Mahatauti ja töistä pois
Tämä on nyt tyhmä viesti mutta opakko päästä avautumaan. Olen siis nuori nainen, töissä kaupan lihatiskillä. Minulla olisi tänään ollut iltapäivästä töitä iltaan. Voin aamulla huonosti mutta luulin jaksavani, kunnes alkoi järkyttävä mahatauti :(
Tämä oli jo siis todella lähellä työvuoron alkua. Soitin siis pomolle että en nyt pääse töihin ja sain kuulla kunniani kun ilmoitin niin myöhään. Ymmärrän toki täysin, pomo ei ole lainkaan tässä väärässä... nyt makaan sitten kotona vessan lattialla ja kirjoitan tätä tänne ihan kyyneleet kurkussa.
Halusinpa vaan avata pahaa oloa... toivon että pomolla ei jää koko työsuhteen ajaksi paska maku suuhun. Olisi pitänyt tajuta ilmoittaa heti aamulla. Tuntuu ihan paskalta ja olen vielä koeajalla niin työsuhteen purku varmaan edessä :(
Kommentit (17)
Kiitos tsempistä, tarvitsin sitä :) tosiaan eka "kunnon" työpaikka ja en tajunnut et olisi pitänyt "varmuuden vuoksi" ilmoittaa aikaisemmin. En onneksi sairastu usein niin ei toivottavasti käy uudestaan näin.
-AP
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti ei koeaikapurku! kyllähän se vatsatauti yleensä iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta; hetkessä huono olo ja tavaraa tulee molemmista päistä. Olisiko ollut parempi jos olisit sairastunut töissä ja pahimmillaan levittänyt taudin lihoissa kymmenille asiakkaille. Tsemppiä ja jaksamista. Jos saat moisen johdosta potkut, niin täytyy sanoa että ei ollut työpaikka sen väärti.
Aloittajalla se ei iskenyt kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan huono olo oli jo aamulla. Tuollaisella alalla ei vaan voi tunnustella mihin suhtaan olo lähtee kehittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti ei koeaikapurku! kyllähän se vatsatauti yleensä iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta; hetkessä huono olo ja tavaraa tulee molemmista päistä. Olisiko ollut parempi jos olisit sairastunut töissä ja pahimmillaan levittänyt taudin lihoissa kymmenille asiakkaille. Tsemppiä ja jaksamista. Jos saat moisen johdosta potkut, niin täytyy sanoa että ei ollut työpaikka sen väärti.
Aloittajalla se ei iskenyt kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan huono olo oli jo aamulla. Tuollaisella alalla ei vaan voi tunnustella mihin suhtaan olo lähtee kehittymään.
Tämä on totta ja nyt tiedän että tein ihan päin vittuja. Jos tällainen tulee uudestaan niin en varmasti tee samaa virhettä. Toivon että pomo sai jonkun kuitenkin paikalle...
-AP
Sitten kun pääset takaisin töihin, niin kysy esimieheltä, miten sinun olisi pitänyt menetellä, kun vähän ennen töihin lähtöä aloit oksentaa ja ripuloida. Vatsatauti alkaa hetkessä ja se pitää esimiehenkin ymmärtää. Olisithan sinä voinut töihin mennessäkin joutua kolariin tai kompastua pahasti työpaikan kynnyksellä etkä silloinkaan olisi voinut ilmoittaa mistään aikaisemmin.
No joo, sulla oli oireita aamulla, so what. Ei niistä tarvitse sanoa. Itselläkin on saattanut joskus olla outo olo, mutta ei ole tullut kuitenkaan mitään. Sanot tosiaan että tauti alkoi juuri ennen kuin lähdit töihin, parempi niin kuin työpaikalla, elintarvikkeiden keskellä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun pääset takaisin töihin, niin kysy esimieheltä, miten sinun olisi pitänyt menetellä, kun vähän ennen töihin lähtöä aloit oksentaa ja ripuloida. Vatsatauti alkaa hetkessä ja se pitää esimiehenkin ymmärtää. Olisithan sinä voinut töihin mennessäkin joutua kolariin tai kompastua pahasti työpaikan kynnyksellä etkä silloinkaan olisi voinut ilmoittaa mistään aikaisemmin.
Kiitos, teen näin. Aion myös pahoitella aiheuttamaani ongelmaa... Hän sanoi minulle kyllä puhelimessa että jos voin pahoin jo aamulla (en siis oksentanut/ripuloinut vielä silloin, mutta ällöttävä olo oli jo silloin läsnä) minun olisi pitänyt heti soittaa.
-AP
Mahatautinen idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, teen näin. Aion myös pahoitella aiheuttamaani ongelmaa... Hän sanoi minulle kyllä puhelimessa että jos voin pahoin jo aamulla (en siis oksentanut/ripuloinut vielä silloin, mutta ällöttävä olo oli jo silloin läsnä) minun olisi pitänyt heti soittaa.
-AP
Mitä enemmän selittelet sitä syvempää kuopppaa kaivat itsellesi. Joten menet ihan normaalisti töihin sen enempää selittelemättä.
Vierailija kirjoitti:
No joo, sulla oli oireita aamulla, so what. Ei niistä tarvitse sanoa. Itselläkin on saattanut joskus olla outo olo, mutta ei ole tullut kuitenkaan mitään. Sanot tosiaan että tauti alkoi juuri ennen kuin lähdit töihin, parempi niin kuin työpaikalla, elintarvikkeiden keskellä. Tsemppiä!
Kiitos... olisi tosiaan pitänyt jättää mainitsematta se aamuinen huono-olo mutta eipä sitä saa takaisin.
-AP
Huono olo ja pahoinvointi aamulla on myös monella ensimmäinen oire raskaudesta. Kysy siltä esimieheltä sekin, että jos oletkin raskaana ja sinua kuvottaa ensimmäiset kuukaudet, niin joudutko sittenkin olemaan pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-APMitä enemmän selittelet sitä syvempää kuopppaa kaivat itsellesi. Joten menet ihan normaalisti töihin sen enempää selittelemättä.
Minulle ainakin tulisi mieleen mitä tuolla ihmisellä on salattavaa, kun asiota vielä jälkikäteenkin vatvoo.
Vierailija kirjoitti:
Huono olo ja pahoinvointi aamulla on myös monella ensimmäinen oire raskaudesta. Kysy siltä esimieheltä sekin, että jos oletkin raskaana ja sinua kuvottaa ensimmäiset kuukaudet, niin joudutko sittenkin olemaan pois töistä.
No, just...
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan vihjaa siihen suntaankaan, että voisit raskautua. Koeajan jälkeen vasta voi edes vitsailla aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Lapselliseksi kannattaakin heitäytyä, jos haluaa varmistaa koeaikapurun.
Selvä, teen niinkuin neuvotaan ja menen töihin normaalisti kun paranen tästä :) tein virheen ja sen kanssa pitää nyt vaan elää. Kiitos kaikille tsempistä... menen nyt ja yritän nukkua sen minkä tältä allötykseltä saa rauhaa.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ja nyt tiedän että tein ihan päin vittuja. Jos tällainen tulee uudestaan niin en varmasti tee samaa virhettä. Toivon että pomo sai jonkun kuitenkin paikalle...
-AP
Ei sitä aina ehdi mitään varoitella etukäteen. Minulla on useasti ollut huono olo aamulla, joka mennyt itsekseen ohi piankin. Ja joskus olen mennyt töihin ja huomannut tunnin jälkeen, että ripulia alkaa lentää. Ei sille mahda mitään. Kerro pomollesi suoraan kuinka kohdallasi kävi. Kyllä se fiksuna ihmisenä ymmärtää sitten :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli nyt kommenttii vastaukseen nro 3. Ei jokainen kuvottava olo tarkoita sitä, että pitää samoin tein jäädä kotiin.