Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
En noudattaisi. Kutsuvieraana minulla on oikeus tuoksua hyvälle. Sitäpaitsi, en ole koskaan kuullut kenenkään saavan oireita NORMAALISTA määrästä hajuvettä. Eri asia jos sitä laittaa purkin kerralla. Sitäpaitsi kutsussa oli mainittu vain KEHOITUS, ei KIELTO!
Olet siis pahanhajuinen kusipää, onnea. Tiesitkö muuten, että mitä kalliimpi hajuvesi on kyseessä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä siinä on valaan oksennusta
Fiksu kehotus! Kaikille ei hajusteet sovi, kyse ei ole mistään makuasiasta vaan ihan todellisesta haitasta terveydelle. Itselläni sattui yliopiston pääsykokeissa vieruskaveriksi tosi vahvasti parfumoitu täti, oli hieman hankala keskittyä kokeeseen, kun limakalvot turposi, henki ei meinannut kulkea ja päätä alkoi särkeä.. Kyllä ihmetyttää, mistä näitä tynnyrissä kasvaneita käryttäjiä vielä löytyy?! Auditoriossa n.200 hlöä, mutta tärkeintä, että MINÄ saan haista eltaantuneelta vaniljalta :-/
Vierailija kirjoitti:
Tämä hajusteallergia tunnetaan vain Suomessa...maailmalla paljon kulkeneena en ole missään muualla siihen törmännyt. En osaa ajatella että esim.roomatar ei käyttäisi parfyymia erityisesti juhlissa.
Hajusteallergiaan on toimiva terapia, googlettakaa.
Suomessa ollaankin totuttu raikkaaseen ilmaan. Muualla siitä ei uskalleta edes haaveilla, peitetään vaan kaikki paskanhaju hajusteilla
Vierailija kirjoitti:
Tämä hajusteallergia tunnetaan vain Suomessa...maailmalla paljon kulkeneena en ole missään muualla siihen törmännyt. En osaa ajatella että esim.roomatar ei käyttäisi parfyymia erityisesti juhlissa.
Hajusteallergia ja hajusteyliherkkyys on kaksi eri asiaa. Ehkä sinun kannattaa pysytellä siellä ulkomailla kaltaistesi parissa eikä kärsiä suomalaisten seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, että tunnettaisiin vain Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
En noudattaisi. Kutsuvieraana minulla on oikeus tuoksua hyvälle. Sitäpaitsi, en ole koskaan kuullut kenenkään saavan oireita NORMAALISTA määrästä hajuvettä. Eri asia jos sitä laittaa purkin kerralla. Sitäpaitsi kutsussa oli mainittu vain KEHOITUS, ei KIELTO!
Nyt kuulet, nimittäin minä saan. Jotkin hajuvedet (myös jotkin muut tuoksut, kuten laventeli) laukaisevat minulla hemiplegisen (eli halvausoireellisen) migreenin, vaikka sitä olisi laitettu ns. normaali määrä.
Oi, ihana keksintö! Pistän (haisuttoman) korvani taakse. :) Ite menisin vielä niin pitkälle että jos joku epäkunnioituspuuskassaan tulee silti parfyymikaupan hajuisena, käsken poistumaan. Jos ei välitä siitä, että on muille terveyshaitta, ei ole tervetullut juhliin. Psyko-asenne muutenkin että "muut saa kuolla mun turhamaisuuteen, mul on oikeus aiheuttaa muille sairauskohtauksia hihhihhiiii"
Ei olis itse asiassa tervetullut edes elämääni ylipäätään moisen jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin työhaastattelussa ja siellä haastattelija kertoi, että tämä työpaikka on hajusteeton. Olin aidosti ilahtunut :).
Toivottavasti tästä tulee yleinen käytäntö.
Erittäin hyvä idea!
Työskentelin vuosia sitten savuttomassa vakuutusyhtiössä. "Savuttoman" yhtiön tupakkapaikka oli huoneemme ikkunan alapuolella. Vanhassa rakennuksessa kaikki kuvottava savu tulvi huoneeseen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku (todennäköisesti jompikumpi hääparista) saa oireita hajusteita. Meillä mies saa hajusteista pahan migreenin. Siksi pyydetiin vieraita jättämään hajusteet pois. Ymmärsivät hyvin.
Aivan! Oishan se inhaa jos sulholla olis päänsärky hääyönä :D
Tämä oli varmaan tarkoitettu vitsiksi, mutta oikaisen nyt kuitenkin sen verran varmuuden vuoksi, että päänsärky ja migreeni ovat eri asioita. Migreeni on neurologinen sairaus, joka pahimmillaan vaikeuttaa elämää todella paljon ja voi oirehtia hyvinkin moninaisesti ja hankalasti.
Miehet vain voi joutua seksuaalisen ahdistelun kohteeksi jos oikein alfa aromit lehahtaa kainaloista ovulaation aikana.
Vierailija kirjoitti:
Hölönpölö, että tunnetaan vain Suomessa. Monilla tuoksut laukauisevat esimerkiksi migreenin, joka on neurologinen sairaus. Siihen ei terapia valitettavasti auta.
Jos olisin tuossa tilanteessa, hajuveden voisin jättää pois, mutta deodoranttia en rupeaisi vaihtamaan. Mekossa saattaa myös tuoksahtaa vanha hajuvesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...
Jos ei ole erikseen määritelty niin tarkoittaa suomeksi: älä laita parfyymia/ voimakkaantuoksuista partavettä tms. tuotetta, jonka ensisijainen tarkoitus on peittää kakan ja hien haju, ja voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Oi, ihana keksintö! Pistän (haisuttoman) korvani taakse. :) Ite menisin vielä niin pitkälle että jos joku epäkunnioituspuuskassaan tulee silti parfyymikaupan hajuisena, käsken poistumaan. Jos ei välitä siitä, että on muille terveyshaitta, ei ole tervetullut juhliin. Psyko-asenne muutenkin että "muut saa kuolla mun turhamaisuuteen, mul on oikeus aiheuttaa muille sairauskohtauksia hihhihhiiii"
Ei olis itse asiassa tervetullut edes elämääni ylipäätään moisen jälkeen. :D
Näinpä juuri. Valtaosa "hajusteallergisista" saa näitä hajustekiljumiskohtauksiaan täysin riippumatta siitä mitä läsnäolijat ovat itseensä suihkineet tai onko kenelläkään yhtään mitään hajustettua päällään, heille riittää että he itse ovat haistavinaan jotain. Oli se sitten vaikka kakunkoristeena käytetty orvokki, niin jonkun muun syyksi sekin pitää lukea. Parempi lienee olla järjestämättä juhlia ollenkaan. Ruuatkin tuoksuvat, kukat tuoksuvat, juhlapaikan verhot ja pöytäliinat tuoksuvat, lattianpesuaine tuoksuu, kenkälankki tuoksuu, jopa kirkkokin tuoksuu tai mikä pahempaa, siellä voi jopa olla poltettu kynttilöitä jotka oikeastikin voivat olla vaarallisia astmaatikoille...
Hajusteallergiset eivät myöskään haista omia hajusteitaan, jotka voivat olla hyvinkin epämiellyttäviä tai jopa kuvottavia muiden nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.
Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.
Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?
Niin meinaat, että häihin päästäkseen sen lisäksi, että hommaa juhlapuvun, lapsenvahdin, lahjan, kuljetukset, majoitukset (mahdollisesti, ei välttämättä tietenkään), pitäisi vielä uusia shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö, hiustenhoitotuotteet, kasvojen pesuaineet, kosteusvoiteet kasvoille ja vartalolle, meikkipohja ja muut meikit siltä varalta, että jos jossain sattuu joku hajustehiukkanen olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku (todennäköisesti jompikumpi hääparista) saa oireita hajusteita. Meillä mies saa hajusteista pahan migreenin. Siksi pyydetiin vieraita jättämään hajusteet pois. Ymmärsivät hyvin.
Aivan! Oishan se inhaa jos sulholla olis päänsärky hääyönä :D
Eh? Kyllä se migreeni on niin mukava sairaus, että sille voi oikein naureskella.
Kyllä. Minulla migreenikohtaukset kestävät pahimmillaan kaksi viikkoa. Se kipu, pahoinvointi ja väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta. Migreenissäni on hemiplegisiä piirteitä, joten yleensä minulla puutuu toinen puoli kehosta. Hajusteet eivät onneksi ole tätä vielä laukaisseet, mutta en halua ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Monessa Länsi-Euroopan maassa hajustettu = juntti. Suomessa ei vielä.
No huhhuh :D siellähän vasta matamit iskee itämaisin maustein höystettyä basaarintuoksua hikensä päälle :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.
Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.
Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?
Niin meinaat, että häihin päästäkseen sen lisäksi, että hommaa juhlapuvun, lapsenvahdin, lahjan, kuljetukset, majoitukset (mahdollisesti, ei välttämättä tietenkään), pitäisi vielä uusia shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö, hiustenhoitotuotteet, kasvojen pesuaineet, kosteusvoiteet kasvoille ja vartalolle, meikkipohja ja muut meikit siltä varalta, että jos jossain sattuu joku hajustehiukkanen olla?
Jos se on ylitsepääsemätön ongelma, henkilö voi ihan rauhassa jättää tulematta häihin. -ohis