Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks 163cm naiset kuvittelee olevansa pieniä?

Vierailija
08.06.2018 |

Ja lyhyitä... ihan normipituus. Lyhyt on joku alle 152cm.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 176 cm pitkä nainen ja äitini on juuri tuon 163 cm pitkä. Minun silmiin äiti näyttää pieneltä.

Vierailija
2/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 176 cm pitkä nainen ja äitini on juuri tuon 163 cm pitkä. Minun silmiin äiti näyttää pieneltä.

Yleisesti ottaen ei ne silti pieniä ole. Oon itse 168cm ja mun ystävä 163cm eli meillä vaan 5cm pituuseroa, mutta aina se jaksaa sitä samaa ”voi kun mä oon niin pieni ja lyhyt!!”...just joo. En ite huomaa mitään eroa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pieneltä tuntuu, etenkin kun on hoikkakin - suurin osa vaikuttaa pidemmiltä, etenkin nuoremmat...

- liki kaikki miehet vaikuttavat jo hujopeilta, vaikka mittaa olisi alle 2 m...

Vierailija
4/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen ei ne silti pieniä ole. Oon itse 168cm ja mun ystävä 163cm eli meillä vaan 5cm pituuseroa, mutta aina se jaksaa sitä samaa ”voi kun mä oon niin pieni ja lyhyt!!”...just joo. En ite huomaa mitään eroa.

Ap

Viisi senttiä on jo näkyvä ero - ja esim. lyhyys haittaa vaikkapa housujen ostoa, kun lahkeet monesti liian pitkiä jne.

- kaupassa ei ylety kaikkiin tuotteisiin jne.

Muut, ne pidemmät - sanovat pieneksi...

Vierailija
5/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Viisi senttiä on jo näkyvä ero - ja esim. lyhyys haittaa vaikkapa housujen ostoa, kun lahkeet monesti liian pitkiä jne.

- kaupassa ei ylety kaikkiin tuotteisiin jne.

Muut, ne pidemmät - sanovat pieneksi...

5cm on näkyvä ero ehkä peniksessä.

Vierailija
6/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan 163 cm alle keskipituuden

Vierailija
7/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne.

Olen 160cm nainen. Näistä mitoista katsottuna enemmän kuin usein tunnen olevani pieni (vaikka en sitä mitenkään korostakaan).

Vierailija
8/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisnaisten keskipituus on 163 cm. Maailmalla suurimmassa osassa maita keskipituus on alle 163 cm.

Vierailija
9/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan alle 163 enkä koe olevani mitenkään lyhyt. Saan silti kuulla olevani lyhyt ja pieni kavereilta ja miesystävältä.

Vierailija
10/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi verrata vain naisiin eikä koko populaatioon? 163cm Suomessa elävälle naiselle aika moni vastaantuleva henkilö on pidempi 

Vierailija
11/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi verrata vain naisiin eikä koko populaatioon? 163cm Suomessa elävälle naiselle aika moni vastaantuleva henkilö on pidempi 

Tarkoitatko, että 165 senttinen mies voi väittää olevansa pitkä, kun on pidempi kuin naisten enemmistö? Tai 171 senttinen mies, kun on pidempi kuin keskimääräinen suomalainen? 😂

Vierailija
12/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, no sehän on ihan mihin vertaa ! Olen 161 cm ja kyllä tuntuu lyhyeltä kavereiden kanssa jotka ovat n.170 - 190 cm:D  Kun taas jonkun 150 cm vieres, olen jättiläinen! 

Vierailija
13/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnaisten keskipituus on 163 cm. Maailmalla suurimmassa osassa maita keskipituus on alle 163 cm.

No joo. Yli 30-vuotiaiden naisten keskipituus on tuo, mutta 30-50-vuotiaiden naisten keskipituus on enemmän, 20-vuotiaista nyt puhumattakaan. Mutta koska mummeleiden keskipituus on muutaman sentin yli puolitoista metriä, vetää se 30+ ikäisten naisten keskiarvoa reilusti alaspäin. Aika harva nuori tai keski-ikäinen nainen kuitenkaan vertaa pituuttaan 80-vuotiaisiin naisiin, vaan omaan ikäluokkaansa tietenkin.

Vierailija
14/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

163 ei ole keskipitkä vaan sen alle. Tietysti syntymävuosi vaikuttaa. Vuonna -71 tai sitä ennen syntyneet ovat tilastollisesti lyhyempiä kuin myöhemmin syntyneet. Alla lainaus wikipediasta:

"Vuonna 2011 julkaistujen uusien kasvukäyrien mukaan suomalaisten nuorten miesten keskipituus on nykyisin 180,7 senttimetriä ja nuorten naisten keskipituus 167,5 senttimetriä"

Vierailija
15/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se keskipituus taitaa olla jo 167 cm, koska nuoremmat naiset ovat pitempiä kuin äitinsä.

Minä olen 162 cm ja mieheni, 179 cm, jaksaa aina valittaa että olen liian lyhyt. Minua ei voi kuulemma edes halata ilman että tulee selkä kipeäksi.

Vierailija
16/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai kaverisi ole se, joka aina kertoo palstalla miten pieni se on ;)

Sinkkumies

Vierailija
17/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on lihavia. Silloin näyttää lyhyemmältä.

Vierailija
18/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mä olen 158 cm enkä osaa pitää itseäni erityisen pienenä. Muut kyllä pitää. :D 

Silloin kyllä kun olen liikkeellä samassa porukassa kahden 198 cm kaverin kanssa, tulee pieni olo.

Vierailija
19/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se keskipituus taitaa olla jo 167 cm, koska nuoremmat naiset ovat pitempiä kuin äitinsä.

Minä olen 162 cm ja mieheni, 179 cm, jaksaa aina valittaa että olen liian lyhyt. Minua ei voi kuulemma edes halata ilman että tulee selkä kipeäksi.

”selkä kipeeks” onks sun miehes joku plösö vai? Oon 168cm ja mieheni 195cm ja ei kyllä oo ikinä valitellu! Eikä toikaan ees oo mikään tuntuva pituusero nii entä toi teiän alle 20cm... eihän sen pitäis tuntuu missään.

Vierailija
20/37 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”selkä kipeeks” onks sun miehes joku plösö vai? Oon 168cm ja mieheni 195cm ja ei kyllä oo ikinä valitellu! Eikä toikaan ees oo mikään tuntuva pituusero nii entä toi teiän alle 20cm... eihän sen pitäis tuntuu missään.

Eipä tietenkään. Sängyssäkin on hankala suudella lyhyttä naista, kun on sen sisällä, kun on pidempi.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi