Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valokuvaamisesta ymmärtävät! Canon asiaa

Vierailija
10.06.2018 |

Olisi tarkoitus ostaa Canon eos 5d mark iv. Onko niin että tohon ei tule putkea valmiina, vaan pitää ostaa erikseen? Itse kamera maksaa jo n 4t.
Olen viimeaikoina kiinnostunut valokuvauksesta ja aikeissa ostaa ensimmäinen kamera

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea pitää erikseen siis ostaa jos haluaa hyviä kuvia? Runko, putki ja linssi?

Vierailija
22/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kamerassa on järjetön määrä pikseleitä, kuvat on niin isoja että omassa tietokoneessani ei ainakaan riittäisi tehot niiden käsittelyyn. Sit kun lähetät niitä jollekin se on todella hankalaa. Voit tietty kuvata pienemmällä kuvakoolla mutta paljon järkevämpää ostaa vähän järkevämpi kamera. Tuo on superammattilaisille jotka tarvitsevat/osaavat käyttää näitä superominaisuuksia järjettömän kokoisia kuvia. Et ole varmaan tekemässä seinän kokoisia julisteita tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kallis runko tee hyvää kuvaajaa. Hyvä kuvaaja saa hienoja kuvia halvallakin rungolla ja putkella. Ei kannata ap heti aluksi ostaa n. one digit -sarjalaista (eli runkoa, jonka mallinumerossa on vain yksi numero), ne on ammattilaiskameroita. Threedigit (mallinumerossa kolme numeroa) riittää hyvin, fourdigit (neljä numeroa) on myös edullisia vasta-alkajille. Omat taidot ja objektiivi (kittilinssi vs. kiinteä) vaikuttaa eniten siihen millaisia kuvia tulee. Canonilta esim. 700D on hyvä runko aloittelijalle, joka ei kuitenkaan halua lähteä liikkeelle halvimmalla aloittelijarungolla (fourdigitit, esim. 1100D). Nämä yksi- ja kaksinumeroiset ovat tosiharrastaja- ja ammattilaisvarusteita, joista aloittelija ei välttämättä saa mitään irti. Etenkään, jos ei osaa kuvaamisen perusteita, vaan menee AUTO- tai P-tilalla ISO automaattisella jne.

Vierailija
24/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ostamaan ekaksi harrastuskameraksi esim Canon 700Dn. On laadukas ja suht edullinen. En muista, saako sillä videokuvaakin, ainakin omalla 500Dlläni saa. 700Dssä taisi olla käänneltävä kuvaruutukin.

Siihen sitten hankit esim laajakuva- ja teleobjektiivin.

Jos sinulla on rahaa käytössäsi, niin voit toki ostaa sen 4 tonnin "aloittelu"kameran...

T. Harrastuskuvaaja tytteli

Vierailija
25/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea pitää erikseen siis ostaa jos haluaa hyviä kuvia? Runko, putki ja linssi?

Pitää hankkia ne kuvaustaidot. Runko ja putki eli objektiivi eli linssi. Suosi kiinteitä, ne ovat valovoimaisempia ja muutenkin yleensä parempia. Aikaisemmassa viestissä joku olikin vinkannut hyviä kiinteitä peruslinssejä.

Ja hei, et sä hanki ammattilaisrunkoa, jos et edes tiedä mitä hankkia tai tunne sanastoa.

Vierailija
26/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa myös käytettyjä laatukameroita. Rajalalla taitaa ainakin olla.

Vierailija
27/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet harrastuksen aloittelija, niin perus runko, esim 600 ja 700D ovat loistavia. Pari putkea, laajakuva ja tele. Sitten esim vastavalosuoja on hyvä, jos kuvaa aurinkoisina päivinä. Pari putken päälle laitettavaa linssisuojaa on käteviä, joissain taisi olla joku UV suojakin. Nämä suojaavat putken omaa lasia naarmuilta ja ovat paljon halvempia ostaa uudestaan, jos yeey naarmuja lasiin.

Vierailija
28/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tarkoitus ostaa Canon eos 5d mark iv. Onko niin että tohon ei tule putkea valmiina, vaan pitää ostaa erikseen? Itse kamera maksaa jo n 4t.

Olen viimeaikoina kiinnostunut valokuvauksesta ja aikeissa ostaa ensimmäinen kamera

Sitten et varmaan osta 4k€ vehjettä.

Vai oliko eka autosi Porsche?

Vierailija
29/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin. En suosittele hankkimaan kallista runkoa, vaan kokeile, etsi ja harjoittele edullisemmalla rungolla. Kun olet jonkin aikaa kuvannut, tiedät jo vähän paremmin mitä haluat ja miten sen voisit tehdä. 

Näin mä olen edennyt. 

Vierailija
30/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt herranjestas osta tonnien kameraa, jos olet vasta "kiinnostunut" valokuvauksesta. :DD Tai ihan sama......

Miksi ei? Laadukkailla välineillä on ilo harrastaa.

Totta, mutta kuvaamisessa se tärkein komponentti on silti se joka sitä kameraa pitelee. Hyvä kuvaaja saa hyviä kuvia huonommallakin kameralla kun on perillä valokuvaamisen perusteista.

Vierailija
31/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat fantastista kuvanlaatua, niin valintasi on Nikon. 

Vierailija
32/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet ostamassa? Eihän tuo kalliskaan ole, verkkokaupassa 2799. Vrt. Nikonin 850 yli tonnin kalliimpi.

Vierailija
33/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukuisten ihmisten ensimmäinen auto on ollut Porsche. Miksi ei olisi, jos sellaiseen on varaa?

Vierailija
34/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt herranjestas osta tonnien kameraa, jos olet vasta "kiinnostunut" valokuvauksesta. :DD Tai ihan sama......

Totta, mutta kuvaamisessa se tärkein komponentti on silti se joka sitä kameraa pitelee. Hyvä kuvaaja saa hyviä kuvia huonommallakin kameralla kun on perillä valokuvaamisen perusteista.

Ei tuo siltikään ole mikään syy ostaa tahallaan huonompia välineitä kuin mitä voi ja haluaa. Itse en ainakaan ole koskaan katunut sitä että olen ostanut parhaat mahdolliset harrastusvälineet mihin rahani on kulloinkin riittäneet.

Vierailija
35/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo siltikään ole mikään syy ostaa tahallaan huonompia välineitä kuin mitä voi ja haluaa. Itse en ainakaan ole koskaan katunut sitä että olen ostanut parhaat mahdolliset harrastusvälineet mihin rahani on kulloinkin riittäneet.

Juurihan sulle kerrottiin, että halvinta ei välttämättä kannata ostaa, mutta sitten annettiin syitä myös, miksi ei kalleintakaan.

Vierailija
36/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat fantastista kuvanlaatua, niin valintasi on Nikon. 

No nyt päästiin asiaan 😁

Vierailija
37/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan sulle kerrottiin, että halvinta ei välttämättä kannata ostaa, mutta sitten annettiin syitä myös, miksi ei kalleintakaan.

Ne syyt oli ihan paskoja.

Vierailija
38/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ihan eri asia ostaa parhaat mahdolliset juoksukengät kuin jotkut halvat läpyskät, tai kallis ja laadukas teltta kuin joku parinkympin kiinateltta, koska niissä ensisijaisesti tuotteen laatu ratkaisee ja vasta toisena tulee käyttäjän taidot. Kuvatessa taas kameran käyttäjän taidot ovat numero yksi, sitten vasta kaluston hinta.

Tässä havainnollistava video, joka todistaa, että halvallakin kalustolla saa hyviä kuvia, jos sitä kameraa osaa käyttää.

Vierailija
39/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukuisten ihmisten ensimmäinen auto on ollut Porsche. Miksi ei olisi, jos sellaiseen on varaa?

Tiedät kyllä itsekin.

Miksi ei ekaksi autoksi 911 pelkällä takavedolla ilman luistonestoa?

Vierailija
40/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne syyt oli ihan paskoja.

Sun tekosyyt on p💩skempia.