Auttakaa keksimään nimi 1. ja 3. nimen väliin!
Kyselinkin täällä tänään aikaisemmin varmistusta Alva-nimelle, kun pelkäsin että siitä tulisi mieleen arvonlisäverot sun muut. Sain kommenteistanne viimeisen varmistuksen, joten tyttäremme etunimeksi on nyt lyöty lukkoon Alva. :)
Kolmanneksi nimeksi olemme suunnitelleet oikein kunnon prinsessanimiä, koska etunimi on niin neutraali ja usein käytetty myös pojan nimenä. Olemme miettineet tähän mennessä esimerkiksi Charlottaa, Eleonooraa ja Alessiaa jotka ovat niin yliampuvia hienostelunimiä, että jakavat varmasti mielipiteitä...
Tyttären nimeksi siis tulee Alva ----- Charlotta/Eleonoora/jne, ja siihen väliin tarvitsisi tyttömme vielä jonkun nimen.
Jotta nimestä kuitenkin tulisi hyvä kokonaisuus kaikkea, toivoisimme että toinen nimi olisi selkeästi suomalainen, ei-prinsessanimi, eikä liian erikoinen tai harvinainen, sillä Alva on ruotsalainen nimi ja nuo kolmannen nimen vaihtoehdot nyt ovat mitä ovat. Minä itse kuitenkin olen suomalaista sukua, ja haluaisin että sekin näkyisi tyttäremme nimessä. Jotenkin kyseisten nimien väliin on (ainakin meille kahdelle) todella vaikeaa keksiä mitään nimeä joka sopisi, eikä suvussakaan oikein ole mitään siihen sopivaa suomalaista nimeä.
Huh, tulipa romaani. Olen kiitollinen jos autatte!
Kommentit (68)
Miksi väkisin keksiä kolmas nimi. Esim Alva Eleonoora on kiva nimi.
Sen unohdin vielä sanoa, että ainakin tähän mennessä miettimistämme nimistä kaksitavuiset ja 3-5 kirjaimiset nimet ovat sopineet parhaiten!
Ap
Alva Amanda Aurora
Alva Erika Aurelia
Alva Maria Kristiina
Mä ihmettelen myös et miksi pitää olla kolme nimeä?
Roosa, tuntuu jotenkin sopivalta tuohon väliin :) ja riittävän voimakas erottuakseen muista nimistä omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi väkisin keksiä kolmas nimi. Esim Alva Eleonoora on kiva nimi.
Haluaisimme Alvalle kolme nimeä koska meidän perheessämme minulla, miehelläni ja Alvan isosiskollakin on. Kuitenkin, jos tuntuu ettei sopivaa nimeä löydy niin emme sitten yritä väkisin siihen mitään tunkea. :)
Ap
Alva Mia Mariela
Alva Sofia Charlotta
Alva Eva Adelia
Alva Emma Eleonora
Alva Lilian Maria
Alva Eva Alexandra
Alva Maria Madeleine
Alva Mea Madeleine
Alva Sofia Kristina
Alva Maria Felicia
Alva Lilja Josefina
Alva Lilja Marleena
Alva Emma Aurora
Alva Emma Aurelia
Alva Emma Alexandra
Alva Emma Isabella
Alva Ella Alessia
Alva Isla Eleonoora
Alva Aino Alessia
Alva Siiri Charlotta
Alva Elsa Alessia
Alva Roosa Charlotta
Alva Anna Alessia
Laitoin koko nimi vaihtoehtoja, kun helpompi vertailla noin.
Alva Maria Alexandra on hyvä nimi. Tai sitten toinen vaihtoehto Alva Sofia Alexandra
Alva Eleanoora (Alva, Elea ja Noora)
Alva Elisabet (Alva, Elisa, Lisa ja Beth)
Ei tarvitse noiden kanssa sitä kolmatta ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Inkeri
Tää tuli mullakin heti ensimmäisenä mieleen! Ihana Alva Inkeri Eleonoora
Mia