Vierailija kirjoitti:
Kellä kiinnostaa kattoa et mun pitää syödä ja ostaa ruokaa? Ai ja sit sen jälkeen vielä pitää ostaa vessapaperia.
KETÄ, ei kellä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään salattavaa ja maksukortti on vaivaton. Tosin minulla on aina käteistä mukanani, jos maksupääte ei jostain syystä toimi. Niinkin on joskus käynyt.
Entisenä pankkitätinä varaudun myös käteisellä. On sitä täälläkin tarvittu, kuten mainitsit.
Sillon kun ei oo käteistä niin maksan kortilla. Yleensä on.
Ketä kiinnostaa minun ostokset, ei ketään. Jää sinustakin jälki ostoksistasi, kassoilla on kamerat
Luuletko tosissasi että sua ei joka tapauksessa alle minuutissa löydetä kasvontunnistuksella valvontakameroista vaikka maksaisit oravannahoilla?