Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen eronnut ja meillä on yhteishuoltajuus: voinko käydä perheneuvolassa ilman että exälle menee tieto?

Vierailija
10.06.2018 |

Lapsen (8v) kanssa on vähän haasteita. Luulen että reagoi eroon. Ajattelin että perheneuvolasta voisi saada neuvoja. Mutta jos exä saa tietää että olen käynyt siellä, hän alkaa syytellä minua. Minä olin se joka halusi erota, ja nyt mies kaataa kaiken minun niskaan, että minä olen pilannut lapsen elämän. Perheneuvolakäynnistä saisi vain lisää vettä myllyynsä. Meneekö käynneistä tieto exälle, tai voinko pyytää että ei mene?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene tieto, varaa aika vaan. 

Vierailija
2/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapseen liittyvät asiat menee toisenkin vanhemman tietoon ja niinhän se kuuluukin olla. Tietysti jos olisit fiksu, niin juttelisit noista ongelmista ensin exällesi ja kysyisit hänen mielipidettä. Sitten jos ei tulisi hyviä neuvoja niin sopisitte että otat yhteyttä perheneuvolaan. Mutta ilmeisesti et ole fiksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt siellä yksin juttelemassa ja hakemassa apua vanhemmuuteen, tieto ei mene eteenpäin mutta sieltä saatetaan ehdottaa työskentelyn laajentamista myös lapsen kanssa tai yhteistyötä exän kanssa, varaudu siihen.

Vierailija
4/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti lapseen liittyvät asiat menee toisenkin vanhemman tietoon ja niinhän se kuuluukin olla. Tietysti jos olisit fiksu, niin juttelisit noista ongelmista ensin exällesi ja kysyisit hänen mielipidettä. Sitten jos ei tulisi hyviä neuvoja niin sopisitte että otat yhteyttä perheneuvolaan. Mutta ilmeisesti et ole fiksu.

Höpö höpö. Jos hakee tukea omaan vanhemmuuteen ja lapsen ja vanhemman vuorovaikutukseen, niin se ei toiselle vanhemmalle kuulu ellei sitten psykologin kanssa niin sovita, että otetaan vaikka toinenkin vanhempi mukaan. 

Vierailija
5/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaisen ja alkoholistin exän kanssa ei tässä tapauksessa olisi fiksua jutella, mutta kiitos rakentavasta palautteesta. T:alkuperäinen kirjoittaja

Vierailija
6/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaisen ja alkoholistin exän kanssa ei tässä tapauksessa olisi fiksua jutella, mutta kiitos rakentavasta palautteesta. T:alkuperäinen kirjoittaja

Aikaa kulunutta, lisää vielä että exäsi on narsisti.

Vierailija
7/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jps sattuu lapsen oma kantaa katsomaan niin näkyy se siellä.

Vierailija
8/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun kerrot perheneuvolaan niin eiköhän ne pidä exän kaukana lapsesta.

Vierailija
9/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet lapsen nimellä niin tieto menee exälle, jos taas asiakkuus sinun nimelläsi, niin tieto ei mene. Tällaisen neuvon sain perheneuvolassa 10v sitten, kun kävin juttelemassa ja hakemassa tukea eron jälkeisiin vuosiin (exä ei halunnut erota ja hankaloitti kaikkea ero jälkeen + kosti lapsen kautta).

Varaa ensimmäinen aika omalla nimelläsi ja mene ensimmäiselle käynnille ilman lasta + varmista asia.

Vierailija
10/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nähdään tarpeelliseksi aloittaa työskntely niin kyllä siinä vaiheessa ilmoitetaan asiasta myös exällesi jos teillä kerran on yhteishuoltajuus. Molempien vanhempien tuki hoidolle on tarpeen jotta lapsi siitä hyötyisi ja exälläsi on huoltajana oikeus olla perillä lapseen liittyvistä asioista. Hän voi halutessaan vaikka kieltää hoidon jos ei näe sitä tarpeelliseksi. Tosin siinä tapauksessa voidaan lastensuojelun avulla hoito joka tapauksessa aloittaa jos hoitotaho tekee lastensuojeluilmoituksen koska tarpeelliseksi katsottu hoito on vaarassa jäädä toteutumatta. Jos vaan ajattelit itse käydä neuvoja kyselemässä niin siitä ei lapsen tietoihin pitäisi tulla merkintöjä käsittääkseni.

Vierailija
11/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun kerrot perheneuvolaan niin eiköhän ne pidä exän kaukana lapsesta.

Ei voi perheneuvolan työntekijät ohittaa lakia jonka mukaan molempien vanhempien suostumus on oltava jos lapsen kanssa työskentely aloitetaan. Jos olisin ap niin hakisin yksinhuoltajuutta. Miksi tuollaisella exällä on lapsen huoltajuus? Lastensuojelu mukaan kuvioihin jos exä tekee hallaa lapsen hoidolle tai ei muuten vaan osaa/välitä toimia lapsen parasta ajatellen.

Vierailija
12/12 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloituksessa olisi tämä tieto ollut...

Miksi teillä on muuten yhteishuoltajuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi