Turhin riita, joka teillä on kumppaninne kanssa ollut?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vessanrengas pitää jättää alas" prkl olet aikuinen ja sinulla on kädet, osaat kyllä laskea sen itsekkin.
Ollaan ratkaistu tämä asia niin, että ne molemmat kannet aina alas. Vessanpönttö kiinni. Ikävää, kun pyyhkeet pönttöä vastapäätä, niin likaiseksihan ne muuten menisi.
Ja näin molemmat joutuu avaamaan sen pöntön joka kerta, ja laittamaan kannet alas.Hankkikaa pönttöihin (ainakin omistusasuntoon) soft close -kansi, joka kevyellä liikkeellä laskee molemmat kannet äänettömästi alas. Ei kai kukaan enää nykyään vedä pönttöä päällimmäinen kansikaan auki. Netissä on jossain video, jossa on jollain fluorivärjäyksellä demonstroitu, kuinka laajalle likapärskeet ja bakteerit leviää kansi auki, siis koko vessaan. Joillakin on vielä hammasharjat näkösällä altaan luona, niin aika ällöä. Lapsetkin oppineet tämän asian ja laskevat kannet ennen napin painamista.
Kysymys kuuluukin, sairastuitko silloin jotenkin erityisen useasti, kun kansi oli auki ja hammasharja vieressä? Veikkaampa, että et, joten siloin pikkupöpöjen pelkääminen on täysin turhaa ja lähinnä se lisää vastustuskykyä, kun on alttiina pöpöille.
Tiedä sitten, johtuuko tuosta, mutta lapset sairastavat huomattavan harvoin. Mahatauti oli päiväkotiaikaankin kolmen neljän vuoden välein ja kesti pari tuntia, vaikka kavereilla vähän väliä ja päiväkausia, jopa tiputukseen asti. Flunssakin kerran vuodessa päivä niiskutusta tai kurkkukipua. Lapset kyllä myös opetettiin pesemään kädet oikeasti saippualla ja hankaamisella eikä vain parin sekunnin hulautuksella. Pihalla ja puutarhassa saa kyllä myllätä ja liata itsensä, mutta en oikein jaksa uskoa, että likakäsillä syöden tai pöpöhammasharjalla vastustuskyky paranisi tästä, noron ja salmonellan ehkä paremminkin saisi. Mutta kukin tyylillään... :)
Olemme riidelleet aiheesta Theseuksen laiva. Sinänsä kiinnostava aihe, mutta molemmilla alkoi mennä vähän liikaa tunteisiin se keskustelu.
Luin sanomalehdestä uutisen, jossa yksinäinen mies oli törmännyt hyvällä kelillä suoralla tiellä päin rekkaa. Arvelin että varmasti oli itsemurha. Mies alkoi väittämään että miten voit sanoa noin kun et voi olla varma. Sanoin etten olekaan satavarma, mutta todennäköisesti on näin. Väiteltiin ja mies suuttui niin että lähti kotiinsa.
Naiset näyttävät saavan riidan aikaiseksi mistä rahansa, kun ei oikeita syitä ole.
Siitä että onko miehen järkeä maksaa kaupassa "laadukkaasta" mustapippurista 3e enemmän kuin "tavallisesta". Itse en maista noissa mitään eroa ja olen ammatiltani kokki, sorruin myös käyttämään tuota argumenttina. :D
Vierailija kirjoitti:
Naiset näyttävät saavan riidan aikaiseksi mistä rahansa, kun ei oikeita syitä ole.
No en nyt tiedä onko tuo sukupuolisidonnaista. Meillä kumpikin saattaa tiuskaista jotain varsinkin väsyneenä tai nälkäisenä, josta kehkeytyy juuri tuollainen turhakeriita kun toinen tiuskii takaisin. Muuten ollaan kyllä onnellisia ja nauretaan jälkeenpäin.
T. Se mustapippuri-kokki
Muutama vuosi ennen kuin lapsemme syntyi, väittelimme siitä, pitäisikö lapsi kastaa vai ei.
Turhaksi väittelyn teki se että en ollut raskaana, ehkäisy oli käytössä ja en kuulu edes kirkkoon, joten lasta ei voisi kastaa ilman kirkkoon liittymistä.
Ihan typerä riita mutta siitä väännettiin tuntitolkulla. Kun lapsi viimein tuli, asiasta ei puhuttu mitään ja nimiäiset pidettiin.
Alkoholittomasta siideristä. Luulin se ihan alkoholia sisältävä..jälkeenpäin kyllä naurattaa. Emme käytä alkoholia mutta oikeesti mitäpä pahaa yks siideri olisi tehnyt :Dd..
Väsyneenä oikeasti kannattaa olla hiljaa.
Siivouksesta mm. Siitä kuinka usein tulisi imuroida, pestä vessa ym.
Mies tykkää pitkäkarvaisista kissoista ja mä en, siitä saatiin kunnon matsi aikaiseksi 😂
Vierailija kirjoitti:
Kerran riideltiin oikein kunnolla että mitä tehtäisiin loton päävoitolla
Nykyään tuo huvittaa vieläkin
Niin mekin ja totesin vaan, että parempi kun emme voita.
Ei lotota säännöllisesti.
Meille tuli naapurin kirje vahingossa postiluukusta ja minulla oli maha kipeä kun tulin ensimmäisenä kotiin niin jätin sen pöydälle. Kun kerroin kirjeestä miehelle kun hän tuli kotiin niin hänen ensireaktio oli kysyä että miksi en ole vienyt kirjettä naapuriin. Suutuin siitä että olisi heti pitänyt olla sitä kuljettamassa vaikka olin ollut tunnin ylitöissä ja käytin koiraa töiden jälkeen. Mutta kuulemma oli kysynyt ihan vilpittömästi että onko siihen joku syy että en vienyt kirjettä.
Lisää näitä, hauskoja
Mies osti mulle joskus kirjan töihin ajankuluks (päivystyshommia) ja oli laittanut sinne post-it-lapun jossa luki tyyliin "hyvää työpäivää rakas ❤". Lukemisen jälkeen kirja lapulleen jäi kirjahyllyyn pölyttymään.
Vuosia myöhemmin mies itse päätti lukea saman kirjan. Löysi tämän ITSE KIRJOITTAMANSA lapun sieltä ja raivostui että mikä juttu tämä on, kuka mulle tälläsiä lappuja on kirjoittanut?! Ei oikeasti tunnistanut omaa käsialaansa edes.
Siitä tuli lopulta niin iso ja turha riitä että heitin miehen pihalle. Tuli takaisin seuraavana päivänä hattu kourassa.
Lähinnä itse raivosin tässä tilanteessa, miehen ollessa kuin mikäkin lammas, mutta muuta ei tule mieleen :D Oltiin siis ajelemassa ja katselin polttoaine.net sivustolta mistä saisi halvinta bensaa. Kysyin mieheltä kumpaa bensaa katson, 85 vai 89. Mies tietenkin vastaa ettei kumpikaan käy, jankkasin ja jankkasin minuuttitolkulla äänen noustessa ja aina vaan ei kumpikaan bensa sovi. Lopulta kesken huutoni tajusin mitä sönkötän, nehän on 95 ja 98 bensiinit :D Rauhotuin samantien, vaikka toinen olikin kiusoitellut koko ajan eikä ollut korjannut sekoiluani.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että onko miehen järkeä maksaa kaupassa "laadukkaasta" mustapippurista 3e enemmän kuin "tavallisesta". Itse en maista noissa mitään eroa ja olen ammatiltani kokki, sorruin myös käyttämään tuota argumenttina. :D
Kokki eikä makuaisti toimi?
Oikeesti sun pitäis vaihtaa alaa.
Mistä se oli löytänyt hyvää kokonaista mustaapippuria?
Me riidellään harvoin ja yleensä nälkäisenä/väsyneenä. Viimeksi pari viikkoa sitten väittely äityi pienimuotoiseksi riidaksi kun pohdittiin missä säilytetään vaniljasokeria(?). Itse tykkään pitää sen kuiva-ainekaapissa, mies maustekaapissa. Mun mielestä ahtaassa maustekaapissa säilytetään vain usein tarvittavat mausteet, ja kun vaniljasokeria tarvitsee ehkä kerran kuussa, sen voi ottaa samasta paikasta kun vehnäjauhot, kuivahiivaa yms..
Lopulta istuttiin sohvalla vierekkäin ja pidettiin ehkä vartti mykkäkoulua jonka jälkeen tuumattiin että ehkä vähän hassu riita.. 10 vuotta yhdessä ollaan oltu, meitä ei vaniljasokerigate kaada :-D
Kysymys kuuluukin, sairastuitko silloin jotenkin erityisen useasti, kun kansi oli auki ja hammasharja vieressä? Veikkaampa, että et, joten siloin pikkupöpöjen pelkääminen on täysin turhaa ja lähinnä se lisää vastustuskykyä, kun on alttiina pöpöille.