Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on alkanut ärsyttämään miehen siskon lusmuilu yhteisellä mökillä

Vierailija
09.06.2018 |

Ja asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, kun mökki ei ole minun, vaan mieheni ja hänen siskonsa yhteinen. Ärsyttää, mutta ajattelin pitää pääni kiinni, ettei tule riitaa.
Me ollaan mökillä vuoden ympäri mahdollisuuksien mukaan. Ollaan laitettu paljon rahaa ja aikaa remontteihin, pihanhoitoon ja ylläpitoon. Miehen sisko käy ehkä 2-5 kertaa vuodessa mökillä. Hän ei osallistu rahallisesti mihinkään (paitsi oman kiinteistöveronsa maksaa, oletan) mieheni hoitaa sähköt, remontit, hankinnat yms. Vtuttaa prkele kun ei edes jälkiään voi siivota 😡 ei oo kivaa aloittaa mökkeilyä pesemällä ja puunaamalla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä elelet siellä kuin omassas koko vuoden ja valitat parista murusesta lattialla silloin tällöin?

Vierailija
2/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi maksaa vuokraa siskolleen koska käyttää hänen omaisuuttaan suurimman osan vuodesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeri on ilmeisesti perheen prinsessa.

Mies ei saa suutaan auki, vaan passaa prinsessaa kuuliaisesti?

Vierailija
4/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä elelet siellä kuin omassas koko vuoden ja valitat parista murusesta lattialla silloin tällöin?

Niin, jotenkin vaikeaa kuvitella, että joku on niin sotkuinen, että tarvitsee pestä kaikki paikat sen jälkeen...

Vierailija
5/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän lopetat välittömästi puunauksen ja rahoittamisen, jos koet että mökki kuuluu miehellesi, eikä teille yhteisesti.

Olen tosissani. Mitä tapahtuisi mökkiin sijoittamallesi panostukselle eron sattuessa?

Jos teillä on mökin poissulkeva avioehto, sinä et saa mitään.

Jos taas sijoitat voimavarojasi - ja varojasi - mökkiin, hoitakaa mökin omistus sellaiseksi, että siitä osuus kuuluu sulle. Muutenhan sä olet siellä ilmaista työvoimaa.

Vierailija
6/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ostaa kälyn ulos mökistä?

Eihän tuossa järjestelyssä ole mitään järkeä.

Ymmärrän ja tiedän kokemuksesta, että tuollaiseen systeemiin päädytään ikään kuin vahingossa. Mutta siinä vaiheessa jos mökki maineen päätetään myydä, huomaat kälyn omistavan puolet tiluksista, jonka arvoa sinä ja miehesi olette kasvattaneet.

Ota asia puheeksi miehesi kanssa nyt heti, ennen kuin olet niin suutuksissasi ja kyllästynyt, että siitä tulee megaiso riita.

Vierailija
7/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi pitäisi maksaa vuokraa siskolleen koska käyttää hänen omaisuuttaan suurimman osan vuodesta.

Siskon kälyn pitäisi maksaa puolet kaikesta, mikä nostaa hänen omaisuutensa arvoa.

Vierailija
8/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, te olette vuoden ympäri ja sisko käy pari kertaa. Eihän tuossa voi olettaakaan että hän laittaisi ja rahaa ja vaivaa samalla tavalla.

Vierailija
9/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskon kälyn pitäisi maksaa puolet kaikesta, mikä nostaa hänen omaisuutensa arvoa.

Eköhän tuo vuokra ja omaisuuden kartuttaminen mene päikseen. ohis

Vierailija
10/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vain ole minun kälyni? Arvaa vituttaako kun te olette siellä aina juhannukset kaikki ja kesän parhaat viikot ja mulle jää jotkut jämäpäivät, vaikka omistan puolet? Ikinä ette kysy remonteista vaan maalaatte ja laitatte oman makunne mukaan. 

Vierailija
11/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän lopetat välittömästi puunauksen ja rahoittamisen, jos koet että mökki kuuluu miehellesi, eikä teille yhteisesti.

Olen tosissani. Mitä tapahtuisi mökkiin sijoittamallesi panostukselle eron sattuessa?

Jos teillä on mökin poissulkeva avioehto, sinä et saa mitään.

Jos taas sijoitat voimavarojasi - ja varojasi - mökkiin, hoitakaa mökin omistus sellaiseksi, että siitä osuus kuuluu sulle. Muutenhan sä olet siellä ilmaista työvoimaa.

Kai sitä jotain vastinetta kuuluu antaa ilmaiselle oleskelullekin? 

Vierailija
12/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että te käytätte mökkiä 95 % mutta silti siskon pitäisi hoitaa ylläpidosta puolet? Ei kuulosta ihan reilulta.

Vierailija
13/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet vain ole minun kälyni? Arvaa vituttaako kun te olette siellä aina juhannukset kaikki ja kesän parhaat viikot ja mulle jää jotkut jämäpäivät, vaikka omistan puolet? Ikinä ette kysy remonteista vaan maalaatte ja laitatte oman makunne mukaan. 

Joo näissä on aina kaksi puolta. Yhteismökillä pitäisi kaikesta sopia yhdessä. Älkää laittako ja puuhatko kysymättä siskolta. Miten olette päätynyt siihen, että te olette siellä aina ja sisko pari kertaa vuodessa? Oletan että ainakin annatte siskolla mahdollisuuden olla mökillä puolet ajasta ja olette poissa kun sisko tulee. Juhannuksen ym juhlapäivät tietysti joka toinen vuosi.

Vierailija
14/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten voi olla mahdollista, ettei asioista ole sovittu kun yhteisomistus on alkanut?

Nyt äkkiä puhumaan avoimesti miehen kanssa ja sen jälkeen kälyn. Te ylläpidätte nyt hänen omaisuutensa arvoa. Älkää odottako, että välit tulehtuvat - silloin ette enää saa asioita sovituksi.

Pään kiinni pitäminen ja vitutuksen nieleminen on mielestäni huonoin vaihtoehto.

Vierailija
15/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, jos mistään ei ole sovittu etukäteen. En minä maksaisi siitä, että toinen haluaa maalauttaa mökin joka vuosi.

Vierailija
16/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se sisko voi siellä olla tai edes suunnitella sinne mitään, jos te olette siellä kaiken aikaa. Huoh.

Vierailija
17/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli jo ketju?

Se oli se sisko tekemä ketju, kuinka maksaa suurimman osan kuluista, mutta veljen vaimo on alkanut nalkuttaa, kun ei tee töitä.

Vierailija
18/21 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, jos mistään ei ole sovittu etukäteen. En minä maksaisi siitä, että toinen haluaa maalauttaa mökin joka vuosi.

Ei vuotavaa mökkiä kannata maalata. Se pitää ensin korjata ja vasta sitten maalata.

Vierailija
19/21 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mulla oli erittäin vahva aavistus tämän ketjun etenemisestä.

Sisko saa olla mökillään juuri niin paljon kuin haluaa. Hän vaan viettää esimerkiksi lomansa usein ulkomailla ja kaupungissa. Miehellä ja hänen siskollaan on iso ikäero, mikä selittää paljon. Jo lapsesta saakka sisko on viihtynyt paremmin muualla kuin mökillä ja minun mieheni taas on lapsesta saakka ollut kaikki kesät ja vapaa-aikansa mökillä. Välit eivät ole riitaisat (huolimatta siitä, että minua ärsyttää siivota toisten jälkiä), vaan aina näin kesän alussa sisko ilmoittaa milloin haluaa esimerkiksi mennä mökille kavereidensa kanssa, aina nämä ajat on meille sopineet. Ja uskokaa tai älkää, iso kaveriporukka saa viikonlopussa melko ison sotkun aikaan. Juhannuksena ollaan mökillä isolla sukulaisporukalla hyvässä sovussa, kuten heidän perheellään on aina ollut tapana. Mukana on appivanhemmat, heidän perhetuttujaan, meidän perhe, sisko ja hänen miehensä ja tänä vuonna taitaa tulla ensimmäistä kertaa myös tämän uuden miehen perhekin. Mökki on iso ja siihen kuuluu monta rakennusta, joten sen takia nämä isommatkin tapahtumat onnistuu. Meillä kaikilla on niin sanotusti omat nukkumamökit, mutta esimerkiksi lapset nukkuvat tänä juhannuksena teltassa, kun vieraita tulee enemmän.

Kyse oli aloituksessani siitä, että on ärsyttävää siivota jonkun toisen sotkuja. No mutta se siitä, oikein aurinkoista viikkoa kaikille. Aamen 😇

Vierailija
20/21 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sovittu yhdessä, miten mökillä toimitaan ja mihinkä kuntoon se jätetään lähtiessä?

Jos on, siitä voi muistuttaa.

Jos ei, jätä itse sotkuiseen kuntoon joskus lähtiessä.

Remonteistakin kannattaa yhdessä puhua ja sopia. En omista yhteistä mökkiä kenenkään kanssa, enkä edes omaa. Mutta jos omistaisin ja keskustelematta toinen osapuoli vain omatoimisesti remontoisi, en katsoisi olevani vastuussa kustannuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan