Miks 163cm naiset kuvittelee olevansa pieniä?
Ja lyhyitä... ihan normipituus. Lyhyt on joku alle 152cm.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Parikymmpinen tytär on 162cm ja 48kg niin kyllä oikeasti on pieni ystäviinsä verrattuna.
Valmentaa tuollaisia esiteinin ikäisiä tyttöjä ja suurin osa on jo 11-12v. isompia.
Itse olen 160cm ja mies ja teinipoika molemmat 185cm muistaa kertoa monta kertaa viikossa että voi kun sä äiti olet pieni ;)
Miten sä olet mies ja äiti?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymmpinen tytär on 162cm ja 48kg niin kyllä oikeasti on pieni ystäviinsä verrattuna.
Valmentaa tuollaisia esiteinin ikäisiä tyttöjä ja suurin osa on jo 11-12v. isompia.
Itse olen 160cm ja mies ja teinipoika molemmat 185cm muistaa kertoa monta kertaa viikossa että voi kun sä äiti olet pieni ;)
Miten sä olet mies ja äiti?
Sinkkumies
On se myös teinipoika
Sinkkunainen
Sinkkumieshän on niiin vitsikäs. No osa ymmärtää mitä lukee ja osa ei.
Hei sinkkumies nythän sä sait sinkkunaisen kaveriksi! Kunnon pano auttaa kaikkeen. Niin ei tarvitse pilkku viilata elämän puutteessa.
Taas tämä sama aloitus. Ap:lla on kyllä jokin kateusaika meneillään.
Hujoppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi verrata vain naisiin eikä koko populaatioon? 163cm Suomessa elävälle naiselle aika moni vastaantuleva henkilö on pidempi
Tarkoitatko, että 165 senttinen mies voi väittää olevansa pitkä, kun on pidempi kuin naisten enemmistö? Tai 171 senttinen mies, kun on pidempi kuin keskimääräinen suomalainen? 😂
Eikö suomalaisten keskipituus ole jotain 170cm, joten 171cm tuskin voi sanoa pitkäksi? Väkijoukossa kulkiessaan 171cm pitkä henkilö kokee itsensä varmaan aika keskimittaiseksi
Tässä pituudessa tulee silloin tällöin tilanteita, jotka vaikuttaa arkeen. Esim kaikissa autoissa ei pysty saamaan optimaalista ajoasentoa, osassa pystyy. Moottoripyörää valitessa tämä vaikutti paljon. Ja esimerkiksi korttia ajaessa ajokoulu vuokrasi pyörää muualta, koska en olisi voinut ajaa sillä joka heillä oli. Työfysioterapeutti suositteli valitsemaan työtuolin tietystä mallistosta. Keittiössä ergonomia toimii paremmin 183cm miehelleni kuin mulle, joka olen tasan 163cm.
En tiedä olisiko mikään näistä asioista täysin eritavalla, jos olisin 5cm pidempi. Mutta näistä tilanteista voi syntyä se mielikuva, että olen pieni ja lyhyt.
Positiivisena vastakohtana edellä mainituille asioille myös se, että tässä pituudessa hoikka, mutta naisen muodot omaava nainen näyttää täyttävän sen miehille mieluisan "taskuvenus" määritelmän. Minua sellaiseksi sanottu usein, lähempänä 170cm ystäviäni ei. En tiedä missä se pituusraja tarkalleen menee...
Kuten tässä on todettu, 163 ja sitä lyhyempi on alle naisten keskipituuden. Eli tilastojenkin mukaan lyhyt.
Olen 163 cm ja välillä varsinkin nyt kesäaikaan matalien kenkien kanssa tunnen itseni lyhyeksi. Esim. ruuhka-aikaan ihmismassojen keskellä, huomaan olevani aikuisväestöstä sieltä lyhyemmästä päästä. Samoin esim. parikymppiset ja sitä alle, tuntuvat olevan keskimäärin pidempiä kuin oma ikäluokkani (30v) näiden nuorempien seurassa on myös aika tappi olo.
Muuten en kuitenkaan ole juurikaan tuntenut itseäni lyhyeksi, enemmänkin keskipitkäksi.
Minä olen 160 cm pitkä enkä normaalisti koe olevani lyhyt tai pieni. Äiti ja suku oli samaa mittaa, samoin kaverit. Sitten menen ihan vaan johonkin kassajonoon ja johan tulee suorastaan alimittainen ja keskeneräiseksi jäänyt olo siinä "normaalien" välissä.
Mutta sitten yksissä bileissä oli nainen, joka oli korot jalassa minun mittaiseni. Kun hän riisui kengät ja kulki vierelläni, tunsin itseni isoksi ja pitkäksi möhkäleeksi. Olipa erikoinen tunne. Kyllä pituudessa jo viitisen senttiä tekee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuten tässä on todettu, 163 ja sitä lyhyempi on alle naisten keskipituuden. Eli tilastojenkin mukaan lyhyt.
Riippuu toki lyhyyden määritelmästäkin. Onko sentin alle keskipituuden "lyhyt"? Onko sentin yli keskipituuden "pitkä"?
No hei, itse oon 13w tyrtö, ja oon pitkö 168cm, mutsi lyhyt vain 165cm, ja siä tosi pitkä 190 cm.
Mä olen 179 ja nainen 162, oikein hyvä pituusero...mä olen sentään jossain edellä :D
Naisilta puuttuu lähes täysin suhteellisuudentaju. Naisten maailma on sellainen miltä se heille näyttää, eikä sellainen mitä kerätty data sanoo. Ovat hyviä opettelemaan kyllä asioita ulkoa, mutta tuo ulkoaopetellun sisäistäminen ja tuominen käytäntöön tuntuu olevan mahdottomuus.
Olen 163 cm enkä ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään pienenä, koska en ole ruumiinrakenteeltani lainkaan siro. Olen ihan sopivan pituinen, painoa voisi toki olla vähemmän. Jos en yletä ylähyllylle tai kaupan kylmäaltaan perimmäiseen nurkkaan, kotona pyydän miestä auttamaan tai otan jakkaran, kaupassa saatan pyytää myyjältä apua (vaikka se onkin vähän noloa).
Pidän lyhyenä naisena alle 160-senttisiä.
Minä 162 cm olin 19-vuotiaana vähän aikaa koulunkäyntiavustajana ala-asteella kuudesluokkalaisille. Koko porukka 11-12 -vuotiaita oli minua jo reilusti pidempiä, oli vaikea mieltää heitä niin nuoriksi edes. Itse olin tuon ikäisenä jotain 140 cm.