Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettideittiajan parinvalintapreferenssien selittämisessä tasoteoriasta on paljon hyötyä

Vierailija
09.06.2018 |

Nettideittien yleistyminen on tehnyt todellisuutta tilanteista, joissa lähes jokainen nainen pystyy nopeasti ja tehokkaasti kilpailuttamaan keskenään suuren joukon miehiä deittisovelluksen avulla. Koska kohtaamiset ovat anonyymeja eikä naisella ole merkittävää taustatietoa näistä miehistä, tehdään primäärinen karsinta tason, ts. ulkonäon perusteella. Näin ollen esimerkiksi miesten luonne ei saa painoarvoa parinvalintakriteerinä. Naisten käyttäytymistä tällaisissa tilanteissa voidaan selittää tasoteorian avulla, eli miksi suuresta joukosta miehiä ei valikoidu objektiivisesti ajatellen paras sulhaskandidaatti, vaan se joka on ns. panomiesarvoltaan korkein. Vähän niinkuin taloustieteen käytetyt autot (lemons) teoria, mutta käänteisenä.

Entisaikaan, kun sekä naiset että miehet kohtasivat suunnilleen saman joukon potentiaalisia deittikumppaneita, valintaa ei niinkään tehty pinnallisen tason perusteella, koska realiteetit rajoittivat naisten parinvalinnan mahdollisuuksia. Silloin myös miehen luonne sai valinnassa enemmän painoarvoa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama toimii toisinpäin. Miehet saavat kontaktin suureen joukkoon naisia, joita eivät muuten jokapäiväisessä elämässä tapaa. Tosin parisihteita näistäuodostuu harvoin ja niillä on 26x suurempi mahdollisuus purkautua kuin perinteisesti tavanneiden suhteilla.

Eivätkä saa. Vain sellaiset miehet saavat, jotka saivat helposti naisia jo ennen Tinderiä, eli ehkä 5% miehistä. Tinder on sellaisille loputon aarreaitta.

Juuri näin. Ne jotka eivät muutenkaan saa, eivät saa myöskään Tinderissä. Sen sijaan alfamiehille, jotka saavat muutenkin, Tinder laajentaa metsästysaluetta, moninkertaistaa naisten määrän ja lisää aktien todennäköisyyttä. Tällaiselle miehelle haasteeksi muodostuu kaikkien tapaamisten aikatauluttaminen, kun aikaa on vain rajallinen määrä.

Onko tässä nyt puhe pelkästä irtoseksistä? Koska jos ei, niin olisi kiva tietää mistä ne loput miehet sitten parin löytävät, huomattavasti suurempi osa kuin tuo mainittu 5% miehistä kun on kuitenkin parisuhteessa.

Vierailija
22/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama toimii toisinpäin. Miehet saavat kontaktin suureen joukkoon naisia, joita eivät muuten jokapäiväisessä elämässä tapaa. Tosin parisihteita näistäuodostuu harvoin ja niillä on 26x suurempi mahdollisuus purkautua kuin perinteisesti tavanneiden suhteilla.

Eivätkä saa. Vain sellaiset miehet saavat, jotka saivat helposti naisia jo ennen Tinderiä, eli ehkä 5% miehistä. Tinder on sellaisille loputon aarreaitta.

Juuri näin. Ne jotka eivät muutenkaan saa, eivät saa myöskään Tinderissä. Sen sijaan alfamiehille, jotka saavat muutenkin, Tinder laajentaa metsästysaluetta, moninkertaistaa naisten määrän ja lisää aktien todennäköisyyttä. Tällaiselle miehelle haasteeksi muodostuu kaikkien tapaamisten aikatauluttaminen, kun aikaa on vain rajallinen määrä.

Ahaa keskustelu koskikin taas vain seksiä. Ei kiinnosta joten heippa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Tinderin ilmaisversiota hetken asuinmaassani (ei Suomi), ja kuvattomaan profiiliini sain tunnissa 25+ tykkäystä. Itsellä oli ongelmia tykätä, kun 95% miesten profiileista oli täysin ilman kuvausta, ja Tinder tyrkytti minulle huomattavasti nuorempia(kin) miehiä.

Epäilen, että nämä "tykkääjäni" olivat 1) feikkiprofiileja, 2) (ilmaisen) seksin toivossa, 3) en voi ymmärtää mitä?!

Viikossa sain 2 matchia. Eka yllättäin katosi, hehheh, eikä oikeasti asunut lähimaillakaan. Toka oli joko täys huijari tai täysin sekaisin. Tinderissä kommentoi lähinnä "oh, ok", sähköpostiin tuli ilmeisesti jostain elämäntaito-oppaasta kopioitua ritirimpsua pitkät pötköt. Rohkenin epäillä, ettei ole herran omaa tuotosta, mikä oli hänelle syvä loukkaus ja epäili, etten ole normaali. Siis minä. Haha.

Olen hyvä paljastamaan psykopaatteja ja narsisteja, elämä on opettanut tunnistamaan merkit.

Poistin koko appin ja tuskin enää tulen käyttämään. Ikinä.

Vierailija
24/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa keskustelu koskikin taas vain seksiä. Ei kiinnosta joten heippa.

Aina kun mainitaan tasoteoria kyse on vain seksistä. Ei parisuhdetta voi mitata samoilla kriteereillä.

Vierailija
25/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Tinderiin kannattaa profiiliteksti kirjoittaa. Naiset mätsäävät varsin kitsaasti niitä, joilla ei lue mitään. Sillä on isompi merkitys kuin ulkonäöllä ja tasoteoriassahan miehen ulkonäkö onkin merkitykseltään aika matala.

Eli jos tutkitaan miehiä, jotka saavat paljon matcheja, niin heillä on paremmat profiilitekstit verrattuna miehiin, jotka eivät saa juurikaan matcheja. Epäilen kovasti

Vierailija
26/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan naurattaa aina nää lapselliset hölinät tasoista, alfa, beta yms! Ei niitä ole olemassa, on vain makuasioita herran jestas. Vain jollain pissiksillä ja jonneilla on jotakin taso-ajatteluja, ei normaalilla aikuisella ihmisellä! Minulle naisena joku mies on ulkonäkönsä ja/tai luonteensa puolesta huippumiellyttävä, toiselle naiselle se on yöks. Yrittäkää nyt lapsukaiset uskoa jo. :D

Vierailija
27/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan naurattaa aina nää lapselliset hölinät tasoista, alfa, beta yms! Ei niitä ole olemassa, on vain makuasioita herran jestas. Vain jollain pissiksillä ja jonneilla on jotakin taso-ajatteluja, ei normaalilla aikuisella ihmisellä! Minulle naisena joku mies on ulkonäkönsä ja/tai luonteensa puolesta huippumiellyttävä, toiselle naiselle se on yöks. Yrittäkää nyt lapsukaiset uskoa jo. :D

Miten sitten kuvaisit tilannetta, jossa likimain kaikki uudet naistuttavuudet kiinnostuvat samasta miehestä ja muista kaveriporukan miehistä ei kiinnostu kukaan? 

Vierailija
28/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Tinderiin kannattaa profiiliteksti kirjoittaa. Naiset mätsäävät varsin kitsaasti niitä, joilla ei lue mitään. Sillä on isompi merkitys kuin ulkonäöllä ja tasoteoriassahan miehen ulkonäkö onkin merkitykseltään aika matala.

Eli jos tutkitaan miehiä, jotka saavat paljon matcheja, niin heillä on paremmat profiilitekstit verrattuna miehiin, jotka eivät saa juurikaan matcheja. Epäilen kovasti

Lähde asiaa tutkimaan mutuilun sijaan ja kerro miten kävi.

Vierailija
29/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten kuvaisit tilannetta, jossa likimain kaikki uudet naistuttavuudet kiinnostuvat samasta miehestä ja muista kaveriporukan miehistä ei kiinnostu kukaan? 

Pyörit tyhmien ihmisten joukossa. Ja siinä se tyhmyys aina vaan tiivistyy lisää.

Vierailija
30/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää kertoa tästä kaveriporukasta lisää ja tilanteista joista puhut.

Vierailija
31/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin Tinderin ilmaisversiota hetken asuinmaassani (ei Suomi), ja kuvattomaan profiiliini sain tunnissa 25+ tykkäystä. Itsellä oli ongelmia tykätä, kun 95% miesten profiileista oli täysin ilman kuvausta, ja Tinder tyrkytti minulle huomattavasti nuorempia(kin) miehiä.

Epäilen, että nämä "tykkääjäni" olivat 1) feikkiprofiileja, 2) (ilmaisen) seksin toivossa, 3) en voi ymmärtää mitä?!

Viikossa sain 2 matchia. Eka yllättäin katosi, hehheh, eikä oikeasti asunut lähimaillakaan. Toka oli joko täys huijari tai täysin sekaisin. Tinderissä kommentoi lähinnä "oh, ok", sähköpostiin tuli ilmeisesti jostain elämäntaito-oppaasta kopioitua ritirimpsua pitkät pötköt. Rohkenin epäillä, ettei ole herran omaa tuotosta, mikä oli hänelle syvä loukkaus ja epäili, etten ole normaali. Siis minä. Haha.

Olen hyvä paljastamaan psykopaatteja ja narsisteja, elämä on opettanut tunnistamaan merkit.

Poistin koko appin ja tuskin enää tulen käyttämään. Ikinä.

Selvennän tinderkokemustani sen verran, että omassa profiilissa kerroin, mitä itse haen, ja että ohitan saman tien ilman kuvausta olevat profiilit.

Ihmettelen todella, että minusta "tykänneet" eivät ole lukeneet lyhyttä tekstiäni.

En usko myöskään, että kuvissa ilman paitaa ja/tai lasin ääressä keekoilevat mysteerimiehet olivat etsimässä loppuelämän ihmissuhdetta.

Vierailija
32/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi osaa jutella mukavia, hymyilee, on kohtelias, hauskakin varmaan. Muut on tuppisuina murjottamassa tai tuijottaa vaan tissejä.

eri

Vierailija
33/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei, vaan niin, että jos miehen ulkonäkö ei ole hänen paras avunsa, kannattaa EHDOTTOMASTI satsata profiilitekstiin = hauska, älykäs, karismaattinen jne.