Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaxin aloitusoireet

Vierailija
07.06.2018 |

Minkälaista oloa teille on tullut, kun olette aloittaneet lääkkeen? Mulla on melkein kaikki haittavaikutuksista mitä siinä yleisimpien haittojen listassa on. Mutta ihmeellisin on kun käyn pissalla, niin tuntuu ku kaikki ei muka tulis tai on semmonen omituinen olo rakossa. 😔 Onko muilla ollu?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva virtsaamisen tarve, häiritsi yöunia.

Toinen oli yöllinen levottomuus eli tarve kääntyä puolelta toiselle ja muuttaa asentoa. Tosin en ole varma, johtuiko tuosta lääkkeestä vai jostain muusta.

Sitten pienet harhanäyt, eli jos heräsin unesta, niin saatoin nähdä jonkin unen elementin tai muun satunnaisen kuvion ilmassa/katossa tms. hetken aikaa.

Vierailija
22/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että oireet ovat aika yksilöllisiä. Mulla ei mitään kovin pahaa paitsi tuo alkuvalvominen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin jo kerran ja ihan normaalit viekkarit tuli ku muistaki lääkkeistä. Venla vaan pitää lopettaa tosi hiljakseen. -ap

Niin, me ollaan kaikki erilaisia! Tein itse vieroituksen niin hitaasti kuin sen nyt tehdä voi. Heh, se puoli vuotinen kidutus oli btw ainoa aika mun elämästä, kun pelkäsin rehellisesti sanottuna menettäväni järkeni. 😆

Vierailija
24/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin jo kerran ja ihan normaalit viekkarit tuli ku muistaki lääkkeistä. Venla vaan pitää lopettaa tosi hiljakseen. -ap

Niin, me ollaan kaikki erilaisia! Tein itse vieroituksen niin hitaasti kuin sen nyt tehdä voi. Heh, se puoli vuotinen kidutus oli btw ainoa aika mun elämästä, kun pelkäsin rehellisesti sanottuna menettäväni järkeni. 😆

Mä tein vierotuksen kans tosi hitaasti, tiputtelin monta kuukautta annosta ja sit lopetin. Noin reilu kk meni hyvin kunnes paniikki ja ahdistus tuli tosi pahana takas, en tiiä sit olisko se sit vielä jotain viekkareita, mut en halua ottaa siitä selvää, olo on niin järkyttävä et alotan mieluummin uudelleen. 😔 -ap

Vierailija
25/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne on, mutta pelottavampaa on ihan älytön paniikki ja ahdistus tavallisesta arjesta. 😔

Ap

Erittäin hyvä lääke se on, toivottavasti pystyt syömään sitä. Loppukesästä voit voida jo paljon paremmin. :)

Minun äidilleni oli lääkäri sanonut ihan suoraan päin naamaa, että kyseessä on zombie-lääke. Seurasin äitini tästä kyseisestä lääkkeestä vieroittautumista, ja se oli todella surullista katseltavaa. Ne kestivät lähes kaksi viikkoa, hän oli vuodepotilaana todella heikossa hapessa. Hän sai erittäin voimakkaita päänsärky -ja pahoinvointikohtauksia. Häntä pyörrytti ja heikotti, eikä hän kyennyt olemaan jalkeilla edes muutamaa minuuttia. Hän tunsi sähköiskumaisia tuntemuksia päässään, jotka ovat vieläkin läsnä vaikka lääkkeen lopettamisesta on kulunut jo n. 2 kuukautta. Nämä kohtaukset olivat erittäin rajuja. Luojan kiitos hänen kohdallaan ne kestivät vain muutaman viikon. Olen kuullut lukuisista tapauksista, joissa ne ovat kestäneet jopa kuukausitolkulla. Ennen kuin joku alkaa puhumaan näiden oireiden yksilökohtaisuudesta, niin sanon vain sen, että tutkimuksissa on todettu suurimman osan SSRI -ja SNRI-lääkkeiden lopettajista kokevan tämänkaltaisia vieroitusoireita. Monilla ne voivat olla todella voimakkaat. Olen itse käyttänyt lukuisia erilaisia psykiatrisia lääkkeitä ja voin vahvistaa, että nämä lääkkeet ovat todella vaarallisia. Kumpaakaan meistä ei ennen lääkkeiden aloittamista varoitettu vaarallisista sivuvaikutuksista (omalla kohdallani mm. sydämen takykardia), sanallakaan. Kaikista käyttämistäni lääkkeistä vieroittautuminen on ollut yhtä tuskaa. En suosittele tällaisia lääkkeitä käytettäväksi kenellekään. Kannattaisi etsiä todella paljon tietoa niistä ennen kuin niitä alkaa käyttämään. Jälkipyykkinä näistä lääkkeistä minulle jäi lukuisia fyysisiä haittoja, mm. seksuaalinen toimintahäiriö ja krooninen unettomuus. Ei jatkoon.

Vierailija
26/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/62 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusoireet: sairaus parani

Vierailija
28/62 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jotka ootte syöneet venlafaxinia kauemmin ongelmia seksin kanssa? Alussa varmasti yleistä ettei seksi kiinnosta, mutta onko teillä halut palanneet ensimmäisten viikkojen jälkeen?

Vierailija
29/62 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. Anteeksi ap, mun kirjoituksesta nyt ei ollut sulle mitään hyötyä. Mutta silloin 5 vuotta sitten mulla ei ollut hajuakaan, että jostain mielialalääkkeestä vierottautuminen voi olla sellaista helvettiä. Eipä reseptin kirjoittanut lääkäri paljoa varoitellut sellaisesta... Itse olisin halunnut tietää, mitä mahdollisesti on edessä jos alan kyseisiä pillereitä syömään.

Joo sama täällä, tuli todellakin yllätyksenä itsellenikin ja oli aika lailla noita mitä kuvasit. Mulla oli myös agressiivisuutta joka ilmeni pari kertaa niin että aloin hulluna potkia raivoissani seinää. Siis aivan jäätävää touhua. Mutta lääke auttoi vähän, sittemmin mulla diagnosoitiin adhd. Vertauksen vuoksi: kun yksi venlafaxin jäi välistä, oli jo illalla päässä outo olo ja niitä sähköiskuja ja seuraavana päivänä se olo vasta kauhea olikin jos ei saanut lääkettä (kerran unohdin viikonloppumatkalta lääkkeet). Vieroitusoireet päässä ja silmissä alkoi heti. Nykyään syön amfetamiinipohjaista adhd lääkettä ja olen välillä ilman päiviä tai viikkoja ilman lääkettä täysin ongelmitta (toki adhd on ongelma ) loma-ajat ja viikonloput..

Vierailija
30/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut noita ongelmia kans, mutta toivottavasti siis vain tilapäistä

Vierailija
31/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt venlaflaxia 75 mg viimeiset 15 vuotta; oli mun pelastus vuosien masennuksen jälkeen. Alkoi uusi elämä ja uusi duuni.

Mitään ongelmia ei ole ollut.

Lääkitykset on niin henk.koht: Olin 3 Eri lääkkettä kokeillut ensin jotka ei auttanut yhtään mitään.

32/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusoireina muistan lievän pahoinvoinnin, ja taisin pari kertaa oksentaa ekojen viikkojen aikana. Siemensyöksy oli myös hankalampi saavuttaa. Virtsaamiseen liittyviä sivuvaikutuksia en muista kokeneeni.

En ole koittanut lopettaa, mutta jos lääkkeen unohtaa ottaa, niin huomaa kyllä että sänkypotilaskuntoon päätyisi, jos yrittäisi keskeyttää käytön ainakin ilman loiventamista. Pelottavinta minulle lääkkeessä on vierotusoireet, jos lopettaisin.

En ollut lainkaan kìinnostunut seksistä tai parisuhteista ennen lääkkeen käytön aloittamista. Itselläni venlafaksiini huomattavasti kasvatti päivittäisiä seksihaluja niiden vähentämisen sijaan.

Vierailija
33/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, että kuuluiko tämä kyseisen lääkkeen haittavaikutuksiin, mutta minulla sinakin lääkkeen aloittamisen jälkeen henkinen ahdistus lisääntyi ja tuli lyhyitä paniikkikohtauksen tyyppisiä kohtauksia.

Vierailija
34/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se alotus mitään, mutta ootappas kun koitat lopettaa...

Vierailija
35/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä jotka ootte syöneet venlafaxinia kauemmin ongelmia seksin kanssa? Alussa varmasti yleistä ettei seksi kiinnosta, mutta onko teillä halut palanneet ensimmäisten viikkojen jälkeen?

Miehillä (oma kokemus) ainakin tappaa erektion hyvin tehokkaasti.

Vierailija
36/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista annosta käytätte? Kuulostaa tosi hurjalta.

Itse olen käyttänyt 2,5v 37,5mg vaihdevuosioireisiin. Määrättiin hormonien tilalle aivoinfarktin jälkeen.

Ei ole ollut minkäänlaisia vaivoja tuosta. Tosin tämä on pienin myytävä vahvuus.

Vierailija
37/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen oli yöllinen levottomuus eli tarve kääntyä puolelta toiselle ja muuttaa asentoa. Tosin en ole varma, johtuiko tuosta lääkkeestä vai jostain muusta.

Sitten pienet harhanäyt, eli jos heräsin unesta, niin saatoin nähdä jonkin unen elementin tai muun satunnaisen kuvion ilmassa/katossa tms. hetken aikaa.

Fyysinen levottomuus joka aiheutuu hermostosta ja voi vaikuttaa jopa sydämeen. Ei suosittelisi käyttämään.

Vierailija
38/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista annosta käytätte? Kuulostaa tosi hurjalta.

Itse olen käyttänyt 2,5v 37,5mg vaihdevuosioireisiin. Määrättiin hormonien tilalle aivoinfarktin jälkeen.

Ei ole ollut minkäänlaisia vaivoja tuosta. Tosin tämä on pienin myytävä vahvuus.

Mulla oli isoimmillaan 425mg / vrk.

Taysin neurologi ei uskonut tätä.

Uskoi sitten, kun selasi lääkärilausunnot...

Vierailija
39/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen levottomuus joka aiheutuu hermostosta ja voi vaikuttaa jopa sydämeen. Ei suosittelisi käyttämään.

Siis EN suosittelisi. Ei tässä sentään kolmannessa persoonassa kirjootella.

Vierailija
40/62 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotappa kun yrität parin vuoden käytön jälkeen lopettaa. En unohda sitä puolvuotista ikinä! Aloitusoireita mulle ei juuri tullut.

Anyways, kun olin kärsinyt 5 kuukautta järkyttäviä vieroitusoireita (Heitehuimaus. Tärinä. Oudot päänsäryt. "Mä en ole mä"-olo. Katsetta oli vaikea kohdentaa ja överi valoherkät silmät. Unettomuus, jäätävä levottomuus..) menin yksityiselle psykiatrille. ENSIMMÄINEN lääkäri joka uskoi ja tajusi että ne vieroitusoireet voi olla helvetilliset ja kestää kuukausitolkulla kuten mulla. Sanoi vaan että juu hän vieroittaa potilaitaan venlafaksiinista aina prozakilla (en muista suomen kauppanimeä sille, en syönyt sitä siis) ja tarvittaessa bentsoilla. Voitte uskoa että olin silmät ymmyrkäisinä, ihan normikeissi kuulemma.

Pps. kuiville päässyt ex-narkki-tuttuni sanoi että kolme hirveintä ainetta joista on vierottautunut ovat xanor, venlafaksiini ja subutex. Tossa järjestyksessä.

Jos olisin tiennyt mitä toi vierottautuminen voi olla, en ois koskenut tohon paskaan pitkällä tikullakaan. Tää terveystalon psykiatri ihmettelikin, että kuin se määrättiin mulle ekaksi mielialalääkkeeksi, yleensä kokeillaan ensin esim. Escitalopramia.

Nämä on myös henkilöstä riippuvia. Tiedän henkilön joka lopetti ilman oireita kun halusi yrittää raskaaksi tuloa. Itselle tuli sivuoireita verenpainelääkkeestä josta ei pitäisi tulla, ja siitä josta pitäisi tulla ei tullut mitään.