Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle oli kylässä ärähdetty "ei niitä keksejä tarvi jatkuvasti närppiä"

Vierailija
11.06.2018 |

Miksi ylipäätään laittoivat keksejä tarjolle jos niitä ei saa ottaa? Lapsi 6v meinasi purskahtaa itkuun kun säikähti. Otti 4 tai 5 keksiä kulhon ohi kulkiessaan.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle ainakin opetettiin tapa kysyä saako ottaa lisää jo hyvin pienenä. Saman tavan olen opettanut omalle lapselleni.

Voi siitä tietysti sanoa nätisti lapselle ensimmäisellä kerralla, että meillä kysytään lupa ensin.

Vierailija
82/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on rohkeaa sanoa lapselle suoraan tuollaisesta tavallisesta käytössäännöstä. Toki nätisti voisi sanoa. Minä tyydyn yleensä marmattamaan selän takana.

Itselle opetettin tiukasti lapsena että 1 max 2 keksiä saa ottaa kylässä. Jos joku vieras kehtasi ottaa enemmän, sitä kauhisteltiin pitkään. Lisää ei saanut ottaa, vaikka emäntä olisi tyrkyttänyt (tähän kursailukulttuuriin kuului se että tarjottiin, mutta oikeasti ei saanut ottaaa tarjoajankaan mielestä).

Mieheni ei tällaisesta ollut koskaan kuullutkaan. Ei tosin monista muistakaan ihan tavallisista käytöstavoista, kuten kyynärpäiden pitämisestä pöydällä tai että että vanhin aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivelkää alimmaiset keksit hapan sillillä ..oppiipahan ahne pentu tavoille

Kaikki saavat lisäksi hyvät naurut:)

Vierailija
84/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa alimpiin täytekekseihin ruiskulla reilusti ulostuslääkettä

Muistakaa antaa loput keksit lapselle mukaan matkaevääksi:)

jos lapselle tulee kakka housuun huutakaa: AHNEELLA ON PA:SKAINEN LOPPU!

Vierailija
85/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on rohkeaa sanoa lapselle suoraan tuollaisesta tavallisesta käytössäännöstä. Toki nätisti voisi sanoa. Minä tyydyn yleensä marmattamaan selän takana.

Itselle opetettin tiukasti lapsena että 1 max 2 keksiä saa ottaa kylässä. Jos joku vieras kehtasi ottaa enemmän, sitä kauhisteltiin pitkään. Lisää ei saanut ottaa, vaikka emäntä olisi tyrkyttänyt (tähän kursailukulttuuriin kuului se että tarjottiin, mutta oikeasti ei saanut ottaaa tarjoajankaan mielestä).

Mieheni ei tällaisesta ollut koskaan kuullutkaan. Ei tosin monista muistakaan ihan tavallisista käytöstavoista, kuten kyynärpäiden pitämisestä pöydällä tai että että vanhin aloittaa.

Senkus kauhistelette kukkahatut päätä puristaen kun joku KEHTAA OTTAA 3 keksiä kun tarjottiin! XD onneksi tuttavapiiriini ei kuulu moisia hiekkapildejä. Oikein kauhistelette :,D

Vierailija
86/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä outo ketju tää on?????

Vierailija
87/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin myös ojentanut ap:n lasta. En keksien määrästä vaan siitä, että nappaili niitä ohi mennessään ja vei muualle. Meillä syödään keittiössä eikä pupelleta muruja joka paikkaan.

Vierailija
88/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejäkin on eri kokoa, on eri asia syödä 5 domino-keksiä kuin 5 kämmenen kokoista. Noita isoja on vähemmän kalliimmassa paketissaan niin kyllähän se ärsyttää jos joku kakara syö niitä jatkuvasti.

Vierailija
89/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus kauhistelette kukkahatut päätä puristaen kun joku KEHTAA OTTAA 3 keksiä kun tarjottiin! XD onneksi tuttavapiiriini ei kuulu moisia hiekkapildejä. Oikein kauhistelette :,D

"muistatteko silloin Annan häissä, kun Pena otti 2 keksiä? Tiedättekö.. En ole varma näinkö oikein, niin järkyttävää tämä on, mutta mielestäni hän haki vielä parin tunnin päästä pöydästä yhden keksin lisää!!!" "MITEN JÄRKYTTÄVÄÄ!! Ei voi pitää paikkaansa!!! Siis hän söi.. Klup.. 3 keksiä niissä juhlissa....?"

Vierailija
90/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on silkkaa itaruutta.  Mä olisin maksanut keksipaketin. Ja sen jälkeen perheeni ei ole enää vaivaksi.

Vierailija
91/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksejäkin on eri kokoa, on eri asia syödä 5 domino-keksiä kuin 5 kämmenen kokoista. Noita isoja on vähemmän kalliimmassa paketissaan niin kyllähän se ärsyttää jos joku kakara syö niitä jatkuvasti.

En ole rikas mutta onneksi ei tarvitse miettiä keksien hintaa. Tulisi sota tai pitkä talvi ja tappaisia köyhät.

Vierailija
92/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on silkkaa itaruutta.  Mä olisin maksanut keksipaketin. Ja sen jälkeen perheeni ei ole enää vaivaksi.

Kyse ei ole itaruudesta, vaan käytöstavoista. Lapsien on hyvä oppia normaalit käytöstavat jo pieninä, jotta osaavat sitten isoina käyttäytyä ja olla nolaamatta itseään. Tai tietoisesti syödä ne kymmenen keksiä ja ymmärtää, että moni todennäköisesti pitää sitä moukkamaisena, vaikka ei sano mitään.

Vierailija
93/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan meillä joskus isä ojensi kylässä ollutta sukulaispoikaa,ettei niitä ole sun syötäväksi yksin tarkoitettu,kun poika oli jatkuvasti karkkikipolla...ei tuosta tarvii mieltään pahoittaa.

Vierailija
94/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n muksu on se sama joka menee kylässä katsomaan jääkaappiin on siellä mitään herkkuja.

Vierailija
95/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aina varaan kaikkea runsaasti ja mietin että jos ne on esille laitettu niin vieraat saakin ne syödä.

Itse en rohmua vieraiden luona tai odota edes että jotain tarjottaisiin.

Eli sinusta olisi ihan ok, että sulla olisi voileipäkakku ja kaksi paketillista keksejä tarjolla, niin Jorma-setä heittäisi huiviinsa koko voileipäkakun ja yhden paketillisen keksejä? Muut voivat sitten syödä niitä jäljelle jääviä keksejä.

ei olisi ok, mutta en ole ikinä elämässäni tuollaista ihmistä tavannut ketä vetäisi jossain vaikkapa illanistujaissa yksin kokonaisen voileipäkakun mikä on selvästi koko porukalle tarkoitettu. Ei 5-6 keksiä ole sama asia kun kokonainen voileipäkakku ja yksi pkt keksejä.

Vierailija
96/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan meillä joskus isä ojensi kylässä ollutta sukulaispoikaa,ettei niitä ole sun syötäväksi yksin tarkoitettu,kun poika oli jatkuvasti karkkikipolla...ei tuosta tarvii mieltään pahoittaa.

Vittu miten köyhää. Mulle on aikuisena ihan yks paskan hailee jonkun tarjolle laittamat karkit. En ota niitä kuin korkeintaan kohteliaisuudesta. Noloa edes tarjota aikuisille karkkeja, pula aika on mennyt jo,  joita saa parilla kolikolla. Minun puolestani kersat saavat syödä ne hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
97/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n muksu on se sama joka menee kylässä katsomaan jääkaappiin on siellä mitään herkkuja.

Meillä meni kerran sukulaislapsi jääkaapille kesken juhlien ja alkoi monkumaan sieltä jotain, mitä pöydässä ei ollut. Oli sattunut näkemään näitä herkkuja kun jääkaapin ovea oli availtu. Ja pöydässä oli jo sen seitsemää sorttia mutta ei juuri tätä herkkua.

Hänen ÄITINSÄ huomasi tilanteen ja tuli hänkin siihen, että voisiko poika nyt kuitenkin sellaisen herkun saada kun tekee niin mieli...

Tämä poika on kyllä sellanen perheen pikku prinssi, kaikki tehdään ja hypätään hänen mukaansa ja poika pompottaa vanhempiaan minkä ehtii.

Esimerkkejä ruokapöydästä. Pikku prinssi on toivonut päivän ruuaksi makaroonilaatikkoa. Kun perhe istuu pöytään syömään, pikku prinssi ilmoittaa, että olisikin ottanut mielummin grillimakkaran. Isä/äiti alkavat kinata keskenään kumpi hyppää siitä paistamaan pojalle grillimakkaraa ja tiuskivat toisilleen hermostuneina kun "ei saa edes syödä rauhassa".

Toinen esimerkki

Äiti valmistaa ruokaa. Ruoka on valmista noin 10 min päästä. Lapsia pyydetään valmistautumaan ruokailuun. Poika tulee kinuamaan äidiltään leipää. Äiti tekee pojalle voileivän, koska "lapsella on nälkä, ei voi jättää antamatta ruokaa". Ruokapöydässä lapselle ei maistu ruoka, isä/äiti maanittelevat kaikin tavoin poikaa syömään ruokaansa. Poika pelleilee siirrellen ruokaansa lautasella. Koko ruokailun aikana käytävä keskustelu käsittelee pojan syömistä ja syömättömyyttä, äiti hössöttää, isä käy pilkkomassa ruokaa, maanitellaan ja hoputellaan.

Lapsi on 8v.

Vierailija
98/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rikas mutta onneksi ei tarvitse miettiä keksien hintaa. Tulisi sota tai pitkä talvi ja tappaisia köyhät.

Tämä. "kyllähän se harmittaa kun lapset syö kalliit keksit." huhhuh.

Vierailija
99/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei omat, eikä vieraat lapset ohimennen napsi keksejä. Herkut syödään pöydässä, eikä napsita hetkkuja ohimennen ja jatketa matkaa.

Vierailija
100/133 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mieluummin nostaisin keksipaketin kaappiin kuin olisin lapselle ilkeä.

En sano aikuisellekaan tuolla tavalla.

Mutta meillä ei ole muutamasta keksistä kiinni, kiva jos maistuu, mitä tarjotaan.

Tosin usein tarjoan hedelmiä tai mansikoita kesällä.

Aika hyacint bukee tyylistä narista kekseistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan