Onko mulla migreeni, jos hajut tuntuu joskus kauhean voimakkaina ja siitä tulee kauhea päänsärky?
Ei kuitenkaan aina. Esimerkiksi eilen mulla oli hajuvettä eikä siitä tullut päänsärkyä, eikä se haju tuntunut omaan nenään, mutta tänään mulla on se sama paita kuin eilen ja haistan koko ajan tosi voimakkaana sen hajuveden ja tunnen kuinka päänsärky alkaa tulla. Useasti käynyt vastaavalla tavalla ja vaihdoin hiuslakankin hajusteettomaan kun välillä se haju aiheuttaa kovaa päänsärkyä.
Kommentit (12)
En usko, että on migreeniä. Ehkä enemmänkin jonkilainen hajusteyliherkkyys. Vaihtaisin mahdollisimman monet tuotteet hajusteettomiksi ja hajuveden johonkin tosi mietoon, jos hajuvettä haluaa kuitenkin käyttää.
Onko päänsärky toispuoleista ja pahenee rasituksesta?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tosi kovaa toisen silmän takana ja lamauttaa ettei pysty kuin maata. Särkylääkkeet ei auta. Tosin särkylääkkeen hakeminenkin on usein ollut liian vaikeaa kun ei pysty liikkua huonon olon takia. Mulla on silloin myös etova olo ja silmä muuttuu punaiseksi ja vuotaa. Ja se haju tuntuu nenässä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteallergia. Mullakin
Miten tämä ilmenee? Mua ei haittaa kuin esim tuoksukynttilät, mutta joskus joku tosi voimakas saa aikaan päänsäryn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tosi kovaa toisen silmän takana ja lamauttaa ettei pysty kuin maata. Särkylääkkeet ei auta. Tosin särkylääkkeen hakeminenkin on usein ollut liian vaikeaa kun ei pysty liikkua huonon olon takia. Mulla on silloin myös etova olo ja silmä muuttuu punaiseksi ja vuotaa. Ja se haju tuntuu nenässä koko ajan.
Kyllä tuo migreeniltä kuulostaa. Särkylääke saattaa auttaa, jos sen ottaa ihan heti kohtauksen alkaessa ja suurena annoksena. Täsmälääkkeitä saat lääkärin reseptillä.
Saatko alapääsi tuoksuista migreeniä ja huonoa oloa. Se on ihan normaalia. Peset vain sen puhtaaksi ja that's it.
Migreenin ja allergian erottaa siitä, että allergiassa se tietty aine aiheuttaa oireet joka kerta, migreenissä vain joskus, koska ärsyke saattaa laukaista sen mutta saattaa olla laukaisemattakin.
Heikun keikku kirjoitti:
Saatko alapääsi tuoksuista migreeniä ja huonoa oloa. Se on ihan normaalia. Peset vain sen puhtaaksi ja that's it.
Jaha, huomaa että koululaisilla on kesäloma.
Vierailija kirjoitti:
Migreenin ja allergian erottaa siitä, että allergiassa se tietty aine aiheuttaa oireet joka kerta, migreenissä vain joskus, koska ärsyke saattaa laukaista sen mutta saattaa olla laukaisemattakin.
Kuulostaa loogiselta.
MIgreenikipu on jyskyttävää, kuin hevonen potkisi pääkopan sisällä, mutta vain toisella puolella. Päänsärky on pelkkää pään särkyä, mutta migreeni on muutenkin kokonaisvaltainen paha olo.
Kun haistat sen hajun, poistu paikalta vaikka istuisit keskellä täyttä salia, siis jos se on joku parfyymi. Ota heti vahvaa särkylääkettä. Minulla auttaa parhaiten ketorin, mutta esimerkiksi burana+panadol auttaa joitakin.
Käy lääkärissä. Ihan varmuuden vuoksi.