Jos syö estrogeeniä lisäravinteena, kaunistuuko?
Kommentit (26)
Minä sain avun akneen e-pillereistä. Kaipa niissä on estrogeenia jossain muodossa (etyyliestradiolia tai jotain). Tavallaan siis kaunistuin tai muutuin ainakin vähemmän rumaksi.
Kaunistuu.
Katso vaikka meitä vaihdevuosi-ikäisiä naisia. :D
n 52
"Naisellinen pehmeys" ja ihon kimmoisuus ainakin lisääntyvät. Ääni pysyy heleänä tai saattaa muuttua hieman heleämmäksi jos on muuten bassoa.
Muttei se mitään silmiä kasvata tms. Se estrogeeni olisi pitänyt saada jo kohdussa.
Saa ainakin suuremmalla todennäköisyydellä rintasyövän, mielialaoireita ja lihoaa.
Mä olen vasta 23v nainen ja mulla on tosi alhaiset estrogeenitasot. Oon kyllä ihan nätti silti omasta mielestäni. :DD
No jaa.. mä en ainakaan vahvoja e-pillereitä (=paljon estrogeenia) syödessä kaunistunut todellakaan.. päinvastoin. Ja ihan järkyttäviä sivuoireita, hyi helevetti..... Kokeile ihmeessä jos haluat, valaistut sitten siitä "hehkeydestä" :D
Miks kukaan haluaa syödä hormoneita täysin vapaaehtoisesti ja ylimääräisenä? Sehän on vaarallista?
Emt riippuu. Mä ainakin rumenin 100 astetta kun söin Terolut-kuurin. Hyi vittu.
Varmaan tapauskohtasta.
Minua taas kiinnostaisi tietää, että voiko alhainen estrogeeni jotenkin mahdollisesti suojata rintasyövältä...? Nimittäin kaikki estrogeenivalmisteet ja hormonikorvaushoidot lisäävät riskiä, joten sen mukaan ajattelisi alhaisen tason ehkä olevan suojaava tekijä? Voisiko näin olla?
Vierailija kirjoitti:
Emt riippuu. Mä ainakin rumenin 100 astetta kun söin Terolut-kuurin. Hyi vittu.
Varmaan tapauskohtasta.
Terolut ei ole estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vasta 23v nainen ja mulla on tosi alhaiset estrogeenitasot. Oon kyllä ihan nätti silti omasta mielestäni. :DD
Mistä tiedät että ne on alhaiset?
Se naisten oma luonnollinen estrogeeni on hyvä asia. Sen sijaan kaikki nämä sitä aitoa estrogeenia jäljittelevät tuotteet ovat ihan täyttä p*skaa. Se hyvä aito estrogeeni on jokaisen naisen omassa kropassa, toisilla sitä on enemmän ja toisilla vähemmän mutta se on se aito oikea estrogeeni jonka jokainen nainen tarvitsee. Nuo jäljittelevät tuotteet on ihan täyttä pskaa kaikki nää hormonikorvausvalmisteet ja muut.. ihan hirveetä kun 15v tytöillekin syötetään nykyään e-pillereitä jotka lamaannuttaa nuoren tytön oman estrogeenituotannon kokonaan ja sitten tommosta sontaa syötetään tilalle.
Sori nyt vaan mutta oon ERITTÄIN KRIITTINEN kaikkia noita hormonivalmisteita kohtaan! Ihan varmasti niissä on hyötyjä paljon esim. kuukautisjutuissa. Oon silti tosi kriittinen niitä kohtaan ja huolettaa se miten niitä naisille syötetään vaivaan jos toiseenkin.. monilla tulee niistä masennusta ja muuta vaivaa.. eikä moni osaa yhdistää oireiden tulevan pillereistä. Lisäksi voivat tehdä hallaa naisen omalle hormonituotannolle ja vaikeuttaa lastensaantia tulevaisuudessa (tämä on tabu!). Lisäksi rintasyöpä on nykyään n. joka 10:llä naisella mikä on aika surullinen juttu... Alkoholi ja ylipaino on toki suuria rintasyövän riskitekijöitä, mutta kyllä mä uskon että nää kaikenmaailman hormonisonnat on myös tossa takana... naisille syötetään tommosta kuraa ja sitte ihmetellään kun on rintasyöpää kaikilla yhtäkkiä. Aiemman polven hormonivalmisteet todettiin r-syöpää aiheuttaviksi ja samoin hormonikierukalla ja r-syövällä on todettu lievä yhteys. Myös e-pillereitä ei suositella henkilöille joiden suvussa on r-syöpää esiintynyt.. hmm.. miksi? Niinpä! Hormonikorvaushoito on tietysti ihan perinteinen r-syövän riskitekijä ja se nyt on ihan kunnolla tiedossakin.
Tottakai näillä hormonihoidoilla on varmasti hyötyjäkin... jollain saattaa olla ihan kamalat kuukautiset tai vaikka tosi pahat vaihdevuosivaivat... Ja toisaalta hormonihoidoilla saadaan myös lapsia alulle jos eivät luomusti tule.. eli tottakai niissä on varmasti hyötyjäkin! Eikä ole tarkoitus säikytellä ketään.. tämä on ihan omaa ajatustani asiasta. Jokainen varmasti itse kokee sen, että hyötyykö niistä hormonivalmisteista vai ei. Jos hyöty on suurempi kuin haitta niin ok. Jos haitta on suurempi kuin hyöty niin kannattaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että ne on alhaiset?
Ne on mitattu verikokeilla.
Eiks se menis niin et jos sä alat syömään estrogeenia purkista niin sun oma kroppasi hillitsee omaa estrogeenin tuotantoaan? Eli lopputulos +-0? vai oonko ihan hakoteillä? :D
Estrogeenigeelini sivelen poskiini. Ranskattarien kauneusvinkki. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
"Naisellinen pehmeys" ja ihon kimmoisuus ainakin lisääntyvät. Ääni pysyy heleänä tai saattaa muuttua hieman heleämmäksi jos on muuten bassoa.
Muttei se mitään silmiä kasvata tms. Se estrogeeni olisi pitänyt saada jo kohdussa.
Aha? Ja mistäs tämmöinen tieto/kokemus?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen ja estrogeenitasosi valmiiksi normaalilla tasolla, niin ei lisäestrogeenilla kyllä tämmöisiä vaikutuksia ole, sori vaan. Synteettiset hormonit, mitä e-pillerit ja korvaushoitovalmisteet sisältävät, eivät sitäpaitsi vaikuta elimistössä ihan samalla tavalla kuin luontainen estrogeeni. Voihan sen pillereiden tuoman turvotuksen kai laskea lisääntyneeksi naiselliseksi pehmeydeksi...
Vierailija kirjoitti:
Reseptin takana on hormonit.
Saisko jenkkilästä tilattua.
Syö paljon soijatuotteita. Kyllähän estrogeeniä buustaaviakin valmisteita on.