Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten estätte etteivät nuoret/lapset valvo näin kesälomalla koko yötä?

Vierailija
10.06.2018 |

mun itsenin on mentäväklo 22-22.30 nukkumaan jotta herään aamulla töihin. 12-vuotias on ottanut tavakseen valvoa ainakin kahteen :O

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä herätään viimeistään joka aamu yhdeksältä lomalla meni mihin aikaan hyvänsä nukkumaan. Meillä ei myöskään nukuta päikkäreitä joten illalla alkaa silmät lupsua ja eivät jaksa kukkua yötä

Auts, otin tänään päikkärit riippumatossa pihalla ja olen aikuinen... Heräsin joskus puoli kymmenen jälkeen myös, joten minulla ei onnistuisi tuollainen kurinpito lapsille, kun itse rikkoisin sääntöjä mennen tullen.

Me herätään miehen kanssa jo kahdeksalta omilla lomilla ja ei oteta päiväunia myöskään. Riippumatossa jne lokoillaan kirjoja lukien ja muuten rentoudutaan.

Vierailija
22/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa valvoa niin pitkään kuin huvittaa ihan siitä syystä, että on aikaisia herätyksiä harrastusten ja muiden puuhailujen sekä esim. hammaslääkärien takia. Nukkumaanmenoa on myöhäistetty eli käytännössä 22-23 mutta esim. eilen piti herätä turnaukseen klo 6, joten aikaisemmin patisteltiin kyllä nukkumaankin. Välillä sitten jos ei ole menoja niin saa valvoa pidempään.

Ilmeisesti kukaan täällä ei valvo lastensa netin käyttöä, kun lapset saavat pelata yökausia ties missä porukoissa. Olen sitten kai natsivanhempi, kun meillä valvotaan tuotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9-v. menee arkena kanssani samaan aikaan nukkumaan. Viikonloppuna valvoo sit pidempään. Isommat 13- ja 14-vuotiaat jäävät katsomaan leffoja tai nettiä selailevat ja enpä tiedä monelta lopulta nukkumaan menevät. Hiljaa hissukseen ovat, niin ei minun unia häiritse.

Heräilevät kuka milloinkin omaa tahtiaan. Itse herään vapaallakin kuudelta tai vähän ennen. Ja hipsin hiljaa, että muksut saa nukkua lomalla.

Vierailija
24/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon siitä, onko vanhemmat töissä vai lomalla, onko lapsilla kesällä töitä, harrastuksia, leirejä, reissuja ym. vai pelkkää oleilua.

Jos ei ole mitään syytä herätä aamulla, niin nukkukoot. Sitten jos on sovittua menoa, niin sinne sitten noustaan just siihen aikaan kun tarttee, oli valvottu yöllä tai ei.

Vierailija
25/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa valvoa niin pitkään kuin huvittaa ihan siitä syystä, että on aikaisia herätyksiä harrastusten ja muiden puuhailujen sekä esim. hammaslääkärien takia. Nukkumaanmenoa on myöhäistetty eli käytännössä 22-23 mutta esim. eilen piti herätä turnaukseen klo 6, joten aikaisemmin patisteltiin kyllä nukkumaankin. Välillä sitten jos ei ole menoja niin saa valvoa pidempään.

Ilmeisesti kukaan täällä ei valvo lastensa netin käyttöä, kun lapset saavat pelata yökausia ties missä porukoissa. Olen sitten kai natsivanhempi, kun meillä valvotaan tuotakin.

Kun lapseensa luottaa, niin yllättäen lapsi on luotettava. Meillä netti ei ole peikko, joten kun 9v törmäsi asiaan, joka pelotti, niin hän uskalsi puhua siitä minulle. Naapurissa on natsivanhempi, jonka lapsi ei uskalla kertoa, mitä on vahingossa nähnyt, koska siitä seuraa rangaistus.

WIFIn saa meillä pois päältä nappia painamalla ja kännykässä on niin hidas netti, ettei sillä pitkään iloita.

Vierailija
26/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei saa valvoa miten huvittaa. Toistaiseksi onnistuu 14v ja 12v kanssa (ja 7v) niin että otan padit ja puhelimet klo 23 pois näin kesällä. Eilen oli yökyläkavereita niin kävin puoliltaöin sanomassa, että suut tukkoon ja valot pois. En myöskään anna maata koko päivää, kympin maissa käyn herättämässä.

Vierailija
27/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa pelata arkisin netissä 1.5h ja lomalla sama. Onneksi meillä lapset tykkää kuitenkin lomalla mm. mennä kavereiden kanssa ulos, uimaan, pelata pihapelejä ja saavat telttailla läheisessä metsässä ja käydään mökillä ja tietenkin mennään joka kesä myös johonkin kotimaassa. Arkena kuotenkin tulee ruutuaikaa jo koulun puolesta.

Vierailija
28/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinillä kääntyy lomilla rytmi ihan päälaelleen eikä haittaa mua yhtään. Samanlaista se oli meidän isommillakin lapsilla eikä haitannut silloinkaan. Teini piirtelee läpi yön ja varmaan välillä pelaa ja on netissä ja mitä milloinkin. Eihän se lomaa olisikaan, jos ei saisi valvoa ja nukkua oman mieltymyksen mukaan. 

Vierailija
29/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä herätään viimeistään joka aamu yhdeksältä lomalla meni mihin aikaan hyvänsä nukkumaan. Meillä ei myöskään nukuta päikkäreitä joten illalla alkaa silmät lupsua ja eivät jaksa kukkua yötä

Missä tämä keskitysleiri sijaitsee?

Vertaatko oikeasti rajojen laittoa keskitysleiriin?

Vierailija
30/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro pojalle jotain yliluonnollisia faktoja yöstä esim. klo 4.00 on 100% todennäköistä että ei ole yksin huoneessa ja klo 2.00se on 80 prosentia tod näk niin johan poika nukkuu

Vierailija
31/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit saavat valvoa juuri niin pitkään kuin haluavat. Tosin eivät ne mitään itke väsymyksiään tai ihmettele, että ilta tulee nopsaan tms. Valvominen on monen teinin mielestä juuri parasta lomassa, jos kerran kotona tarvii olla. Itse nukahdan aina ennen heitä, niin kyllä arkenakin :)

Vierailija
32/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtäkään syytä, miksi lapsi ei saisi lomalla valvoa. Kotona on oltava illalla klo 20 (käytännön sanelema juttu, viimeinen bussi tulee tuohon aikaan), mutta valvoa saa, jos haluaa. Joka tapauksessa lapset on kotona keskenään, kun olen töissä, joten mitä väliä, vaikka nukkuisivat puolillepäivin? Kouluun on herättävä joka tapauksessa klo 5:45 taas syksyllä.

Mitä kamalaa tapahtuu, jos teini saa valvoa?

Teinin aivot tarvitsevat vielä enemmän unta kuin vähän nuoremman lapsen. Se kehon kannalta kaikkein paras uni on alkuyön unta.

Liian vähäinen uni voi oikeasti saada ihmisen jopa psykoottiseksi. Vähintäänkin kärttyisäksi ja aikaansaamattomaksi.

Kun unirytmi kääntyy, sitä on vaikea saada enää korjattua. Ei ihme, jos niitä teinejä ei enää syksyllä kiinnosta mennä aikaisin nukkumaan ja nuokkuvat pulpeteissa.

Kodin säännöt ovat kodin säännöt. Ei yhdeksältä herääminen nyt mikään niin kohtuuton vaatimus ole. Kotona kaikki puhaltavat yhteen hiileen, myös se teini.

Vierailija
33/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerro pojalle jotain yliluonnollisia faktoja yöstä esim. klo 4.00 on 100% todennäköistä että ei ole yksin huoneessa ja klo 2.00se on 80 prosentia tod näk niin johan poika nukkuu

:D tuskinpa monikaan teini niin tyhmä on että tuollaisia uskoisi. Ehkä jotain 5-vuotiasta voisi tollasella pelotella.

Vierailija
34/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan meillä väännettiin näistä asioista aika tiuhaan. Minä herään työaamuina viideltä ja haluan päästä nukkumaan viimeistään kymmeneltä illalla. Silloin kun minä nukun, on oltava hiljaista ja sillä selvä. Olin kuulemma tiukka äiti. Teinin ja muidenkin mielestä. Sitten kun teini meni kouluun toiselle paikkakunnalle ja joutui asumaan koulun asuntolassa, niin totuus pikkuhiljaa valkeni hänelle. Asuntolassa oli vielä enemmän ja tiukempia sääntöjä kuin meillä kotona. Jos asuntolan sääntöjä rikkoo, voi joutua asumiskieltoon, mikä tarkoittaa sitä, että joutuu asumaan kotona ja kulkemaan bussilla joka päivä kaksi tuntia suuntaansa, eli heräämään viideltä ehtiäkseen kuudeksi bussille ehtiäkseen kahdeksaksi koululle. Tosi mukavaa talvipakkasella tai räntäsateella. Enää ei tarvitse vääntää kotona säännöistä, kelpaa sellaisenaan.

Kesälomalla saa valvoa, mutta hiljaa. Ei hakata tietokonetta eikä huudeta pelikavereille eikä koluta keittiöstä yöpalaa.

Vierailija
35/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa valvoa miten haluaa, jos ei ole menoja aikaisin. Yleensä nuo valvookin jonnekin 4-5 saakka ja nukkuu myös reilusti iltapäivään, 14 ja 16v. Kotona pitää olla puolilta öin. Ja klo 23 jälkeen ei saa kolistella, vaan hiljaa pitää olla. Saa toki käydä veskissä, juomassa, ottamassa hiljaa iltapalaa tms.

Vanhin 17v on kesätöissä ja ihan oma-aloitteisesti menee noin klo 23 nukkumaan.

Vierailija
36/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheita vanhempia. Onneksi itse sain aikanaan kesälomilla valvoa ja nukkua juuri niin kuin halusin. Monesti sitä pelattiin, katsottiin sarjoja ja juteltiin kavereiden kanssa netissä vaikka klo 5 asti. Oli se ihanaa aikaa. Riistäkää ihmeessä vähäinenkin vapaus lapsiltanne.

Vierailija
37/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi teidän lapsia. Rajat on rakkautta, mutta turhat säännöt pelkkää vittuilua

Vierailija
38/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rajoittaisin heidän nukkumisiaan? Nukkuu ja valvoo miten tahtovat.

Jos on pakollisia menoja, osaavat kyllä mennä aikaisemmin nukkumaan, että jaksavat herätä.

Vierailija
39/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtäkään syytä, miksi lapsi ei saisi lomalla valvoa. Kotona on oltava illalla klo 20 (käytännön sanelema juttu, viimeinen bussi tulee tuohon aikaan), mutta valvoa saa, jos haluaa. Joka tapauksessa lapset on kotona keskenään, kun olen töissä, joten mitä väliä, vaikka nukkuisivat puolillepäivin? Kouluun on herättävä joka tapauksessa klo 5:45 taas syksyllä.

Teinin aivot tarvitsevat vielä enemmän unta kuin vähän nuoremman lapsen. Se kehon kannalta kaikkein paras uni on alkuyön unta.

Liian vähäinen uni voi oikeasti saada ihmisen jopa psykoottiseksi. Vähintäänkin kärttyisäksi ja aikaansaamattomaksi.

Kun unirytmi kääntyy, sitä on vaikea saada enää korjattua. Ei ihme, jos niitä teinejä ei enää syksyllä kiinnosta mennä aikaisin nukkumaan ja nuokkuvat pulpeteissa.

Kodin säännöt ovat kodin säännöt. Ei yhdeksältä herääminen nyt mikään niin kohtuuton vaatimus ole. Kotona kaikki puhaltavat yhteen hiileen, myös se teini.

Tämä just. Meillä näky heti käytöksestä kun saivat valvoa ja nukkua miten halusivat. -se 9 ylös mutsi

Vierailija
40/54 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä just. Meillä näky heti käytöksestä kun saivat valvoa ja nukkua miten halusivat. -se 9 ylös mutsi

Se on sitten teidän perheen malli. Meillä teinit saavat valvoa ja nukkua miten haluavat, ei me sitä voida valvoa ja itsekin valvotaan lomalla pitkään. Kun koulujen alku taas lähestyy, niin unirytmiä aletaan säätämään arkimoodiin, teinit tekevät sen itse kun kuulemma "koulussa ei jaksa mitään, jos ei nuku kunnolla".

Itsekin sain valvoa lomilla, kotona piti olla tiettyyn aikaan ja muiden unirauhaa kunnioittaa. Tosin en ollut niin fiksu että itse olisin ymmärtänyt mennä ajoissa kouluiltoina nukkumaan. 😂😂