Miten estätte etteivät nuoret/lapset valvo näin kesälomalla koko yötä?
mun itsenin on mentäväklo 22-22.30 nukkumaan jotta herään aamulla töihin. 12-vuotias on ottanut tavakseen valvoa ainakin kahteen :O
Kommentit (54)
Mitäs se minua lomalla liikuttaa vaikka he valvovatkin? Sanoo vaan että klo 22 alkaen pitää olla haudan hiljaista, koska minä menen aamulla töihin tai muuten GRRRRR. 😤
Kolmen teinin äitinä riittää kun sanon. Jos ei siltä näytä, niin kännykkä lähtee, koska sitä ei tarvitse herätyskellonakaan aamulla. Tämä siis nuorimman kohdalla, joka ei ole kesätöissä.
Kaksi vanhinta teinini ovat kesätöissä ja herätyksen ovat 7:15.
Muuten en ole mikään nipo näissä asioissa ja ihan taatusti valvon viikonloppuna ja lomalla itsekin ja nukun niin pitkään kuin nukuttaa. Valvoa saa, mutta sanaakaan ei saa kuulua ja aiheetonta ääntä kuulua silloin kun minä nukun. Tai jos kuuluu, niin herätän aamulla aikaisin. Teinit tietävät sen kyllä.
Kohta se juoksee yötä myöten kylillä, siinähän sitten yrität nukkua itse... Mitään väliä jos kotonaan hiljakseen valvoo, kesälomalla saa nukkua aamulla pitkään.
En mitenkään, saa valvoa jos aamulla ei ole esim. pelejä.
Sanon et nyt toosat kiinni ja nukkumaan, aika simppeliä. Käyn peittelemässä jokaisen. Joskus toki on poikkeuspäiviä, esim. viime yönä poikani 13vsai pelaat niin kauan kuin jaksaa, no valvoi aamuseiskaan ;) Mut poikkeukset on poikkeuksia, yleensä kone menee kiinni 22-23. Jos ei itse sammuta niin aikuinen sammuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mitenkään voi estää! Sellaista se on elämä murkkujen kanssa kun ovat lomalla. Se on vaan kärsittävä, kaikki aikanaan :D Onneksi omat muksut jo aikuisia, nyt saa nukkua rauhassa.
Mitenkä niin ei voi estää? Määrääkö teillä lapsi/nuori, vai mikä on? Kyllä nuoren täytyy totella niin kauan kuin asuu kotona. Meillä meidän säännöt ja aikuinen on aikuinen. Eikä tarkoita sitä, ettei aikuinen neuvottele lapset/nuoren kanssa. Mut kyllä se on aikuinen joka sanoo vikan sanan.
Meillä herätään viimeistään joka aamu yhdeksältä lomalla meni mihin aikaan hyvänsä nukkumaan. Meillä ei myöskään nukuta päikkäreitä joten illalla alkaa silmät lupsua ja eivät jaksa kukkua yötä
Ison homman ovat tehneet koulussa ja kiitettävät numerot, heränneet pitkin talvea puoli seiskalta. Valvokoot nyt lomalla miten tykkäävät ja nukkukoot niin pitkään kun huvittaa. Se on heidän lomansa.
T. 10v, 14v ja 17v lasten äiti
Vierailija kirjoitti:
Kolmen teinin äitinä riittää kun sanon. Jos ei siltä näytä, niin kännykkä lähtee, koska sitä ei tarvitse herätyskellonakaan aamulla. Tämä siis nuorimman kohdalla, joka ei ole kesätöissä.
Muuten en ole mikään nipo näissä asioissa ja ihan taatusti valvon viikonloppuna ja lomalla itsekin ja nukun niin pitkään kuin nukuttaa. Valvoa saa, mutta sanaakaan ei saa kuulua ja aiheetonta ääntä kuulua silloin kun minä nukun. Tai jos kuuluu, niin herätän aamulla aikaisin. Teinit tietävät sen kyllä.
Natsi
Mun puolesta saa valvoa. Niin minäkin olen valvonut. Se on ihanaa.
Meillä tosin aamuvirkku poikaystävä näyttää muuttavan rytmiä radikaalisti 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mitenkään voi estää! Sellaista se on elämä murkkujen kanssa kun ovat lomalla. Se on vaan kärsittävä, kaikki aikanaan :D Onneksi omat muksut jo aikuisia, nyt saa nukkua rauhassa.
Mitenkä niin ei voi estää? Määrääkö teillä lapsi/nuori, vai mikä on? Kyllä nuoren täytyy totella niin kauan kuin asuu kotona. Meillä meidän säännöt ja aikuinen on aikuinen. Eikä tarkoita sitä, ettei aikuinen neuvottele lapset/nuoren kanssa. Mut kyllä se on aikuinen joka sanoo vikan sanan.
Samaa ihmettelin. Ei meilläkään nuoret temppuile ja nenille hypi. Aikuinen on aikuinen ja lapset lapsia, jos säännöt eivät kiinnosta, niin on pari vaihtoehtoa miten toimia, mutta aikuinen on pomo joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä herätään viimeistään joka aamu yhdeksältä lomalla meni mihin aikaan hyvänsä nukkumaan. Meillä ei myöskään nukuta päikkäreitä joten illalla alkaa silmät lupsua ja eivät jaksa kukkua yötä
Missä tämä keskitysleiri sijaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natsi
Miten niin? :) Tiedätkö edes mikä natsi on? Sorry, mutta kommenttisi oli huvittava ja niin ihanan lapsekas, että se hymyilytti heti!
Vierailija kirjoitti:
Auts, otin tänään päikkärit riippumatossa pihalla ja olen aikuinen... Heräsin joskus puoli kymmenen jälkeen myös, joten minulla ei onnistuisi tuollainen kurinpito lapsille, kun itse rikkoisin sääntöjä mennen tullen.
En keksi yhtäkään syytä, miksi lapsi ei saisi lomalla valvoa. Kotona on oltava illalla klo 20 (käytännön sanelema juttu, viimeinen bussi tulee tuohon aikaan), mutta valvoa saa, jos haluaa. Joka tapauksessa lapset on kotona keskenään, kun olen töissä, joten mitä väliä, vaikka nukkuisivat puolillepäivin? Kouluun on herättävä joka tapauksessa klo 5:45 taas syksyllä.
Mitä kamalaa tapahtuu, jos teini saa valvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä keskitysleiri sijaitsee?
Meillä pysyy elämä paremmin kasassa kun kaikki herää ajoissa ja menee nukkumaan ajoissa. Viime kesänä kokeiltiin sitä että kaikki valvoo ja nukkuu tahtiinsa kunhan päivällisellä on paikalla. Lapset valitti väsymystä ja päänsärkyä ja valitti kun aamulla oli kaunis ilma ja illasta satoi kun vihdoin heräsivät. Valitettiin väsymystä kun piti herätä aamulla kun lähdettiin reissuun jne. Koko kesä yhtä valitusta. Tätä ei tapahdu kun on selkeä rytmi.
Valvokoot, kunhan ovat hiljaa kun minä haluan nukkua.
Ja jos koko päivä menee nukkuessa, niin en kuuntele valituksia siitä, miksi ilta tulee niin nopeasti.
Minkä takia teidän nuorenne eivät saisi valvoa? Kyllä minun nuoret saavat valvoa, kunhan muistavat pitää melun aisoissa.
Minusta oli nuorena kesällä juuri se ihaninta, että sai lukea pitkälle aamuyöhön. Monesti oli niin hyvä kirja, ettei malttanut laskea käsistään.
Onneksi vanhempani eivät puuttuneet tähän, vaan sain nauttia yön rauhassa lukemisesta.
Omat nuoret myös valvoivat aikoinaa, mutta nyt kun ovat töissä, niin simahtavat klo 22. 00 eli aikaisemmin kuin minä :)