Amerikan lapsimissit - ihan sairasta touhua!
Surffailin tv-kanavilla ja jumiuduin katsomaan TLC:ltä tulevaa Amerikan lapsimissit -ohjelmaa. En ole aiemmin ko. ohjelmaa katsellut, mutta nyt oli pakko jäädä seuraamaan, kun tuntui ihan käsittämättömän sairaalta koko homma! Äidit meikkaavat ja gruumaavat pieniä tyttäriään (alle 1-vuotiaista alkaen?!), jotka näyttävät ihan nukeilta ja miniaikuisilta. Voi lapsiraukkoja! Joutuvat toteuttamaan äitiensä unelmia! Yhdelle 4-vuotiaalle tytölle puettiin just hääpukua päälle! Että näin Amerikassa...
Kommentit (32)
Jollekin ihan hyvä tutkimusnäkökulma olisi? :) Täällä meilläkin ihan? Ja kuten aiemmin sanoin ei ihan pelkästään negatiivistakaan tämä - hyvät puoletkin voi nähdä kun haluaa? :)
Suomeen tosiaan haluttiin samanlaisia kisoja- ideanikkarina kukapa muu kuin edesmennyt julkkis Super-Marjo! :)
Vierailija kirjoitti:
Äidit ovat usein ylipainoisia. Menisivät itse lavalle.
sama on pikkuvoimistelijoiden ja luistelijoiden äidit, normipainoisia äitejä ei näissä piireissä ole, joko kuivan kauden orava-anorektikkoja tai lihavia. Näkee että mammoilla on joku kompleksi oma kehon kanssa ja se ohjaa viemään lasta esteettisen lajin pariin kuten kauneskilpailutkin.
Tätä mä rakastan suomalaisissa, että asioissa on terve järki ja jalat maassa. Annetaan lasten olla ihania lapsia. Aikuiset tehkööt itsestään Barbiemissin jos huvittaa mutta tytöt saa olla tyttöjä ja pojat poikia. tai ihan miten lapsesta tuntuu itsestään
En haluaisi vastaavaa tänne - mutta ilmiönä kiinnosti ja olisi kiinnostavaa tietää miten nämä lapset ovat tämän kokeneet kun aikuistuivat. Oliko siitä heille mielestään hyötyä vai haittaa?
e
Vierailija kirjoitti:
Äidin tai kenenkään ylipaino tuskin kriteeri tässä kisassa? Eikä pitäisi olla muuallakaan. Ja meneväthän nämä äidit sinne lavallekin?
Ohjelmana tämä on ollut kiinnostava. Kumma kyllä. :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on Miss Plus yms. kisoja, joissa ylipainoinenkin voi pärjätä, jos naamavärkki riittää. Menisivät äidit sinne kokeilemaan onneaan sen sijaan, että omia pieniä lapsiaan vielä altistaisivat misseilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tosiaan haluttiin samanlaisia kisoja- ideanikkarina kukapa muu kuin edesmennyt julkkis Super-Marjo! :)
Kyllä se vielä hengissä on. Tuota Marjon älynväläystä arvosteli myös suomalaiset missitkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että hän on kuollut.
Kyse ei ole söpöydestä vaan ihmisarvosta - siihen voi silti saada vahvistusta tätäkin kautta? Silti kuten jo aiemmin sanoin niin ristiriitaista kaikin puolin..