Olenko itsekäs kun en jaksa ottaa siskon koululaista hoitoon kesälomalla?
Sisko ja miehensä haluaa olla yhtä aikaa lomalla heinäkuun että pääsee reissaamaan koko perheellä. Minulla on lomaa nyt kesäkuu ja sisko pyytää että ottaisin lapsen (8 v.) viikoksi tai kahdeksi luokseni päiviksi. Pikkusisarus heillä on päivähoidossa. Minä en jaksaisi ottaa. Haluaisin nukkua aamulla pitkään, olla hiljaisuudessa oman lapsen päiväunien ajan, katsella leffoja, kulkea kaupungilla, syödä ulkona jne. omien aikataulujen ja fiilisten mukaan. Oma kolmivuotias kulkee mukana rattaissa mutta 8-veelle täytyisi keksiä kokoajan tekemistä ja viihdyttää päivät. Olenko itsekäs kun en halua antaa neljän viikon lomasta viikkoa tai kahta siskon tytölle vaan haluan käyttää koko lomani latautumiseen?
Kommentit (25)
Miksi he eivät halua tyttöä mukaan? Tuntee raasu varmasti itsensä rakastetuksi kun vanhemmat hylkää.
Itse ovat ongelmansa järjestäneet lomailemalla yhtä aikaa. Ei ole sun velvollisuus nähdä vaivaa heidän valintansa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No olet, et anna mahdollisuutta omalle lapsellesi luoda läheistä suhdetta serkkunsa. Ajattelepa oman lapsesi kannalta: 3-vuotiaalle kouluikäinen serkku on aivan idoli. Yhteinen puuhailu lähentää serkuksia eikä 8-vuotiaalle niin mitään ihmeellistä puuhaa tarvi keksiä. Pistä 8-vuotis lukemaan kirjoja lapsellesi niin saat omaa aikaa!
Ja mietipä, kun oma lapsesi on 10 v, niin serkkutyttö on 15v ja voi tulla pitämään koululaiselle seuraa, kun vanhemmat ovat töissä. Apu toimii ihan molempiin suuntiin. En ymmärrä nykyperheitä, joissa ei olla valmiita auttamaan edes omia sisaruksia.
Ei se 15-vuotias välttämättä lähde lapsenvahdiksi vain sillä, että hänet on tungettu viikoiksi jonnekin hoitoon. Kyllä se hoitovastuu on sitten sillä teinin äidillä tai isällä.
Missä oli sanottu, että tämä 8-vuotias ei pääse mukaan perheen yhteiselle lomamatkalle heinäkuussa? Jutussa oli kyse kesäkuun jutuista.
Voisiko sellaista miettiä, että ottaisi lapsen hoitoon ti ja ke molemmilla viikoilla. Silloin olisi avuksi, lapsi ei olisi koko viikkoa yksin ja oma loma ei olisi pelkkää lasten hoitoa.
Vähän ohi aiheen: miksi vanhemmat ottavat loman samaan aikaan. Eikö voisi olla lomittain vaikka niin että on 2 viikkoa päällekkäin.
Tämä, eli riippuu täysin lapsesta. Paria tuttua en vois kuvitellakaan ottavani päivää kauemmaksi.