Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Alkossa kysytään papereita, kun olet 35-vuotias

Vierailija
08.06.2018 |

Useimmat kyllä antavat olla, kun kysyn että "anteeksi mitä?" ja katsovat tarkemmin. Mutta sitten on näitä, jotka vaativat papereita edelleen. Mikä näitä vaivaa? Voisi ottaa imarteluna, mutta tuntuu pelkältä kiusaamiselta.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on tosi rasittava periaate, ettei keski-ikäinen voi ilman papereiden mukana oloa ostaa alkoholia tms. Ymmärtäisin, jos oikeasti näyttäisi niin nuorelta, että voisi olla alaikäinen, että silloin kysyttäisiin. Mutta jos nyt on sen näköinen, että puolisokea myyjä voi luulla hyvänä päivänä alle kolmekymppiseksi, niin onhan tää ihan naurettavaa nillitystä! Ja hidastaa kaikkien elämää ruveta siinä kassalla kaivamaan jotain papereita esille, kun ne on ahtaissa kännykänkuorissa.

Sitä päivää odotellessa, kun kassa ei usko, että on omat paperit...

Mä en myöskään ymmärrä miksi tuo ikäraja on noin korkea? Aika hullulta tuntuu, että ihmisiltä jotka ovat olleet oikeutettuja ostamaan olutta iäisyyden kysytään papereita. Ihme holhoamista ja kassat tosiaan voisivat käydä optikolla. Itse ainakin tunnistan aikuiset ihmiset aika kevyesti ihosta ja olemuksesta, enpä ole koskaan erehtynyt luulemaan jotain kolmekymppistä aikuista alle 18-vuotiaaksi teiniksi.

Myyjien näössä ei ole mitään vikaa, he vain noudattavat saamaansa ohjeistusta, koska se kuuluu heidän työtehtäviinsä. Toimitko sinä vastoin työnantajasi selkeitä ohjeita?

Kyllä tuntuu olevan aika monella myyjällä näössä vikaa kun tässäkin ketjussa sivutolkulla kolme-nelikymppiset kertovat kuinka heiltä kilpaa kysytään papereita. En vaan ymmärrä miten normaalin näkökyvyn omaava ihminen voisi nähdä nelikymppisen ihmisen niin nuorena, että häneltä pitää kysyä paereita :D

Jos samaa tapahtuu toistuvasti, vika on aivan varmasti muualla kuin myyjien näössä...

Vierailija
122/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 vuotta, ja silti papereita kysytään satunnaisesti edelleen. Olen ottanut tämän kohteliaisuutena. Ilmeisesti huonot elintavat eivät ainakaan vielä näy naamassa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40v enkä todellakaan lapsen kasvoinen tms ja noin joka toinen kerta kysytäön paperit. Ehkä sit näytän 29 vuotiaalta koska alle 30 v näköisiltä tulee kysyä

Vierailija
124/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 40v enkä todellakaan lapsen kasvoinen tms ja noin joka toinen kerta kysytäön paperit. Ehkä sit näytän 29 vuotiaalta koska alle 30 v näköisiltä tulee kysyä

Mut kaupassa ei kyl kysytä sidukkaa ostaessa. Ei edes kun olin 16v. Eli vain alkossa kysyvät.

Vierailija
125/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rupsahtaneen näköisiä sitten nykyajan alle kolemkymppiset kun nelikymppisiä heidän omien sanojensa mukaan jatkuvasti sekoitetaan heihin. Itse erotan kaulan, silmien ympäristön ja käsien ihosta aivan leikiten yli kolmekymppisen saati sityen nelikymppisen. Suosittelen tosiaan myyjille käyntiä optikolle.

Tai sitten he haluavat syystä tai toisesta imarrella keksi-ikäisiä kääkkiä kysymällä heiltä papereita😊Tiedän kyllä että jotkut ovat piloillaan kysyneetkin ja takahuoneessa nauraneet kun vanhat ihmiset ovat hyvillään papereita näyttäneet.

Vierailija
126/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi työkaveri, joka välillä muuten vain kysyy papereita arviolta 40+ naisilta. Alkuhämmennyksen jälkeen asiakas etsii henkkarinsa joita työkaverini vilkaisee ja vastaa suurinpiirtein "kiitos, olin kyllä ihan varma, että oot alle kolkyt, ku oot niin nuoren näköinen 😊" kukaan ei ole pahastunut.

Kerran kysyin työkaverilta niin, että miksi tekee tätä? Vastas että välillä on vaan kiva piristää jonkun päivää.

Työkaverillani on takana vuosikymmenten kokemus asiakaspalvelusta ja hyvä pelisilmä siitä, kelle tämän kysymyksen voi esittää.

Portsarit tekee tätä myös. Vanhemmat naiset saa hyvälle tuulelle kysymällä henkkareita :)

Mä näytän aina paperit ilmekään värähtämättä. Alkossa kun se on enemmän sääntö kuin poikkeus et kysyvät. En edes ihmettele enää. Liittyy vain Alkoon tämä. Kaupoista saanut ostettua 15 v asti ja baareissakin käynyt 15 v asti. Mut ALkossa kysytään vaikka 40v.

Vierailija
127/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rupsahtaneen näköisiä sitten nykyajan alle kolemkymppiset kun nelikymppisiä heidän omien sanojensa mukaan jatkuvasti sekoitetaan heihin. Itse erotan kaulan, silmien ympäristön ja käsien ihosta aivan leikiten yli kolmekymppisen saati sityen nelikymppisen. Suosittelen tosiaan myyjille käyntiä optikolle.

Tai sitten he haluavat syystä tai toisesta imarrella keksi-ikäisiä kääkkiä kysymällä heiltä papereita😊Tiedän kyllä että jotkut ovat piloillaan kysyneetkin ja takahuoneessa nauraneet kun vanhat ihmiset ovat hyvillään papereita näyttäneet.

No joo, mun iho ei kyllä ole muuttunut miksikään siitä kun olin 30v. -tuo 40v

Vierailija
128/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sultahan kestääkin 10 sek kaivaa se henkilökortti tvs lompakosta. Tosi hyvä syy suuttua

Vierailija
129/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, ei tietenkään ole😃

Vierailija
130/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä nuoriin vastavalmistuneisiin nuivasti suhtautuvat (yleensä) naiset. Niitä on hoitoalalla paljon. 

Sain oman osani dissaamisesta tilanteessa jossa parikymppiset vastavalmistuneet nuoret naiset kehtasivat esittää työpaikalla mielipiteitään. Vastaanotto oli sen mukainen ja heti vedettiin nuorten naisten ikä peliin.

"Ai, 20 vuotta, no kyllä tekin vielä opitte elämästä kun saatte lapsia" ja perään mulle: "mitä säkin olet, 19?"

....ööh itseasiassa mä olen 37 ja sitäpaitsi mun lapset on vanhempia kuin sun joten tule pätemään äitiydellä sitten kun sunkin naperoista on tullut teinejä.... :D

Vierailija
131/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 37-vuotias, täytän tänä vuonna 38. Olen joka kerta erittäin imarreltu, kun papereita kysytään. Viimeksi kysyttiin Alkossa noin kuukausi sitten. Ostan alkoholia pari kertaa vuodessa ja lähivuosina noin puolet kerroista on kysytty paperit. Alaikäiseksi tuskin kukaan enää luulee, mutta osa luulee alle kolmekymppiseksi.

Vierailija
132/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki vanhene samaa tahtia. Siksi se sun ihon kyttääminen voi johtaa harhaan. Katso ne paperit.

Vierailija
133/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, ei tietenkään ole😃

ihan on samanlaisena pysynyt toistaiseksi, sitä päivää tässä pelkään milloin rupsahdus iskee ja alkaa tulla ryppyjä ja iho vanhan näköiseksi. -se 40v

Vierailija
134/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä 40v ihon pitäisi näyttää verrattuna 30 tai 20v? Ei ainakaan ryppyjä vielä. Ehkä ainoa ero on tummentuneet ihokarvat eli niitä kyllä joutuu poistelemaan nyt 40v toisinkuin 20v.

Vierailija
135/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AndyMcCoys kirjoitti:

ei ihme kun 40 vuotiaat mammatkin pitävät nuorten tyttöjen seksi-farkkuja joissa polvet ja perse revitty reikiä täyteen ja tähtiä loistamaan kimalletta

Hahhahah. Olen 40, pukeudun peittävästi ja jopa keski-ikäiseen tyyliin (bootcut-farkut, kävelykengät, puolipitkä kesätakki ja huivi), tukka on värjäämätön ja en meikkaa, mutta kyllä toisinaan kysytään papereita.

Jotkut ihmiset näyttävät samalta viisitoistavuotiaasta nelikymppiseksi, yleensä heidän kasvonsa olevat "taikinamaisia" tai jotenkin piirteettömiä, mutta muitakin syitä voi olla. Silloin arvio voi heittää pahastikin.

"Taikinamaisia" minun piirteistä ei oikein parhaalla tahdollakaan saa, enemmänkin sellaiset klassiset, suuret silmät, suora nenä, pieni leuka, korkeat kulmakarvat jne. Tuo aiempi kommenttini viittasi siis pukeutumiseen ja oli vastaus siihen kommenttiin, jossa arveltiin 40-vuotiaiden pukeutuvan revittyihin teinivaatteisiin.

Vierailija
136/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 43 v ja minulta on kysytty paperit Alkossa tänä vuonna. Mitä ihmeen haittaa paperien kysymisessä on? En ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät tästä ongelman.

Ihan vaikka se, että jos olet käynyt samassa kaupassa koko täysi-ikäsyytesi ajan ostamassa alkoholia samalta myyjältä joka jaksaa vielä 10 vuoden jälkeenkin kysyä papereita niin se pistää v*tuttamaan.

Varsinkin kun tiedän varsin hyvin, että myyjä tietää/muistaa etten ole pentu, mutta kysytään silti.

Paljon hyötyä olla lojaali kanta-asiakas kun ei siitä mitää alennuksia saa ilman bonuskortteja eikä sitäkää muisteta, että olen täysi-ikäinen jolta ei tarvitsisi papereita kysyä joka helvetin keskikaljan yhteydessä.

Vierailija
137/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin viikottain samassa kauppakeskuksessa ja toisinaan käyn ruokaostosten jälkeen ostamassa pullon viiniä, minulla on siis matkassani ostoskärryt jossa viikon ruuat nelihenkiselle perheelle ja kärryissä istuu aina nuorempi lapsi, silti pääsääntöisesti kysyvät henkkateita (olen 28), eikä tämä haittaa paitsi sen yhden kerran kun niitä ei sattunutkaan olemaan, tuolloin myi sen yhden valkkarin silti... Kun 9 vuotta vanhempi puolisoni on mukana eivät vaivaudu edes kysymään.

Mies oli tosin kovin harmissaan kun tässä yksi ilta kävi lähikaupassa ostamassa saunaoluet aurinkolasit päässä ja kassa pyysi ottamaan aurinkolasit pois jonka jälkeen vain totesi "kyllä sieltä ryppyjä löytyy!" ja jätti paperit kysymättä. 😁

Vierailija
138/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se vaan on, että kysyvät. Jos sillä saadaan edes muutama alaikäinen ostaja jätettyä ilman juomia, niin kaikkinon vain kotiinpäin. Minä olen 36 ja mua pyydetään näyttämään ne paperit noin neljällä kerralla viidestä, oli sitten ruokakauppa tai Alko. En ota kiusaamisena enkä myöskään kohteliaisuutena - työtään he vain tekevät. Maailma ei pyöri SINUN napasi ympärillä, ap.

Niin, sieltähän se tulikin: kiusa se on pienikin kiusa.

Ja et ehkä ota kiusaamisena, mutta kiusanteko muita kohtaan on motiivisi kannattaa tätä infantiilia sirkusta.

Koko Suomi on nykyään yksi suuri lastentarha tällaisine rituaalikäytäntöineen. Mitäs luulet, mahtaisivatko saksalaiset tai ranskalaiset suostua tällaiseen lekkeripeliin? Miksi Suomen kansa sallii simputtaa itseään tällä tavoin, ja vieläpä ilmaisee kannatustaan sille näin laajassa mitassa kuin tässäkin keskustelussa näkyy? Te, jotka tätä haluatte, olette purematta nielleet orjakansan kulttuuriperinteen ja teillä ei näytä olevan haluakaan milloinkaan kasvaa aikuisiksi. R--ssäkään ei ole orjuuttanut kansaamme enää sataan vuoteen, mutta te jatkatte samaan tapaan aina ja aina vaan. Te olette kummallista väkeä.

Finland, You have no future.

Vierailija
139/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun opetus: kaljanjuojat uskovat näyttävänsä hämmästyttävän nuorilta.

Ketjun totuus: myyjien on pakko kysyä paperit, joten he huvikseen piristävät itseään kysymällä paperit kaikilta ikälopuilta kääkiltä. 

Onkohan myyjillä kisa kenellä on pokkaa kysyä paperit vanhimmalta asiakkaalta?

Vierailija
140/156 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää se on siinä kohtaa kun sinulla on ikää 35 vuotta, lapset mukana ja hihna täynnä ruokaostoksia ja sitten se yksi kaksi kaljaa niiden joukossa. Ei itselleni ainakaan tulisi kassana mieleenkään lähteä papereita kysymään. Näin on siis käynyt parikin kertaa. Ja kun kerran tämä ohje on kassojen subjektiivisen arvostelun kautta toteutettava niin silloin ei tarvitse kirjaimellisesti jokaiselta hieman nuorekkaammalta erikseen ikää pyytää todistelemaan. Toiset eivät vaan osaa käyttää omaa järkeään missään. "Mut kun se myymäläpäällikkö käski tehdä näin"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi