Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaisit / tulkitsisit ystävänä pitämäsi ihmisen tällaiset sanat?

Vierailija
08.06.2018 |

Olemme aikuisia (päälle 30v) naisia, tunteneet opiskeluajoista asti ja aktiivisesti olemme olleet tekemisissä viimeiset 6 vuotta. Olen ajatellut, että olemme läheiset ja vähintäänkin ystäviä keskenämme. Keskustelemme hyvinkin henkilökohtaisista asioista, elämään ja perheisiin (lapsiin, puolisoihin, sukulaisiin) liittyen. Olen kokenut, että jaan hänen kanssaan asioita, joista puhun vain lähimpien ystävieni kanssa. Hän puolestaan kertoo asioista, jotka olen mieltänyt hyvin yksityisiksi. Sitten tämä tulkinnanvarainen, outo kommentti..

Ystävälläni on tapana määritellä ihmiset heistä puhuessaan tyyliin; "paras ystäväni" / "lapsuuden tärkeä ystävä" / "opiskelukaveri" / "hyvä ystäväni" jne. Joillakin on sellainen tapa ja itse ajattelen sen olevan opittua tai jonkinlainen totuttu tapa, kun henkilö alkaa puhua elämässään olevista ihmisistä. Viimeksi tavatessamme keskustelimme eräästä harrastuksesta ja hän totesi kertoneensa työkaverilleen, joka harkitsee aloittamista, että "yksi tuttavani" (eli minä) harrastan sitä. "Yksi tuttavani"...? Tämä olisi aivan ok jos en tietäisi miten ko. ystäväni määrittelee kaverit/ystävät/parhaat ystävät heistä puhuessaan. Olenko minä siis hänelle vain tuttu? En edes "yksi kaveri", vain tuttu..

Kieltämättä jäi vaivaamaan nuo sanat. Miten te tällaisen ottaisitte? Vai jäittäisittekö omaan arvoonsa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan se ja sama. Ihmettelen, miten jaksat vaivata päätäsi tuollaisella.

Vierailija
2/2 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan se ja sama. Ihmettelen, miten jaksat vaivata päätäsi tuollaisella.

Ok :)

Varmaan sen takia "jaksan vaivata päätäni" tai ts. asia vaivaa minua, kun olen aina jäänyt tärkeiden ihmisten silmissä jotenkin syrjään. Ei ole oikein koskaan ollut ystäviä, eikä kukaan ole pitänyt minun puoliani. Varmaan ihan tyhmää miettiä tällaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän