Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle oli kylässä ärähdetty "ei niitä keksejä tarvi jatkuvasti närppiä"

Vierailija
11.06.2018 |

Miksi ylipäätään laittoivat keksejä tarjolle jos niitä ei saa ottaa? Lapsi 6v meinasi purskahtaa itkuun kun säikähti. Otti 4 tai 5 keksiä kulhon ohi kulkiessaan.

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa käytöstä isäntäväeltä, jos ei ollut osattu nätisti sanoa. Miksi asiasta pitää rumasti sanoa? Ei se ole kaunista puhetta, jos muka kauniisti komennetaan, kertoo vain komentajan omasta lapsellisuudesta ja epäkypsyydestä.

Myös kommentoijilla on täällä aivan ihmeellinen suhde kekseihin ja tarjottaviin, 1-2keksiä, mitä ihmettä. Pienet lapset eivät vielä ymmärrä tuollaisia sääntöjä (tai muista), aika huono on lapsen asema perheessä, jos on opetettu tottelemaan, vaikkei tajuakaan, miksi.

Joo, mitä ihmettä. Ehkä olen liian nuori kun en ole kuullutkaan tuollaisesta keksisäännöstä joka koskee lapsiakin. Onko täällä jotkut hyacinth buckettien kokoontumisajot?

Vierailija
122/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kylä kasvattaa ja jos ei kasvata itse eikä anna muidenkaan kasvattaa voi aina jäädä kotiin ja murustaa niitä keksejä ympäri omaa asuntoa. Kun pöydästä on noustu, sieltä ei enää napata mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa käytöstä isäntäväeltä, jos ei ollut osattu nätisti sanoa. Miksi asiasta pitää rumasti sanoa? Ei se ole kaunista puhetta, jos muka kauniisti komennetaan, kertoo vain komentajan omasta lapsellisuudesta ja epäkypsyydestä.

Myös kommentoijilla on täällä aivan ihmeellinen suhde kekseihin ja tarjottaviin, 1-2keksiä, mitä ihmettä. Pienet lapset eivät vielä ymmärrä tuollaisia sääntöjä (tai muista), aika huono on lapsen asema perheessä, jos on opetettu tottelemaan, vaikkei tajuakaan, miksi.

Joo, mitä ihmettä. Ehkä olen liian nuori kun en ole kuullutkaan tuollaisesta keksisäännöstä joka koskee lapsiakin. Onko täällä jotkut hyacinth buckettien kokoontumisajot?

Ei lasten tarvitse tietää, riittää, että aikuinen tietää ja kasvattaa.

Minulle lapsena opetettiin, että saa ottaa yhden kutakin lajia. Ei enempää.

Vierailija
124/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo otsikossa kerrotaan, että lapsi NÄRPPI keksejä. Ei siis pelkästään rohmunnut pömppövatsaansa vaan myös kosketteli keksejä nenäräkäisillä pulleilla pikkusormillaan. Jos olisin ollut paikan emäntä, olisin kiellon lisäksi vielä läppäissyt tuota alkavaa syrjäytyjää naamaan. 

Veikkaan, että ap:n lapsi on aikuisena masentunut työkyvytön puntsi, jonka sairaanhoitokulut ja hautauskulut jää meidän kunnon veronmaksajien maksettaviksi.

Vierailija
125/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten tarvitse tietää, riittää, että aikuinen tietää ja kasvattaa.

Minulle lapsena opetettiin, että saa ottaa yhden kutakin lajia. Ei enempää.

Minulle ei ole tuollaista tarvinnut opettaa, en ole koskaan ollut ahne.

Vierailija
126/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kutsuisi enää kylään vierasta, joka antaisi lapsensa napsia kesken leikkien pöydästä keksejä ja kuskata leikkeihin. Hirveän huonoa käytöstä.

Rahasta ei varmasti ole kenelläkään kiinni. Mutta tuollaista ei vaan tehdä.

Mutta jotkut eivät kasvata lapsiaan.

Kyllä se monella on rahastakin kiinni, tai viitsimisestä. 😬

Vierailija
127/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankkinut etälamauttimen tuollaisia tilanteita varten. Kun pikku punkeron käsi hamuaa kohti keksilautasta, lamautin räpsähtää.

Vierailija
128/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini rähähti mulle vastaavalla tavalla lapsena kylässä ollessamme.

Vaikka tapahtuneesta on kohta 40 vuotta, mietin vieläkin usein, miksi jotkut haluavat tahallaan nöyryyttää lastaan jättämällä oikeat käytöstavat ajoissa opettamatta. Koska siitähän tuossa on kyse.

Vierailija
129/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kylä kasvattaa ja jos ei kasvata itse eikä anna muidenkaan kasvattaa voi aina jäädä kotiin ja murustaa niitä keksejä ympäri omaa asuntoa. Kun pöydästä on noustu, sieltä ei enää napata mitään.

Joo mutta kukaan ei osaa oikeita tapoja opettamatta. Ja jos opetetaan nöyryyttämällä, seurauksena on piittamattomuutta ja uhmaa. On jotenkin niin suomalainen tapa, ettei voi sanoa asiasta nätisti vaan pitää simputtaa...

Vierailija
130/133 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ap:n kuvauksesta sen käsityksen, että lapsi kuljeskeli pitkin poikin ja aina pöydän ohi mennessään rohmusi 4-5 keksiä. Siis useaan kertaan. 

Minulle opetettiin lapsuudenkodissa, että kylässä jokaista tarjottavaa sai ottaa vain yhden. Jos toista teki mieli, piti kysyä emännältä, saako ottaa.  

Vierailija
131/133 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka normaalia, että kotona saa syödä koko ajan ja missä tahansa, niin on vanhempien vastuulla opettaa sille jälkikasvulle käytöstapoja kylässä. Ap jättää sopivasti kertomatta, että kuinka monta kertaa lapsi kävi niitä keksejä rohmuamassa.  En yhtään ihmettele, että kyläpaikassa on lapseen mennyt hermo, jos äitykkä on niin lapatossunen, ettei omaa jälkikasvuaan osaa käytöstavoille opettaa.

Vierailija
132/133 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närppiminen on sitä, että ottaa, jättää kesken ja ottaa uuden. Siitä saakin huomauttaa, en sietäisi itsekään. Kasvata sitä lastasi.

Vierailija
133/133 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ap:lle tiedoksi että ne keksit oli ehkä tarkoitettu kaikille vieraille eikä vain sinun lapsellesi. Joskus voi olla niin, että pöytää ollaan vasta kattamassa ja nämä vapaan kasvatuksen hedelmät käyvät tyhjentämässä keksilautaset ennen kuin muut edes pääsevät pöydän ääreen. Ihan perus käytöstapoja on muksultasi pyydetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän