Turhin riita, joka teillä on kumppaninne kanssa ollut?
Kommentit (109)
Turhia riitoja syntyy aina kun urheileva mieheni ilmoittautuu johonkin kilpailuun. Siinä samantien muuttuu niin aggressiiviseksi että riidan haastaminen alkaa oitis. Minä kuulemma väheksyn ja mitätöin häntä, en anna tilaa vaan määrään kaikesta. Epäreiluja syytöksiä joihin en mitenkään pysty vastaamaan vaan alkaa käämi kärytä. Sitten ilmoitan että lähde meneen, en rupea syntipukiksi kenenkään elämään.
Jälkeenpäin ihmetyttää sitten että mitä h**vettiä nyt taas.
Riidellessä mies vaan purkaa paineita eikä lainkaan tajua miten minä traumatisoidun noista aiheettomista hyökkäyksistä.
Olen huonona päivänä ymmärtänyt kumppanin sanomiset puolitahallaan väärin. Siinä on sitten väännetty ja käännetty ja tapeltu jostain olleista ja menneistä. Siis että on pitänyt ihan vaan riidellä riitelyn ilosta aiheetta.
Sitten ollaan joskus tapeltu siitä kuuluuko lakanat "vetää" vai ei ja haukuin tyypin uusavuttomaksi, kun ei osaa mukamas itse viikata niitä rättejä kaappiin, vaikka tiesin ihan hyvin että onnistuu sekin. :D
Viimeisin täysin turha riita liittyi voileipään. Mieheni (ulkomaalainen) mielestä voileipää ei voi kutsua voileiväksi, ellei siinä ole toista leipäsiivua päällä. Hirveä älämölöhän siitä syntyi. :'D Onneksi molemmat ottivat asian jokseenkin kieli poskessa.
Ja kyllä se jumaleissön on VOILEIPÄ vaikka siinä ei oliskaan sitä toista siivua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yanny vai Laurel...
LAUREL!
Yleensä näissä visuaalisissa kiistakapuloissa näen molemmat puolet mutta tässä audiopätkässä en ymmärrä miten kukaan voi kuulla jonkun helkkarin Yannyn?!
Mun mies suuttui kun näin sen "ihmemekon" sinimustana kun hän näki valkokultaisena. Miten tuollaisesta voi suuttua?
Vierailija kirjoitti:
Exän mielestä olin pettänyt häntä, kun juttelin Facebookissa miespuolisen kaverini kanssa.
Meillä on varmaan ollut sama eksä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain poliittisesta kysymyksesta ollaan joskus riidelty. Jälkeenpäin tuntuu todella turhalta.
Mies meinasi äänestää Vihreitä Vasemmistoliiton tai SKP:n sijaan. Tein selväksi, että se olisi samantien ero ilman mitään ennakkovaroitusta, jos näin tapahtuisi.
Tämä on hauska. Ethän sinä äänestyskoppiin änkeä, joten mieshän voi myötäillä sinua ja tehdä kopissa ihan oman ratkaisun.
Varma konsti tuottaa miehelle erektiohäiriö.
Yanny!!!!!
(Puhelimella kuulen yanny, mutta tietokoneella kuulen laurel) :D
Mies menetti ihan hermot tästä
Vierailija kirjoitti:
Varma konsti tuottaa miehelle erektiohäiriö.
Niin siis mikä?
Lakanoiden laitto. Mun mies laittaa aina oman puolensa, mutta ei suostu opettelemaan ns. sairaalataitoksia. Luovutin ja se saa laittaa nykyään omansa miten tahtoo.
Mielestäni turhia riitoja ei ole! Vähäpätöisistä asioista vääntäminen voi sopivasti purkaa paineita ja kehittää keskinäistä kommunikaatiota, jota tarvitaan sitten kun on tosi kyseessä. Toisaalta jos huomaa kinaavansa jatkuvasti toisen kanssa esim. arvomaailmaan liittyvien juttujen kanssa, voi harkita kannattaako suhdetta jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yanny!!!!!
En voi käsittää että joku saa siitä äänestä Yannyn. Harmi kun ei ole puolisoa jonka kanssa tapella :D.
Exän kanssa lähes kaikki riidat. Hän oli masentunut, mutta kieltäytyi jyrkästi kaikista hoitokeinoista, vaikka ehdotin, että varaan terapiaan/lääkäriin, saatan paikan päälle, maksan... jokainen ehdotus oli ehdoton ei.
Hän tosiaan suuttui ihan järjettömistä asioista. Esim. Pyysin häntä tuomaan wc paperia kaupasta matkalla töistä kotiin - kauppa on kirjaimellisesti matkalla bussipysäkiltä kotiin. Pääsin itse kuitenkin lähtemään aikaisemmin ja olin koton ennen häntä. Kun hän sai tietää, että olin kotona enkä ollut hakenut itse wc paperia, hän huusi monta tuntia, raivosi, heitteli tavaroita. Kuulemma nöyryytin häntä tällä. Enkä kuitenkaan maannut kotona sohvalla vaan olin siivoamassa.. näitä raivareita oli lukuisia, joista jokainen aivan mahdoton ennakoida.
Toisena aiheena raivostua oli vasta-argumentointi. Asia saattoi olla mikä tahansa, mutta jos jostain keskustelimme ja satuin tietämään asiasta enemmän, hän raivostui silmittömästi. Pahimmat olivat työkavereiden edessä ja muut julkiset paikat. Itse en saanut suuttua edes siitä, että kouri työkaveriani muiden työkavereiden silmien alla.
On tosiaan ex. Eroprosessi oli aivan hirveä. Nyt ekaa kertaa kirjoitan tätä auki ja tulee ihan kylmät väreet...
Tuulensuojalevyistä ja niiden kuljettamisesta remonttityömaalle. Asiasta oltiin vielä samaa mieltä mutta kun ei ymmärretty kuunnella mitä toinen sanoo, niin meni niin pahaksi riidaksi että huudettiin pihalla kuulat punasina. Eikä meillä edes koskaan riidellä parisuhteessa, ei ainakaan ikinä huutamalla! Tästä jo pari vuotta eikä sen koommin ole yhtä pahasti riehuttu.
Vierailija kirjoitti:
Yanny!!!!!
Miten oikein saat puheesta selvää puhelimen kautta? Noissa sanoissa kun ei ole edes mitään samaa.
Kaaduin, mies huolestui ja alkoi räyhäämään. :D
Vierailija kirjoitti:
Turhaa riitelyä paljon.
Ex oli tottunut, että sen kanssa ei olla eri mieltä. Se suuttui, kun mä uskalsin olla.
Sen perheessä tehtiin aina kuten äiti halusi, tämä sitten kulkeutui meidänkin kotiin.
Anoppi yritti hyppyyttää mielensä mukaan.
Keskenkasvuinen äidinpoika, en suosittele.
Nyt päästiin asian ytimeen...
Käytyäni buffetissa syömässä hetken mielijohteesta, soitin kyllä puolisollani ja pyysin mukaan, mutta hän ei päässyt. Seurauksena oli muutaman päivän mykkäkoulu. Kyseessä siis aikuinen ihminen, ei mikään teini.
Miehen kaverit olivat meillä kattomassa lätkää tarkoituksena lähteä sen jälkeen baariin. Menin itse nukkumaan joskus 22 aikaan. Miehet lähti baariin joskus kll 23 ja sain kauhean raivokohtauksen kun oma mieheni ei tullut pussaamaan ja sanomaan heippa. Lähdin oitis kaverille nukkumaan ja yöllä mies soitti että mihin olen kadonnut kun en ole kotona nuknu.assa. Ei kuulemma ollut viitsinyt herättää mua ja siksi ei ollut tullut sanomaan heippoja :D Riideltiin tästä kaksi päivää. Joo, ihan 100% oli tämä riita kyllä mun vika.
LAUREL!
Yleensä näissä visuaalisissa kiistakapuloissa näen molemmat puolet mutta tässä audiopätkässä en ymmärrä miten kukaan voi kuulla jonkun helkkarin Yannyn?!